Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Głośna praca silnika

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
jacky_cy
Posty: 6
Rejestracja: 15 maja 2011, 15:16
Lokalizacja: Zielona Góra

Głośna praca silnika

Post autor: jacky_cy »

Więc tak,
Kiedyś było źle więc wymieniłem w zeszłe lato tłumik końcowy na nówkę i było ok. Po zimie zauważyłem, że renia pracuje za głośno. Na jałowym jest w miarę ok, ale pow. 2-2,5 tys. obr (nie mam obrotomierza więc około na słuch) zaczyna huczeć, a szczególnie na 5 biegu. Cały układ wydechowy jest szczelny, bo dokładnie sprawdziłem. Macie Panowie jakiś pomysł? Silnik mojej reni to C3J.
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

Może po prostu przeszkadza ci ten silnik :] Dla mnie powyżej 2,5 jest stanowczo za głośno. Ew. sprawdź jeszcze nie wiem - świece zapłonowe, albo to wina nieszczelności na kolektorze wydechowym, ale jak mówisz że wszystko sprawdziłeś...
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

jacky_cy pisze:zaczyna huczeć, a szczególnie na 5 biegu.
trochę mało opisałeś ale może to skrzynia biegów? Brak w niej oleju lub poprostu zużyta?
Awatar użytkownika
jacky_cy
Posty: 6
Rejestracja: 15 maja 2011, 15:16
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jacky_cy »

Silnik broń Boże nie przeszkadza :) Renią śmigam już ponad rok, byłem nią nad morzem, w górach i ogólnie przejechałem około 10 tys. Zajebiste auto! Świece kable wymienione 3 miechy temu. Z tego co piszecie to: zauważyłem, że jak jade prosto i ruszam kierownicą prawo lewo to natężenie nieprzyjemnego dźwięku wzrasta. Ostatnio na kanale od spodu poruszałem drążkiem zmiany biegów i zauważyłem, że chodzi "luźno". Chciałem podokręcać, ale wszystko tak zapieczone i zardzewiałe, że nie chciałem na chama jeszcze czegoś uszkodzić.
Sylwó¶
Posty: 265
Rejestracja: 1 grudnia 2009, 12:55
Lokalizacja: Lubartów
Gender:

Post autor: Sylwó¶ »

nie zrozumiałeś wypowiedzi egonna87 -ten typ tak ma :lol: a może łożysko w kole Ci chuczy powyżej jakiejś prędkości? ja tak miałem w golfie
Awatar użytkownika
VivaxFalciparum
Posty: 81
Rejestracja: 8 sierpnia 2011, 21:43
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: VivaxFalciparum »

Mam bliźniaczą piątke i chyba porobiłem już wszystko co było do porobienia, a silnik w średnim zakresie obrotów po prostu jest głośny, własnie w taki 'huczący' sposób. -.-

ps, było i u mnie głośniej, wstawiłem zamiast kawałka zamocowanego na sztywno wydechu takie elastyczne złącze i zrobiło się o wiele lepiej.
Awatar użytkownika
jacky_cy
Posty: 6
Rejestracja: 15 maja 2011, 15:16
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jacky_cy »

A czy przyczyną może być lekko odstająca od podwozia rura wydechowa? Tzn. kiedy przy przyspieszaniu zwiększa się opór powietrza pod samochodem i powietrze to troche rusza tą rurą? Już kiedyś próbowałem ją "podciągnąć" no ale nie mam za bardzo jak, bo druty itp. dzwonią. Tłumik końcowy wisi prawidłowo. Ale ta rura... Wiem, że orginalnie powinna ją podtrzymywać coś w rodzaju wytłoczki. Jakiś pomysł?
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

a tak sie zapytam w jakim stanie masz 1 pierścień uszczelniający kolanko wydechowe ? może to też być ogólna wina samych tłumików bądz wypalonej uszczelki między kolektorami najczęściej wypala sie na 2 skrajnych cylindrach i rzadziej na 2 środkowych .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Sylwó¶
Posty: 265
Rejestracja: 1 grudnia 2009, 12:55
Lokalizacja: Lubartów
Gender:

Post autor: Sylwó¶ »

daj komuś się przejechać to Ci powie co jest :lol: a co do tłumika to mój też wis na drucie i jest ok tylko czasem stuka o budę przy schodzeniu z obrotów aha , mam wycięty katalizator i po tym dopiero zrobiło się głośno w średnim zakresie obrotów :)
zrób tak :podnieś na lewarku przód auta-jedną stronę, odpal silnik i włącz bieg zacznij np od 2 i przejdź do 5 i słuchaj czy słyszysz jakieś huki ,następnie zrób tak samo ale z drugą strona auta ,to wykluczy Ci łożyska
Awatar użytkownika
jacky_cy
Posty: 6
Rejestracja: 15 maja 2011, 15:16
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jacky_cy »

A nie ma tu na forum jakiegoś klubowicza z okolicy Zielonej ? To bym podjechał, skonsultował... :) W każdym razie sprawdze te uszczelki przy kolektorze? A może być kwestia katalizatora do wymiany? Kiedyś czytałem, że w Reniach katalizator może rozjechać się przy odpalaniu "na pych" i jeżdżeniu "na żydzie"...
Sylwó¶
Posty: 265
Rejestracja: 1 grudnia 2009, 12:55
Lokalizacja: Lubartów
Gender:

Post autor: Sylwó¶ »

wg mnie katalizator odpada, a co ma palenie na pych do zużycia katalizatora? u mnie w 5 po 20 latach był w bdb stanie ,a co do jazdy na "żydzie" to powiedz mi skąd pompa zasysa paliwo ze zbiornika przy pełnym zbiorniku i skąd pompa zasysa paliwo gdy jest niski poziom paliwa i świeci się "żyd" :lol:
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

VivaxFalciparum pisze:
ps, było i u mnie głośniej, wstawiłem zamiast kawałka zamocowanego na sztywno wydechu takie elastyczne złącze i zrobiło się o wiele lepiej.
Chodzi ci o to cuś co się nazywa "końcówka drgań"? :) Też to wstawiłem, ale różnicy zasadniczo nie widzę, chyba ze w portfelu ;P
Awatar użytkownika
VivaxFalciparum
Posty: 81
Rejestracja: 8 sierpnia 2011, 21:43
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: VivaxFalciparum »

Nawet nie wiem jaka nazwa tego czegoś jest. ^^

U mnie się zmienił zupełnie dźwięk samochodu i nie są takie mocne wibracje przenoszone na auto całe.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Myślę że mówicie o złączu elastycznym. W R5 nie było takiego złącza (zaczęto je stosować później) a wydech jest na sztywno połączony z silnikiem. Zastosowanie takiego złącza z całą pewnością poprawi komfort, ale trzeba dać dodatkowe podtrzymanie układu wydechowego w części środkowej tj okolicach lewarka zmiany biegów - oczywiście na elastycznych gumach.
Niemniej nie ma to większego wpływu na głośność pracy silnika. Szukał bym innego powodu np rozciągnięty łańcuch rozrządu, brak oleju w skrzyni, niewyregulowane zawory...
Ale przede wszystkim jeszcze raz dobrze zbadał bym układ wydechowy - płyn do zmywania naczyń jest w tym wielce pomocny.
Awatar użytkownika
VivaxFalciparum
Posty: 81
Rejestracja: 8 sierpnia 2011, 21:43
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: VivaxFalciparum »

No na prace silnika to nie wpłynęło, ale ogólnie na plus. Chociaż jeszcze nie jest dla mnie idealnie, ale nie jestem już pewien czy szukać problemu, czy to tylko szukanie dziury w całym i auto po prostu jest troche głośne. Najlepiej chyba jakby przejechał się nim ktoś z doświadczeniem w piątkach.
ODPOWIEDZ