Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

probem z ukladem chłodzenia

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

anszej
Posty: 10
Rejestracja: 26 sierpnia 2011, 15:14
Lokalizacja: rze

probem z ukladem chłodzenia

Post autor: anszej »

witam zakładam nowy bo nie mogę sie doszukać podobnych objawów u innych a mianowicie wymieniłem uszczelkę głowicy, termostat, czujnik na chłodnicy, mostkowalem wiatrak sie zalacza po odpaleniu wszystko ladnie pieknie a po ok 10 min jak juz zlapie temperature cofa mi płyn do zbiornika wyrównawczego i zaczyna sie gotowac, chlodnica u dolu zimna gora goraca weze przy nagrzewnicy sa zimne co moze byc przyczyna nie mam gazu a autko to r5 supre 1.4 z ok90 r
jjmag

Post autor: jjmag »

anszej pisze:chlodnica u dolu zimna gora goraca
kolego wygląda na to że masz albo zasyfiony zakamieniały układ chłodzenia ewentualnie uszkodzoną pompę wodną i nie wymusza ci obiegu
anszej
Posty: 10
Rejestracja: 26 sierpnia 2011, 15:14
Lokalizacja: rze

Post autor: anszej »

tzn dzis rano po odpowietrzeniu zlapal temperature nagrzewnica pochodzila szlo cieple powietrze wszystko ok i po 2 minutach lipa znowu zimne no i powrot plynu do zbiornika pompa byla wymieniana rok temu a waz od pompu co idzie do dolu jest letni prawie zimny

[ Dodano: 14 Listopad 2011, 17:28 ]
a i czy da sie jakos sprawdzic czy to pompa pozdrawaim
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Objaw rzeczywiście jakby obiegu nie było, albo masakrycznie zapowietrzony.
Może mega zasyfiony układ np nagrzewnica ...
Rozumiem, że dla tego była wymieniana uszczelka głowicy ?
anszej
Posty: 10
Rejestracja: 26 sierpnia 2011, 15:14
Lokalizacja: rze

Post autor: anszej »

dokladnie ale odpiolem weze obiegu nagrzewnicy i podpiolem rurke z woda z bierzacego kranu jak to radzili nainnych forach woda szla czysciutka na poczatku wiadomo wypchalo plyn podejzewalem z kumplem ze wlasnie pompa ale pytam bo kupowac pompe od tak dla sprawdzenia moze znacie jakis sposób aby ja obadac po zdemontowaniu bo juz witki opadaja
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Powiem tak to raczej nie wina pompy. Jeśli możesz unieś zbiorniczek wyrównawczy zalej go po sam korek i odpowietrzaj najpierw gruby wąż i późnej te od nagrzewnicy i powinno być ok przerabiałem temat w swojej renówce 2 lata temu, a bym zapomniał nie cieknie ci czasem z okolic pompy ? planowałeś głowicę?
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
anszej
Posty: 10
Rejestracja: 26 sierpnia 2011, 15:14
Lokalizacja: rze

Post autor: anszej »

zbiornik podnosilem na zimnym silniku i cieplym, tak ze woda wylala sie na powrotnym odpowietrzniku od nagrzewnicy jak pozniej sie zagrzeje to idzie z niego para glowica byla planowana kolo pompy nie cieknie wyglada jak nie podawala bo jak sciskam waz dolny to jest chlodny sprubuje jeszcze z ta pompa pokombinowac moze faktycznie lopatki nie kreca
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Same łopatki pompy są zrobione z jednego kawałka blachy i zaprasowane do ośki jakby to odpadło to byś słyszał głośne tarcie z resztą jak chcesz to możesz ją rozkręcić tylko najpierw skołuj uszczelki pompy bo na starej nie złożysz ponieważ będzie ciec . chłodnica na pewno jest drożna? zalewasz płyn chłodniczy czy wodę ?
Ostatnio zmieniony 14 listopada 2011, 19:51 przez djmonkey, łącznie zmieniany 1 raz.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
anszej
Posty: 10
Rejestracja: 26 sierpnia 2011, 15:14
Lokalizacja: rze

Post autor: anszej »

mam papier do wycinania uszczelek,zalewam plyn aktualnie borygo wczesniej nie wiem jaki ale tez jakis zielony tarcia nie słychac chlodnica raczej jest drozna jak sciskalem waz dolny przy zamknietym termostacie to pchalo plyn do wyrównawczego wiec zagadke mam od rana
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

hmm a próbowałeś sprawdzić czy bez termostatu też wywala płyn ?
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
anszej
Posty: 10
Rejestracja: 26 sierpnia 2011, 15:14
Lokalizacja: rze

Post autor: anszej »

nie ale termostat nowy zakupiłem i przed zamontowanie sprawdziłem we wrzątku moze po prostu łopatki od pompy się poluzowały od oski i nie kreci ale sie zdemontuje i sprawdzi bo nie chcial bym znowu uszczelki wymieniać :) myslalem jeszcze ze moze korek od wyrównawczego nie robi poduszki
wsmpw

Post autor: wsmpw »

e tam a w dobrą strone założyłeś?
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Nie wiem czy dobrze piszę ale chyba sprężyną do pompy powinien być
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
wsmpw

Post autor: wsmpw »

powinno być tym w co się chowa ten szpindelek w strone pompy
anszej
Posty: 10
Rejestracja: 26 sierpnia 2011, 15:14
Lokalizacja: rze

Post autor: anszej »

dzieki za rady jak sie okazalo walnieta pompa lopatki nie obracaly plynu
ODPOWIEDZ