Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

naprawa przedniego zawieszenia

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

gumy czy poliuretany?? ;-)
wsmpw

Post autor: wsmpw »

własnie, guma ci piszczy po drążku człowieku to chyba słabo skręciłeś obejme,jak wszystko jest ok to nic nie piszczy ani nic
(mówimy tu o oryginalnych gumach)
Ronin317

Post autor: Ronin317 »

Lodoo pisze:gumy czy poliuretany??
I to i to :D
Antystatyczny

Post autor: Antystatyczny »

Co do skrzypienia i piszczenia wypowiem się na przykładzie puga309. Wymieniałem w nim gumy stabilizatora(wszystkie) i nic nie skrzypiało mimo tego, że nie zastosowałem żadnego smaru, płynu, niczego. Poskłądane na sucho. Co ciekawsze...facet w sklepie pytał sie mnie o kolor gum :) Okazało się, że moje są niebieskie... i dał mi nowe rózwnież niebieskie. W R5 kiedyś wymieniałem tylko te końcowe gumki i ich też nie smarowałem. Kupię, poskąłdam na sucho i zobaczę...wszak człowiek najlepiej pamięta własne błędy.
Antystatyczny

Post autor: Antystatyczny »

Kupiłem dziś gumy drążka stabilizatora firmy Sasic oraz końcówkę drążka kierowniczego firmy RTS. Mogą być, czy raczej kiepski zakup?
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Sasic OK, RTS... musi być :)
Antystatyczny

Post autor: Antystatyczny »

Czy te RTS'y wytrzymają chociaż rok?:) Facet akurat nie miał z firmy TRW,a ja już to chciałem mieć koniecznie za sobą...:/
Antystatyczny

Post autor: Antystatyczny »

Po naprawie zawieszenia mam jedną wątpliwość. Zauważyłem dziś, że podczas manewrowania( koła maksymalnie skręcone w lewo, cofanie, zjazd z krawężnika) usłyszałem stuk...heh..wszystko jest sztywne, nie znalazłem żadnych luzów!Sworznie wahaczy, końcówki drążków, gumy stabilizatora wymienione. Tuleje wahaczy na szarpaku sprawdzone. Łożyska McPhersonów? To się dzieje tylko przy maksymalnym skręcie.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

sprawdz czy wahacz ktorys nie przesunal sie na tulejach i czy nie dotyka mocowan w sankach ;-)
Antystatyczny

Post autor: Antystatyczny »

To jest myśl....Dzięki, sprawdzę:)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

nie tyle mysl co wlasne doswiadczenie sprzed 2 lat :-P
zakonczone najpierw wymiana tulejek a potem wymiana wahacza na nowy bo wymiana tulejek nie pomogla :-D
Yoshi

Post autor: Yoshi »

Odświerzę trochę temat.

Wczoraj coś mi zaczęło stukać w z prawej strony. Objawia się to przy skręcie kół w prawo, w lewo nie i tylko w okolicach połowy skrętu. Mały lub maksymalny skręt nie powoduje stuków, tylko w polowie.
Myślałem ze to mi półoś siadła ale ona by strzelała chyba przy wiekszym skręcie również oraz tylko podczas jazdy (tak mi sie wydaje) a to strzela również na postoju jak zakręce kierą.
Przy pokonywaniu progów zwalniajacych również coś tam hałasuje z prawej a lewej nie (mam luzy na gumach w mc personie to wiem ale zwykle oba koła synchnronicznie pukaly ale teraz jadąc wolno tylko prawe)

Myślicie, że co to może być ? Tak na parkingu patrzałem pod spód ale nic nie wypatrzyłem :/
Z tego co pamiętam rok temu miałem zmieniane po obu stronach gumy drązkach kierowniczych i końcowce wachacza (na pewno było robione z lewej bo tam była masakra ale ja lipy nie uznaje wiec z tego co pamietam od razu symetrycznie druga strona), wiec chyba się tak szybko nie wybiło?
Piotrek
Posty: 1027
Rejestracja: 5 lutego 2010, 01:35
Lokalizacja: Morawica k.Kielc
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

ja bym podejrzewał przeguby(jeżeli tak to cała półoś do wymiany), luzy na makpersonach, ewentualnie plastikowe nadkole ci pękło i trze przy skręcie. czy coś więcej nie wiem.
tel. 694-451-356
Obrazek
Antystatyczny

Post autor: Antystatyczny »

Yoshi, jeśli założyłeś elementy np firmy HART to po roku są do wyrzucenia :D Z dobrych i niedrogich części polecam gumy firmy Sasic oraz np. sworznie wahacza firmy TRW. Jeśli tłucze się coś przy zjeżdżaniu z krawężnika to podejrzewałbym sworzeń wahacza lub coś u góry McPhersona. Jesli przy podjeżdżaniu pod krawężnik to tuleje wahacza lub guma stabilizatora. Jeśłi stuki sa tylko podczas przenoszenia napędu( na luzie brak stuków) to jednoznacznie świadczy to o uszkodzeniu półosi.W poprzedniej reni miałem w specyfizny sposób uszkodzoną półoś. Stukała tylko podczas skręcania pod odpowiednim kątem i oczywiście podczas przenoszenia napędu.

EDIT: Teraz doczytałem się, ze na postoju również strzela :D Jeśli strzel ana postoju to ja stawiam na łożysko McPhersona :) Napisz jeszczy, czy masz problem z odbijaniem kierownicy po skręcie, czy masz problem ze ściąganiem samochodu na tę stronę, w którą był ostatni skręt itp.
Yoshi

Post autor: Yoshi »

Byłem dziś z wizytą u mechaniora aby umówić jakiś termin naprawy. A on stwierdził zebym wjechał najpierw i rzuci okiem czy to na pewno to. Po paru minutach róznych zabiegów uznał, że jednak tak jak myślałem, to są łożyska w mc personach. Tak wiec zostało mi tylko podjechać do niego na wymiare jak bedzie miał wolny termin. Łożyska i gumy juz kupiłem jutro zerknę co mam za firme.

Co do elementów które miałem wymieniane to nie pamietam jakiej były firmy :/ .
ODPOWIEDZ