Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Bardzo słaba iskra/ montaż cewki od clio 1,2

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

kowal2005

Bardzo słaba iskra/ montaż cewki od clio 1,2

Post autor: kowal2005 »

Witam. mam renault 5 1,1 z 81r. Problem polega na tym, ze jest bardzo slaba iskra. Układ zapłonowy jest starego typu czyli przerywacz i kondensator. Cewke zamontowalem od poloneza. Wczesniej byla jeszcze zamontowana jakas puszka cos na wzor jakiegos modulu zaplonowego. to sie popsulo wiec to wywalilem. Iskra jest slaba juz na wyjsciu z cewki. Kopulke, palec, przerywacz, kondensator, swiece zamontowane są nowe. Czy jest mozliwość zamontowania cewki od clio 1,2 92r z monowtryskiem. Mam taka wolną.
Proszę o jakąkolwiek pomoc.
Pozdrawiam
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

W 1.1 nie ma modułu .
A w Clio cewka jest wraz z modułem i raczej nie będzie pasować.
PS. Najpierw się przywitaj, potem pytaj ;)
corey16

Post autor: corey16 »

ja w dawcy miałem 1.1 z modułem, więc prawdopodobnie jest możliwe
wsmpw

Post autor: wsmpw »

taa puszka to tranzystorowy układ przerywający odciążający styki przerywacza
Awatar użytkownika
cyklista
Posty: 350
Rejestracja: 4 lutego 2010, 19:36
Lokalizacja: £ ó d ¼

Post autor: cyklista »

Temat na czasie :-)
u mnie znowu nie ma iskry na wyjściu z cewki W N ( olejoweji ) i podejrzewam ze to ona siadła po tych dniach ;-) ciepłych jakie były teraz i tu tak czytam o tym ze cewka W N od poloneza może być jako zastępcza :oops: kto już ma to w praktyce
wsmpw

Post autor: wsmpw »

u mnie była z poloneza taka walcowata ;-)
vino1986

Post autor: vino1986 »

ja tez mialem montowac od poloneza z calym aparatem zaplonowym ale udalo mi sie oryginalna cewke kupic... :mrgreen: a ty masz 81r czyli starego typu :?: pamietaj ze ta cewka moze inaczej podawac na kopolke iskre... i bedzie tak jak u mnie jak zamontowalem cewke zaplonowa chyba z clio energy i dawalo o wiele czesciej iskre przez co silnik nie chcial odpalic... wiec nie wiem czy sie uda... zepnij na krotko i sprawdz... ;-)
kowal2005

Post autor: kowal2005 »

vino1986 pisze:ja tez mialem montowac od poloneza z calym aparatem zaplonowym ale udalo mi sie oryginalna cewke kupic... :mrgreen: a ty masz 81r czyli starego typu :?: pamietaj ze ta cewka moze inaczej podawac na kopolke iskre... i bedzie tak jak u mnie jak zamontowalem cewke zaplonowa chyba z clio energy i dawalo o wiele czesciej iskre przez co silnik nie chcial odpalic... wiec nie wiem czy sie uda... zepnij na krotko i sprawdz... ;-)
Kazda cewka bedzie iskre dawała w tym samym czasie czyli jak będą zwarte styki przerywacza. jeżeli iskra bedzie za wcześnie czy za poźno to zawsze można ruszyć aparatem. tak sobie myślę, ze problem może być w charakterystyce cewki.
U mnie jest jeszcze coś takiego im dłużej kręce rozrusznikiem tym iskra jest słabsza. A da rade zamontować cewke od R5 1,4?
vino1986

Post autor: vino1986 »

sluchaj... mowie ci ze moze nie zdac egzaminu... jest czujnik polozenia walu korbowego... niby on powinien dac sygnal na cewke kiedy dac iskre na aparat zaplonowy... w moim przypadku na 2 modulach zaplonowych z nowszego samochodu od 5 czyli clio dawalo iskre czesciej niz powinno bo jak by ci to powiedziec bzyczala sobie elegancko... a jak zalozylem cewke taka jak powinno byc to cykala sobie mniej wiecej z czestotliwoscia jak w wiekszosci kuchenek gazowych z automatycznum zapalaniem... wiec nic nie da ci ruszanie ani do tylu ani do przodu aparatem zaplonowym jezeli bedzie za czesta iskra... wtedy w momencie sprezania bedzie rowniez dochodzilo do zaplonu i nie bedzie silnik nawet odpalal... mowie z wlasnego doswiadczenia... a masz 5 w starej budzie czy nowej :?: (bo ja mowie o swojej czyli starej)
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Czym innym jest cewka, a czym innym moduł zapłonowy...
vino1986

Post autor: vino1986 »

to ja bym sie trzymal aparatu zaplonowego krzywkowego wlasnie jak z poloneza... i do tego jakas cewke... jednak byl bym sam ciekaw jak to zdalo by egzamin... bo nie ukrywam ze sam mialem tak zrobic...
jjmag

Post autor: jjmag »

zasmucę was w mojej 1,1 jest coś w formie modułu ale mam zamontowany seryjnie czujnik położenia wału, a co do słabnącej iskry zdejmij kopułke sprawdź czy styki na kowadełku nie są powypalane
vino1986

Post autor: vino1986 »

sprawdz jeszcze to i zobacz czy numer modulu pasuje do twojego silnika...

http://www.forum.renault5.pl/viewtopic.php?t=3815
ODPOWIEDZ