Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
R5 Swap 1.6D na 1.9 TD scenic 1997
Moderator: Moderatorzy
Ja zrobiłem coś takiego. Najpierw 1.9D z Clio z elementami Rapida a później na chwilę TD z R19
Cośtam w moim temacie zostały ślady z tej zabawy. Silnik od Scenica wiele nie powinien się różnić.
Rady:
- sanki od Clio lub Rabida 1.9D (jeden otwór od przodu trzeba wywiercić bo w R5 jest ten jeden niesymetryczny do reszty. Przykręć najpierw tylne mocowania a samo wyjdzie który bo nie pamiętam lewy czy prawy. Takie sanki pozwolą na montaż większej chłodnicy i grubszych gum stabilizatora.
Nie jest to niezbędne, ale wskazane, bo 1.9TD bardziej się grzeje i większa chłodnica by się przydała.
- zaopatrz się w górne mocowanie przy kielichu od Rapida 1.9D, górne mocowanie mniej trzęsie samochodem i plomby z zębów nie wypadają - da się mocowania od 1.6, ale lepsze górne
- to samo od skrzyni - górne od Rapida - w podłużnicy R5 są mocowania jak w Rapidzie
- mocowania do alternatora, powinno dać się przełożyć od 1.6D który masz.
Bo ten ze Scenica z klimą i pewnie wspomaganiem, więc albo nie wejdzie, albo będzie uderzać o pas przedni.
Ja miałem kłopot z filtrem powietrza, bo nie mogłem nic sensownie podpasować od innych aut. Mniej więcej da się od R19 TD, ale trzeba dopasować rurę. W motoryzacyjnym jakby coś pasującego do rysunku mi znaleźli, ale sam nie wiem od czego.
I o ile pamiętam była zabawa z rurkami wodnymi do podgrzewacza filtra paliwa. Da się bez tego, ale pytanie co będzie przy -15
Ogólnie przekładka nie była jakoś szczególnie trudna, choć trzeba było trochę improwizować.
Ja włożyłem też skrzynię od R19 TD JC5002 - bardzo fajna.
Zaopatrz się w zegary od R19 TD z obrotomierzem. Kabel obrotomierza podłącza się do alternatora, ma specjalne wyjście do tego celu.
Samochód nabiera wigoru i naprawdę robi się bystry. Ja tego nie zrobiłem, ale warto by założyć sprężyny od Rapida 1.9D, bo silnik jest cięższy i samochód lubi nurkować przy hamowaniu.
Pytaj, na bieżąco może coś sobie będę przypominał.
Powodzenia i trzymam kciuki
Cośtam w moim temacie zostały ślady z tej zabawy. Silnik od Scenica wiele nie powinien się różnić.
Rady:
- sanki od Clio lub Rabida 1.9D (jeden otwór od przodu trzeba wywiercić bo w R5 jest ten jeden niesymetryczny do reszty. Przykręć najpierw tylne mocowania a samo wyjdzie który bo nie pamiętam lewy czy prawy. Takie sanki pozwolą na montaż większej chłodnicy i grubszych gum stabilizatora.
Nie jest to niezbędne, ale wskazane, bo 1.9TD bardziej się grzeje i większa chłodnica by się przydała.
- zaopatrz się w górne mocowanie przy kielichu od Rapida 1.9D, górne mocowanie mniej trzęsie samochodem i plomby z zębów nie wypadają - da się mocowania od 1.6, ale lepsze górne
- to samo od skrzyni - górne od Rapida - w podłużnicy R5 są mocowania jak w Rapidzie
- mocowania do alternatora, powinno dać się przełożyć od 1.6D który masz.
Bo ten ze Scenica z klimą i pewnie wspomaganiem, więc albo nie wejdzie, albo będzie uderzać o pas przedni.
Ja miałem kłopot z filtrem powietrza, bo nie mogłem nic sensownie podpasować od innych aut. Mniej więcej da się od R19 TD, ale trzeba dopasować rurę. W motoryzacyjnym jakby coś pasującego do rysunku mi znaleźli, ale sam nie wiem od czego.
I o ile pamiętam była zabawa z rurkami wodnymi do podgrzewacza filtra paliwa. Da się bez tego, ale pytanie co będzie przy -15
Ogólnie przekładka nie była jakoś szczególnie trudna, choć trzeba było trochę improwizować.
Ja włożyłem też skrzynię od R19 TD JC5002 - bardzo fajna.
Zaopatrz się w zegary od R19 TD z obrotomierzem. Kabel obrotomierza podłącza się do alternatora, ma specjalne wyjście do tego celu.
Samochód nabiera wigoru i naprawdę robi się bystry. Ja tego nie zrobiłem, ale warto by założyć sprężyny od Rapida 1.9D, bo silnik jest cięższy i samochód lubi nurkować przy hamowaniu.
Pytaj, na bieżąco może coś sobie będę przypominał.
Powodzenia i trzymam kciuki
Bez szans na wspomaganie napędzane paskiem osprzętu. Tylko elektrohydrauliczne. Łapa górnego mocowania skrzyni od Rapida w wersji ze wspomaganiem ma odpowiedni wspornik do zamocowania takiego rozwiązania PnP od Rapida.
Ale wtedy robi się jeszcze większy problem z filtrem powietrza.
Rapid ma inny pas przedni i nie do końca pasuje obudowa filtra powietrza do zwykłej R5 razem z chłodnicą i innymi zabawkami. Z turbo jeszcze trudniej.
Ale wtedy robi się jeszcze większy problem z filtrem powietrza.
Rapid ma inny pas przedni i nie do końca pasuje obudowa filtra powietrza do zwykłej R5 razem z chłodnicą i innymi zabawkami. Z turbo jeszcze trudniej.
po krótkiej przerwie wracam do realizacji projektu
wydech już zrobiony , półosie są , układ chłodzenia został z 16D
ale mam problem z uruchomieniem silnika
dawca serducha czyli scenic już pojechał na złom a wiązka silnika razem z nim , czy ktoś z was wie gdzie może być problem
paliwo dostaje , na plaku silnik chodzi ta pompa ma trochę elektroniki na sobie i nie wiem czy coś przeoczyłem
immo czy coś takiego
DTI są mało opisane w necie
proszę o pomoc
wydech już zrobiony , półosie są , układ chłodzenia został z 16D
ale mam problem z uruchomieniem silnika
dawca serducha czyli scenic już pojechał na złom a wiązka silnika razem z nim , czy ktoś z was wie gdzie może być problem
paliwo dostaje , na plaku silnik chodzi ta pompa ma trochę elektroniki na sobie i nie wiem czy coś przeoczyłem
immo czy coś takiego
DTI są mało opisane w necie
proszę o pomoc
Zapewne problem jest w pompie. To źle, że wyrzuciłeś wiązkę z resztą samochodu. Trzeba było wypruć wszystko, bo nigdy nie wiadomo co może się przydać
To nie jest skomplikowana pompa, ale zapewne z "elektroniki" posiada zawór odcinający paliwo oraz najprawdopodobniej regulator wyprzedzenia wtrysku, który jest regulowany przez jakiś sterownik, który wyrzuciłeś z instalacją. Zapewne przy silniku był też czujnik położenia wału aby sprawdzać prędkość obrotową do tego sterownika. W starszych pompach regulator jest mechaniczny + przyspieszacz na linkę z termostatu.
Na odległość ciężko wyrokować, ale albo zdobędziesz fragment instalacji ze sterownikiem, albo wymiana pompy na całkowicie mechaniczną.
To nie jest skomplikowana pompa, ale zapewne z "elektroniki" posiada zawór odcinający paliwo oraz najprawdopodobniej regulator wyprzedzenia wtrysku, który jest regulowany przez jakiś sterownik, który wyrzuciłeś z instalacją. Zapewne przy silniku był też czujnik położenia wału aby sprawdzać prędkość obrotową do tego sterownika. W starszych pompach regulator jest mechaniczny + przyspieszacz na linkę z termostatu.
Na odległość ciężko wyrokować, ale albo zdobędziesz fragment instalacji ze sterownikiem, albo wymiana pompy na całkowicie mechaniczną.