Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

R5 Swap 1.6D na 1.9 TD scenic 1997

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Piachu
Posty: 14
Rejestracja: 9 września 2015, 12:52
Lokalizacja: Gdañsk

R5 Swap 1.6D na 1.9 TD scenic 1997

Post autor: Piachu »

Witam
Już dawno myślałam o zmianie silnika :) fajnie by auto bylo trochę mocniejsze
Obrazek

Obrazek

Czy ktoś z was robił takiego swapa? Będę umieszczać foto z postępu prac , jesli macie jakiś sugestię co będzie do przeróbki to piszcie:)
Pozdrawiam
kujtek
Posty: 90
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 21:19
Lokalizacja: polska

Post autor: kujtek »

zwykłe dt 90km? nie dti?
Prezes
Posty: 114
Rejestracja: 10 marca 2012, 09:00
Lokalizacja: stalowa wola

Post autor: Prezes »

na foto dt 90km mam taki sam w r 11
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Ja zrobiłem coś takiego. Najpierw 1.9D z Clio z elementami Rapida a później na chwilę TD z R19
Cośtam w moim temacie zostały ślady z tej zabawy. Silnik od Scenica wiele nie powinien się różnić.
Rady:
- sanki od Clio lub Rabida 1.9D (jeden otwór od przodu trzeba wywiercić bo w R5 jest ten jeden niesymetryczny do reszty. Przykręć najpierw tylne mocowania a samo wyjdzie który bo nie pamiętam lewy czy prawy. Takie sanki pozwolą na montaż większej chłodnicy i grubszych gum stabilizatora.
Nie jest to niezbędne, ale wskazane, bo 1.9TD bardziej się grzeje i większa chłodnica by się przydała.
- zaopatrz się w górne mocowanie przy kielichu od Rapida 1.9D, górne mocowanie mniej trzęsie samochodem i plomby z zębów nie wypadają ;) - da się mocowania od 1.6, ale lepsze górne
- to samo od skrzyni - górne od Rapida - w podłużnicy R5 są mocowania jak w Rapidzie

- mocowania do alternatora, powinno dać się przełożyć od 1.6D który masz.
Bo ten ze Scenica z klimą i pewnie wspomaganiem, więc albo nie wejdzie, albo będzie uderzać o pas przedni.

Ja miałem kłopot z filtrem powietrza, bo nie mogłem nic sensownie podpasować od innych aut. Mniej więcej da się od R19 TD, ale trzeba dopasować rurę. W motoryzacyjnym jakby coś pasującego do rysunku mi znaleźli, ale sam nie wiem od czego.

I o ile pamiętam była zabawa z rurkami wodnymi do podgrzewacza filtra paliwa. Da się bez tego, ale pytanie co będzie przy -15


Ogólnie przekładka nie była jakoś szczególnie trudna, choć trzeba było trochę improwizować.
Ja włożyłem też skrzynię od R19 TD JC5002 - bardzo fajna.

Zaopatrz się w zegary od R19 TD z obrotomierzem. Kabel obrotomierza podłącza się do alternatora, ma specjalne wyjście do tego celu.

Samochód nabiera wigoru i naprawdę robi się bystry. Ja tego nie zrobiłem, ale warto by założyć sprężyny od Rapida 1.9D, bo silnik jest cięższy i samochód lubi nurkować przy hamowaniu.

Pytaj, na bieżąco może coś sobie będę przypominał.
Powodzenia i trzymam kciuki :)
kujtek
Posty: 90
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 21:19
Lokalizacja: polska

Post autor: kujtek »

jak nie wciśniesz wspomagania hydraulicznego na osprzęcie z 1.6d to pomyśl nad elektrohydraulicznym żeby nie było zdziwienia przy kręceniu kierownicą :D
i jak jest podgrzewacz cieczy to nie zapomnij o nim, o wiele szybciej silnik złapie temperaturę
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Bez szans na wspomaganie napędzane paskiem osprzętu. Tylko elektrohydrauliczne. Łapa górnego mocowania skrzyni od Rapida w wersji ze wspomaganiem ma odpowiedni wspornik do zamocowania takiego rozwiązania PnP od Rapida.
Ale wtedy robi się jeszcze większy problem z filtrem powietrza.
Rapid ma inny pas przedni i nie do końca pasuje obudowa filtra powietrza do zwykłej R5 razem z chłodnicą i innymi zabawkami. Z turbo jeszcze trudniej.
Piachu
Posty: 14
Rejestracja: 9 września 2015, 12:52
Lokalizacja: Gdañsk

Post autor: Piachu »

jest progres , jutro postaram zamiescić foto , skrzynia scenica , alternator i łapy od R5 .

problemem są półosie :) myśle o przerobieniu tych półosi , chyba że jest na to jakieś rozwiązanie
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Jak skrzynia JB3 (na pewno te starsze) i niektóre JC5 to półosie pasują od od GTE / GTturbo
W 1.6D miałeś zapewne JB1 - o ile pamiętam jedna półoś pasuje do JB3 a druga nie, ale już nie pamiętam która :)
Kiedyś popełniłem tu na forum zestawienie skrzyń i długości półosi. Poszukaj.
Piachu
Posty: 14
Rejestracja: 9 września 2015, 12:52
Lokalizacja: Gdañsk

Post autor: Piachu »

Zamieszczam fotki , jeszcze trochę zostało do zrobienia :) zastanawiam się nad wydechem
tommies jak sobie poradziłeś z wydechem ?




Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Ciasno się zrobiło, ale serduch w reni :) Gratuluję !
Co do wydechu to chyba początek z R19 ale aby dopasować, to spawałem jakś fragment, reszta z GTE/GTT
Piachu
Posty: 14
Rejestracja: 9 września 2015, 12:52
Lokalizacja: Gdañsk

Post autor: Piachu »

po krótkiej przerwie wracam do realizacji projektu
wydech już zrobiony , półosie są , układ chłodzenia został z 16D
ale mam problem z uruchomieniem silnika
dawca serducha czyli scenic już pojechał na złom a wiązka silnika razem z nim , czy ktoś z was wie gdzie może być problem ??
paliwo dostaje , na plaku silnik chodzi ta pompa ma trochę elektroniki na sobie i nie wiem czy coś przeoczyłem
immo czy coś takiego
DTI są mało opisane w necie
proszę o pomoc
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Zapewne problem jest w pompie. To źle, że wyrzuciłeś wiązkę z resztą samochodu. Trzeba było wypruć wszystko, bo nigdy nie wiadomo co może się przydać ;)
To nie jest skomplikowana pompa, ale zapewne z "elektroniki" posiada zawór odcinający paliwo oraz najprawdopodobniej regulator wyprzedzenia wtrysku, który jest regulowany przez jakiś sterownik, który wyrzuciłeś z instalacją. Zapewne przy silniku był też czujnik położenia wału aby sprawdzać prędkość obrotową do tego sterownika. W starszych pompach regulator jest mechaniczny + przyspieszacz na linkę z termostatu.
Na odległość ciężko wyrokować, ale albo zdobędziesz fragment instalacji ze sterownikiem, albo wymiana pompy na całkowicie mechaniczną.
Prezes
Posty: 114
Rejestracja: 10 marca 2012, 09:00
Lokalizacja: stalowa wola

Post autor: Prezes »

Ten silnik da się odpalić bez sterownika wystarczy podać plus na pompę ale jak chcesz żeby to jeździło tak jak turbo powinno to musisz mieć sterownik bo on reguluje kont wtrysku wymiana pompy na zwykłą nic nie da bo ta ma dodatkowy zawór dawkujacyvwięcej paliwa w zależności od ciśnienia doładowania
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Pisząc zwykłą mam na myśli taką od 1.9TD Renaulta :)
Najprościej jednak zaopatrzyć się w odpowiedni fragment instalacji ze sterownikiem.
Piachu
Posty: 14
Rejestracja: 9 września 2015, 12:52
Lokalizacja: Gdañsk

Post autor: Piachu »

Prace nad r5 dti wciąż nie postępują. Nie mogę nigdzie znaleźć opisu sterownika . Wyprowadzen przewodów itd , udało się mi znaleźć wtyczkę od kompa . Teraz komp bez imo by się przydał. Dodatkowo schemat gdzie podać + i masę:) przeszukałem internet i nic . Pompę mam lucasa:/
ODPOWIEDZ