Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

łożysko przód

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

pako

łożysko przód

Post autor: pako »

Witam,posypało mi się łożysko z przodu,prawa strona.Wewnątrz auta gwizd,na kole luz.Czy brać się za wymianę samemu?Czy to wymaga specjalnych narzędzi np prasy?
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Wymaga prasy albo przynajmniej dużego imadła.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Dobrze jest mieć dotoczone odpowiednie - wybijak i krążek do wciskania. Warto też zobaczyć od razu drugie.
Generalnie wiadomo - łożysko się wciska a nie wbija - niestety większość "majstrów" to robi radykalnie skracając żywotność.
warsza6

Post autor: warsza6 »

Mi wczoraj robił mechanik i sam napewno bym nie dał rady ,założył mi łożysko OPTIMAL :) i już nic nie buczy śmiga aż miło :)
corey16

Post autor: corey16 »

OPTIMAL szkoda że wytrzymało 10 miesięcy i znów huczy :uoee:
pako

Post autor: pako »

Tzn trzeba wyciągać całą kolumnę,rozpinać sworzeń,zacisk,zdjąć całą obejmę i dopiero brać się za łożysko?A koszt łożyska+-?
unikorn

Post autor: unikorn »

Musisz wyrwać prowadnicę, nie zrobisz tego na aucie. Koszt dobrego łożyska to +- 80 zł
Kiedyś dostał byś sromotną zjebę za zadawanie takich pytań bo to wszystko było już na forum wielokrotnie wałkowane.... ale kiedyś to nie dziś tak więc, proszę bardzo.
pako

Post autor: pako »

Dzięki wszystkim za pomoc. Ale to chyba zwrotnicę a nie prowadnicę,a może się mylę?
vino1986

Post autor: vino1986 »

pako pisze:a może się mylę?
masz racje pewnie Uni sie walna niechcacy :)
pako

Post autor: pako »

Zdarza się.Pozdrowienia.
pako

Post autor: pako »

witam;uporałem się wczoraj z wymianą łożyska bez większych problemów.Po wyjęciu zwrotnicy i wybiciu piasty był kłopot z demontażem starego łożyska tzn.na piaście został pierścień wewnętrzny łożyska,a w zwrotnicy zewnętrzny.Oba oczywiście zapieczone i nie do ruszenia.Oba rzędy kulek wysypały się razem z koronkami. WD 40 nie pomagał.Jedynym i skutecznym sposobem w warunkach domowych okazało się podgrzanie zwrotnicy,tzn gniazda łożyska zwykłą opalarką do drewna o mocy 1200.Kilka minut grzania i można wybijać.Wychodzi bez problemów.Podobnie nagrzałem pierścień na piaście-efekt ten sam.W ten sam sposób pomagałem sobie montując nowe łożysko.Grzanie,ustawienie łożyska,drewniany klocek,imadło,dobicie łożyska starym zewnętrznym pierścieniem.O kurcze,ale się rozpisałem,ale może komuś się przyda.Pozdrawiam.
unikorn

Post autor: unikorn »

dojebałem z tą prowadnicą... fakt
Graty że się udało.
pako

Post autor: pako »

OK,dzięki .Pozdrowienia.
Oskar i Kasia

Post autor: Oskar i Kasia »

mnie ostanio wymiana lozyska zajela niespelna 30 minut. i wystarczylo mi duze imadlo :] pozdarawiam palnikowych hardcorow
vino1986

Post autor: vino1986 »

Oskar i Kasia pisze:pozdarawiam palnikowych hardcorow
a ja zawsze myslalem ze palnikiem to sie tylko tulejki wypala a lozyska prasa albo w imadle sie wciska... jeszcze mie widzialem takich co lozywka grzali palnikami ;P
ODPOWIEDZ