Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Sportowe zawieszenie

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

dw998
Posty: 16
Rejestracja: 22 lutego 2010, 12:28

Sportowe zawieszenie

Post autor: dw998 »

Witam wszystkich.
Przygotowuję spoją 5 do udziału w rajdach i staram się znaleźć dobre i tanie zawieszenie o sportowej charakterystyce.
Np. Bilstein B6 - ale to chyba będzie ostateczność bo cena troszkę zraża a do tego trzeba jeszcze sprężyny.
Firma MTS Technik posiada tylko sprężyny a komplety są dość dobre jak na ich cenę od 700-800zł.
Albo firmy Apex za 1450pln

I tu pytanie do was może ktoś już ma dobre tanie zawiecho i da cynk gdzie je dostać lub z jakiego auta pasuje.
jjmag

Post autor: jjmag »

wiesz bez obrazy ale życie nauczyło mnie jednego jak chcesz mieć coś dobrego i żeby było dobrze to niestety nie bedzie tanio albo inwestujesz w zawias który będzie trzymał się gleby i spełniał swoje zadanie albo odbij z tym w zielsko i nie zawracaj sobie gitary za blinsteina albo koni trzeba zapłacić koniec i kropka pogadaj z mario ile kosztuje dobry zawias jezeli masz na tym polatać i licz sie z tym że amorki to jest dopiero początek wydatków
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

jak juz to z tego co pdoales to napewno lepiej brac APEXa niz mst technik
dw998
Posty: 16
Rejestracja: 22 lutego 2010, 12:28

Post autor: dw998 »

Nie wątpię bo zgodzę się z Tobą w 100% ale ja nie mowie o rajdach typu WRC tylko o KJS. Po za tym finanse też grają pewną rolę i wyznaczają zakres poszukiwań. Gdybym miał luźne 2-3tys zł na pewno kupił bym gwint z koni i był by spokój ale tak nie jest dlatego szukam kogoś kto może założył tańsze zawiecho a jednak wystarcza ono dla amatorów na początek.

PS. prosił bym również o informację kto jakie mam i jak się spisuje owo zawieszenie bo zaciekawiło mnie to APEX.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

to odkładaj kasę i nabieraj doświadczenia na seryjnym zawiasie...
nowy zestaw koni sport ze sprężynami to około 2000, więc tragedii nie ma...
a wiesz co masz...
jak chcesz tanio i dobrze to się nie da i każde tanie zawieszenie to "zawieszenie" i koniec.
ewentualnie zawieszenie z GTT/GTE - nowy kpl jakiejś w miarę normalnej firmy to około 1000zł... to na pewno lepsze rozwiązanie niż chińskie gwintowane zawieszenie sportowe z allegro ;-)
Awatar użytkownika
rat-med5
Posty: 886
Rejestracja: 2 lutego 2010, 21:13
Lokalizacja: Mszana 44-325
Gender:

Post autor: rat-med5 »

kiedyś miałem zawieszenie firmy NK dedykowane do GTT i sprężyny -35 całkiem nie drogi zestaw i dość dobrze trzyma się drogi mogę polecić

teraz co prawda jest wiele zestawów i ceny są różne sam musisz wiedzieć czego oczekujesz!
wsmpw

Post autor: wsmpw »

a jakby założyć przednie gazowe i do tego -35 sprężyny?
qbica1988

Post autor: qbica1988 »

Chcialem do swojej 5tki kupic B6 ale z tego co patrzylem w katalogu bilsteina to tylko B4 robili do tych renówek :uoee: KYBy tez tylko zwykle amory :|
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

wsmpw:
żeby PRZEDE WSZYSTKIM jeździło to do twardszej sprężyny - twardszy amor - ale twardszy, a nie po prostu gazowy... gazówki są tylko z pozoru "twardsze", ale tu chodzi o siłę tłumienia, która zależy od przeznaczenia i wykonania amortyzatora a nie tego czy jest gazowy czy nie... gazowy amor cywilny jest lepszy od olejaka, ale nie nadaje się do twardych obniżanych sprężyn tak samo jak zwykły olejak... prowadzenie może być lepsze - ale wyłącznie na gładkim asfalcie przy płynnej jeździe... jak się skręca ostro, hamuje, są nierówności - to sorry - ale taki zestaw jest gorszy jak seria... amor ma decydowac o pracy zawieszenia, a nie sprężyna...
carmaker

Post autor: carmaker »

no i niezapominajmy ze połową sukcesu w prowadzeniu w zakręcie jest dobry drążek stabilizacyjny nawet twardy zawias przy cienkim miękkim stabilizatorze nie pomoże (sie zrymowało) a gumy warto zmienić na pouliretany
Awatar użytkownika
janas
Posty: 38
Rejestracja: 19 sierpnia 2008, 15:58
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: janas »

Seryjne olejowe, albo olejowo-gazowe amorki można oddać też do zakładu który zajmuje się regeneracją i zmienić ich parametry. Nie wiem gdzie mieszkasz, ale przykładowo w Poznaniu są przynajmniej dwa warsztaty w których ludzi robią amorki do KJS. To oczywiście jest budżetowe rozwiązanie, ale o takie chyba chodziło.

Bilstein B6 był do Clio I więc na tył chyba psują (pasują w końcu, czy nie?).
Awatar użytkownika
Jackal
Posty: 256
Rejestracja: 4 lutego 2010, 23:00
Lokalizacja: Dêbica // Rzeszów

Post autor: Jackal »

Pasują, ale są chyba krótsze czy coś takiego.
dw998
Posty: 16
Rejestracja: 22 lutego 2010, 12:28

Post autor: dw998 »

carmaker pisze:a gumy warto zmienić na pouliretany
a gdzie takie gumy dostać?

OK już znalazłem ;)
Oskar i Kasia

Post autor: Oskar i Kasia »

gdzie w poznaniu mozna cos takiego zrobic ? i ile by to kosztowalo jakis kontakt cos ?
Awatar użytkownika
janas
Posty: 38
Rejestracja: 19 sierpnia 2008, 15:58
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: janas »

Kantorski Marek Warsztat Mechaniki Pojazdowej Regeneracja Amortyzatorów
Poznań, Rzepińska 13
Tel.: 61 868 99 40
amortyzatory.kantorski@wp.pl
cena w zeszłym roku zdaje się zaczynała się od 100 zł za sztukę, zależy ponoć od stanu amortyzatora i przeróbek

Regeneracja Amortyzatorów i Naprawa Tylnych Zawieszeń do Samochodów Marki Francuskiej. Tomasz Barański
Fabianowo 22
Telefon: (61) 830-42-30
cen nie znam, parę lat temu było chyba 80 zł/szt

Osobiście nie korzystałem z usług żadnego z nich, bo nie miałem takiej potrzeby. Kilku znajomych stanowczo poleca inż. Kantorskiego.
ODPOWIEDZ