Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Zmiana układu zasilania paliwem z 1,4 weber na 1,4mono

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Zmiana układu zasilania paliwem z 1,4 weber na 1,4mono

Post autor: djmonkey »

Siemka montował ktoś sam kolektor ssący od mono do głowicy gdzie siedzi oryginalnie wydechowy od gaźnikowca ponieważ nie widzi mi się modyfikacja układu wydechowego oprócz wspawania nakrętki pod lambdę.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zmiana układu zasilania paliwem z 1,4 weber na 1,4mono

Post autor: tommies »

Obawiam się, że nie będzie pasowało. Kolektory mono są połączone w taki sposób, aby po zastosowaniu zaworu EGR część spalin była kierowana do powtórnego dopalenia. Upraszczając mają dziury :) Jak chcesz założyć monowtrysk to musisz mieć obydwa oryginalne kolektory i ew. zaślepić łączenie na zaworze EGR bo często się psuje ów zawór ale łatwo zaślepić.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Kolektory właśnie rozkręciłem tylko aby sam ssący przełożyć oraz zaślepić sam otwór EGR pod wtryskiem jakąś wkładka na klej + własnoręcznie wykonana uszczelką pod gaźnik . Jestem tylko ciekaw czy kolektor wydechowy mono ma ustawione kanały pod tym samym kątem co w gaźnikowych wersjach, jeśli tak to kolektor ssący podejdzie bez najmniejszego oporu oczywiście po przeróbce.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
wsmpw

Post autor: wsmpw »

na aucie cięzko będzie takie zabawy zrobić
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Pytanie tylko - po co tak kombinować. Za grosiny kupisz obydwa kolektory. Wbrew pozorom, niezwykle ważne jest aby to wszystko było szczelne. 1.4 mono jest bardzo wrażliwy na nieszczelności układu dolotowego i cuda się dzieją jak jest jakaś uszczelka trafiona - spalanie wtedy 14l/100 i obroty spoczynkowe 2000 potrafią być normą ;)
Nie kombinuj, tylko zakładaj jak trzeba.

EDIT:
Wydechowy też musi być super szczelny, bo znów sonda lambda cuda będzie wysyłać do kompa i znów będzie źle
Ostatnio zmieniony 20 stycznia 2011, 23:32 przez tommies, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Jakby ktoś miał luzem zwykły kolektor wydechowy i pomierzył to było by całkiem fajnie. A tak to musiałbym ssący u siebie ściągać do samych pomiarów co mnie raczej jak na razie nie odpowiada bo muszę czymś do roboty śmigać .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Jako że chcę powoli oganiać elektrykę w aucie pod mono chciałbym się dowiedzieć co dokładnie podłączyć pod te 2 wtyczki czerwony to raczej + r
Obrazek

Jakie zastosować tu przekaźniki zwykłe 25A 12V czy jakieś inne
Obrazek.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

Przekaźnik daj jak najmocniejszy - 40A występują i są w tej samej cenie...
Przekaźniki są 1 od pompy paliwa drugi od zasilania wiązki komputera
Kostki gdzie podpiąć to będzie na schematach, nie pamiętam dokładnie, ale było tam zasilanie z aku i zapłon chyba, a druga to pompa paliwa (biały) i starter signal (rozrusznik)
(jeśli jest tak jak w 1,7, a chyba tak)
Nie traktuj tych informacji jako 100% pewne, dawno to robiłem i nie pamiętam już dokładnie...
wsmpw

Post autor: wsmpw »

tak jak pisze lodoo mała kostka to start sygnał brązowy biały do pompa paliwa (+)
gruby czerwony kabel do aukumulatora do plusa zółty podłączasz w instalacji do jakiegoś grubszego zółtego gdzie pojawia się plus po zapłonie
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Jako że w przyszłym tygodniu zamarzam już ostatecznie wkomponować w auto cały układ wtryskowy. Problem jest taki że porozłączałem wiązkę i nie wiem gdzie co teraz podłączyć aby niczego nie uszkodzić w czasie próbnego rozruchu.

Obrazek
Obrazek


1. map sensor
2. ?
3. ?
4. zaworek podciśnienia do egr
5. ?
6. ?
7. silniczek biegu jałowego
8. włącznik pełnego otwarcia przepustnicy?
9. sonda lambda


czujnik temp. kolektora
czujnik temp. powietrza zasysanego
czujnik położenia wału korbowego do kompa
wysterowanie cewki zapłonowej z kompa

możecie jeszcze podać nr katalogowy linki gazu lub przynajmniej jej długość.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Karol

Post autor: Karol »

2 do modułu
3 czujnik położenia wału
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Co do linki gazu to kupujesz uniwersalną do renault i pasi - ma w zestawie różne mocowania.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

to teraz zostaje tylko przerobić wtyczkę od wiązki na żeńską aby czujnik wału połączyć bo niestety mam na wtyk męski
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Dzięki wszystkim za pomoc ! Rena śmiga aż miło na przerobionym silniku C2JL717 nawet jest zrywniejsza od zwykłego C3J
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Może tak być że jest nieco lepiej niż na zwykłym C3J.
C2J717 to wersja 72 KM czyli ma inne krzywki wałka rozrządu niż pozostałe C2J i C3J.
Widać komputer od C3J daję radę ogarnąć tą różnicę.
ODPOWIEDZ