Ja zrobiłem coś takiego. Najpierw 1.9D z Clio z elementami Rapida a później na chwilę TD z R19
Cośtam w moim temacie zostały ślady z tej zabawy. Silnik od Scenica wiele nie powinien się różnić.
Rady:
- sanki od Clio lub Rabida 1.9D (jeden otwór od przodu trzeba wywiercić bo w R5 jest ten jeden niesymetryczny do reszty. Przykręć najpierw tylne mocowania a samo wyjdzie który bo nie pamiętam lewy czy prawy. Takie sanki pozwolą na montaż większej chłodnicy i grubszych gum stabilizatora.
Nie jest to niezbędne, ale wskazane, bo 1.9TD bardziej się grzeje i większa chłodnica by się przydała.
- zaopatrz się w górne mocowanie przy kielichu od Rapida 1.9D, górne mocowanie mniej trzęsie samochodem i plomby z zębów nie wypadają

- da się mocowania od 1.6, ale lepsze górne
- to samo od skrzyni - górne od Rapida - w podłużnicy R5 są mocowania jak w Rapidzie
- mocowania do alternatora, powinno dać się przełożyć od 1.6D który masz.
Bo ten ze Scenica z klimą i pewnie wspomaganiem, więc albo nie wejdzie, albo będzie uderzać o pas przedni.
Ja miałem kłopot z filtrem powietrza, bo nie mogłem nic sensownie podpasować od innych aut. Mniej więcej da się od R19 TD, ale trzeba dopasować rurę. W motoryzacyjnym jakby coś pasującego do rysunku mi znaleźli, ale sam nie wiem od czego.
I o ile pamiętam była zabawa z rurkami wodnymi do podgrzewacza filtra paliwa. Da się bez tego, ale pytanie co będzie przy -15
Ogólnie przekładka nie była jakoś szczególnie trudna, choć trzeba było trochę improwizować.
Ja włożyłem też skrzynię od R19 TD JC5002 - bardzo fajna.
Zaopatrz się w zegary od R19 TD z obrotomierzem. Kabel obrotomierza podłącza się do alternatora, ma specjalne wyjście do tego celu.
Samochód nabiera wigoru i naprawdę robi się bystry. Ja tego nie zrobiłem, ale warto by założyć sprężyny od Rapida 1.9D, bo silnik jest cięższy i samochód lubi nurkować przy hamowaniu.
Pytaj, na bieżąco może coś sobie będę przypominał.
Powodzenia i trzymam kciuki
