Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Głośna praca silnika
Moderator: Moderatorzy
Głośna praca silnika
Więc tak,
Kiedyś było źle więc wymieniłem w zeszłe lato tłumik końcowy na nówkę i było ok. Po zimie zauważyłem, że renia pracuje za głośno. Na jałowym jest w miarę ok, ale pow. 2-2,5 tys. obr (nie mam obrotomierza więc około na słuch) zaczyna huczeć, a szczególnie na 5 biegu. Cały układ wydechowy jest szczelny, bo dokładnie sprawdziłem. Macie Panowie jakiś pomysł? Silnik mojej reni to C3J.
Kiedyś było źle więc wymieniłem w zeszłe lato tłumik końcowy na nówkę i było ok. Po zimie zauważyłem, że renia pracuje za głośno. Na jałowym jest w miarę ok, ale pow. 2-2,5 tys. obr (nie mam obrotomierza więc około na słuch) zaczyna huczeć, a szczególnie na 5 biegu. Cały układ wydechowy jest szczelny, bo dokładnie sprawdziłem. Macie Panowie jakiś pomysł? Silnik mojej reni to C3J.
Silnik broń Boże nie przeszkadza
Renią śmigam już ponad rok, byłem nią nad morzem, w górach i ogólnie przejechałem około 10 tys. Zajebiste auto! Świece kable wymienione 3 miechy temu. Z tego co piszecie to: zauważyłem, że jak jade prosto i ruszam kierownicą prawo lewo to natężenie nieprzyjemnego dźwięku wzrasta. Ostatnio na kanale od spodu poruszałem drążkiem zmiany biegów i zauważyłem, że chodzi "luźno". Chciałem podokręcać, ale wszystko tak zapieczone i zardzewiałe, że nie chciałem na chama jeszcze czegoś uszkodzić.

- VivaxFalciparum
- Posty: 81
- Rejestracja: 8 sierpnia 2011, 21:43
- Lokalizacja: Zgierz
Mam bliźniaczą piątke i chyba porobiłem już wszystko co było do porobienia, a silnik w średnim zakresie obrotów po prostu jest głośny, własnie w taki 'huczący' sposób. -.-
ps, było i u mnie głośniej, wstawiłem zamiast kawałka zamocowanego na sztywno wydechu takie elastyczne złącze i zrobiło się o wiele lepiej.
ps, było i u mnie głośniej, wstawiłem zamiast kawałka zamocowanego na sztywno wydechu takie elastyczne złącze i zrobiło się o wiele lepiej.
A czy przyczyną może być lekko odstająca od podwozia rura wydechowa? Tzn. kiedy przy przyspieszaniu zwiększa się opór powietrza pod samochodem i powietrze to troche rusza tą rurą? Już kiedyś próbowałem ją "podciągnąć" no ale nie mam za bardzo jak, bo druty itp. dzwonią. Tłumik końcowy wisi prawidłowo. Ale ta rura... Wiem, że orginalnie powinna ją podtrzymywać coś w rodzaju wytłoczki. Jakiś pomysł?
a tak sie zapytam w jakim stanie masz 1 pierścień uszczelniający kolanko wydechowe ? może to też być ogólna wina samych tłumików bądz wypalonej uszczelki między kolektorami najczęściej wypala sie na 2 skrajnych cylindrach i rzadziej na 2 środkowych .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
daj komuś się przejechać to Ci powie co jest
a co do tłumika to mój też wis na drucie i jest ok tylko czasem stuka o budę przy schodzeniu z obrotów aha , mam wycięty katalizator i po tym dopiero zrobiło się głośno w średnim zakresie obrotów
zrób tak :podnieś na lewarku przód auta-jedną stronę, odpal silnik i włącz bieg zacznij np od 2 i przejdź do 5 i słuchaj czy słyszysz jakieś huki ,następnie zrób tak samo ale z drugą strona auta ,to wykluczy Ci łożyska


zrób tak :podnieś na lewarku przód auta-jedną stronę, odpal silnik i włącz bieg zacznij np od 2 i przejdź do 5 i słuchaj czy słyszysz jakieś huki ,następnie zrób tak samo ale z drugą strona auta ,to wykluczy Ci łożyska
A nie ma tu na forum jakiegoś klubowicza z okolicy Zielonej ? To bym podjechał, skonsultował...
W każdym razie sprawdze te uszczelki przy kolektorze? A może być kwestia katalizatora do wymiany? Kiedyś czytałem, że w Reniach katalizator może rozjechać się przy odpalaniu "na pych" i jeżdżeniu "na żydzie"...

- VivaxFalciparum
- Posty: 81
- Rejestracja: 8 sierpnia 2011, 21:43
- Lokalizacja: Zgierz
Myślę że mówicie o złączu elastycznym. W R5 nie było takiego złącza (zaczęto je stosować później) a wydech jest na sztywno połączony z silnikiem. Zastosowanie takiego złącza z całą pewnością poprawi komfort, ale trzeba dać dodatkowe podtrzymanie układu wydechowego w części środkowej tj okolicach lewarka zmiany biegów - oczywiście na elastycznych gumach.
Niemniej nie ma to większego wpływu na głośność pracy silnika. Szukał bym innego powodu np rozciągnięty łańcuch rozrządu, brak oleju w skrzyni, niewyregulowane zawory...
Ale przede wszystkim jeszcze raz dobrze zbadał bym układ wydechowy - płyn do zmywania naczyń jest w tym wielce pomocny.
Niemniej nie ma to większego wpływu na głośność pracy silnika. Szukał bym innego powodu np rozciągnięty łańcuch rozrządu, brak oleju w skrzyni, niewyregulowane zawory...
Ale przede wszystkim jeszcze raz dobrze zbadał bym układ wydechowy - płyn do zmywania naczyń jest w tym wielce pomocny.
- VivaxFalciparum
- Posty: 81
- Rejestracja: 8 sierpnia 2011, 21:43
- Lokalizacja: Zgierz