Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Przetoczenie otworu centrującego w felgach aluminiowych.

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1035
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Przetoczenie otworu centrującego w felgach aluminiowych.

Post autor: Hawi »

Zakupiłem felgi go swojej czarnej strzały firmy ATS 13` 4X100 tylko, że jest mały problem.
Nie do końca się znałem i otwór centrujący jest za mały bo felgi były w Astrze I i tam jest około 56 mm a u mnie wiadomo 61 mm.

I tu moje pytanie do was. Czy opłaca się przetaczać otwór centrujący żeby pasował ? Jaki to jest koszt ? Czy ktoś się orientuje ? A może ktoś w Warszawie już to robił i może polecić tokarza który się podejmie za rozsądne pieniądze zrobić tą przeróbkę ?

Dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Czy się opłaca? To zależy od Ciebie. Cena z tego co kiedyś słyszałem to ok. 60 zł za komplet.
PS. w Renault jest 60,1 a nie 61 mm
vino1986

Post autor: vino1986 »

ja juz wykonywalem podobna operacje w Kielcach.. zaplacilem 20zl ale po znajomosci i powiem Ci ze w niczym to nie przeszkadza ( poza tym ze juz ich do Astry nie bedzie sie dalo zamatowac ;-) ) jednak wybor nalezy do Ciebie... ja przetaczalem takie 17 od Porsche
http://www.allegro.pl/item569446589_por ... slask.html
zeby mi do Lt-ka 35 pasowaly
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1035
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

Felgi dokładnie te zakupiłem.

http://www.allegro.pl/item559702726_fel ... niowe.html

No do Kielc to trochę daleko aby robić taki zabieg. Myślę, że ktoś z forum pomoże mi namierzyć tokarza w Warszawie. :) A co do otworu to moja pomyłka :-/ Ale mniej do przetaczania tyle dobrze. :)

W sobotę jadę po nie więc się wszystko okaże czy nie będą też za szerokie. Bo mają 6 cali.
No i tu moje kolejne pytanie. Myślałem o oponach 175/60 R13 bo podobno większe mogą obcierać. Czy to dobry wybór ?
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

dobry wybor ;-)
tokarza sam namierz... masz google, masz panorame firm :-P
ja swego czasu tez przetaczalem - komplet za flache :-P
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

175/60 - bardzo dobry wybór. Teoretycznie mógłbyś dać 195/55R13 (fabryczny rozmiar GTT, GTE) ale mogłoby być za szeroko, poza tym byś miał większe spalanie i słabsze osiągi. Pamiętaj że masz tylko 1.1 :-)
175 spokojnie wejdzie na 6 calową felgę.
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1035
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

:) To widzę dobry rozmiar dobrałem no tylko to przetoczenie :-/ dobrze że nie drogo ale gdzie ?

No na tyle mnie stać i na tyle czytam aby pierw zajrzeć w panoramę firm i wyszukiwarkę google by pisać, że nie mogę znaleźć i zadzwonić zapytać się.

Więc tu będzie moja gorąca prośba do podobno prężnej grupy posiadaczy RENAULT z forum o jakiś namiar w celu zrobienia wyżej wymienionych prac.

Pozdrawiam serdecznie. I dziękuje za odpowiedzi. :)

Dobrze zadane pytanie i mam odp. Około 20 zł za sztukę więc raczej warto :) postęp będzie zauważalny na zdjęciach które później zamieszczę :)

No i znowu problem. Obdzwoniłem w Warszawie z 5-7 firm i ceny od 20 do 100 za szt. i nie wiadomo czy się uda i felgi się nie pokrzywią. :-?

Może od was dostanę jakiś dobry namiar, żebym felg nie musiał wyrzucić na śmietnik.
unikorn

Post autor: unikorn »

tak... kiedyś widziałem rozwiertak do 63mm na alledrogo :P
Qucor

Post autor: Qucor »

No i znowu problem. Obdzwoniłem w Warszawie z 5-7 firm i ceny od 20 do 100 za szt. i nie wiadomo czy się uda i felgi się nie pokrzywią.
No co za miasto...

Coraz bardziej mnie bawią perypertie naszych kolegów ze stolicy :lol:

Fachowców od zajeb... tam macie i co jeden to lepszy :mrgreen:

Jak od rozwiercenia otworu centrującego mogą się pogiąć felgi?! Jakoś mi to przez rozum nie przechodzi ja mam komplet poszerzony i po spawaniu się nie pogieły :-?
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Qucor pisze:
No i znowu problem. Obdzwoniłem w Warszawie z 5-7 firm i ceny od 20 do 100 za szt. i nie wiadomo czy się uda i felgi się nie pokrzywią.
No co za miasto...

Coraz bardziej mnie bawią perypertie naszych kolegów ze stolicy :lol:

Fachowców od zajeb... tam macie i co jeden to lepszy :mrgreen:

Jak od rozwiercenia otworu centrującego mogą się pogiąć felgi?! Jakoś mi to przez rozum nie przechodzi ja mam komplet poszerzony i po spawaniu się nie pogieły :-?
Hehe... Warszawa jest... pracowałem tam ponad miesiąc, nigdy więcej... :-P
jjmag

Post autor: jjmag »

mogą pokrzywić bo prawidłowo to otwór centrujący to powinno się rozfrezować a nie przetoczyć więc nie dziwie się że pogieli fele
vino1986

Post autor: vino1986 »

u mnie na tokarce zrobil i nic sie nie dzieje.. nie pogiely sie nie porysowaly a felgi nie stracily nic swoich walorow co do wytrzymalosci nawet... bo sam samochod moj wazy 2200kg a towaru wkladam nawet do 1800kg i fele daja rade 8-)
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1035
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

Odebrałem dziś felgi no i moje pierwsze pytania.

Na feldze jet ET 33. W otwór nie mieści się piasta. Brakuje tak jak pisałem 4 mm ale tu moje zastanowienie i zapytanie. Czy odległość od kolumny 17 mm to nie za mało?? Czy nie będzie przeszkadzało??

W Renault z tego co czytałem jest ET 38 jak się nie mylę tzn. że potrzebny będzie jeszcze dystans czy tylko powiększyć otwór i będzie ok. ??

Widzę jakoś mało można uzyskać pomocy od grupy z Warszawy bądź nikt w tych rejonach nie robił :)

Pozdrawiam.
mario-s
Posty: 330
Rejestracja: 4 lutego 2010, 20:36
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: mario-s »

wszystko będzie działać,prześwit wystarczający a nawet z zapasem.A ET 33 to 5 mm więcej na zewnątrz niż ET 38 tak,że będziesz miał auto 10 mm szersze bez podkładania dystansu.
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1035
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

No to fajnie :) Dzięki za odpowiedź bo nie mogłem dojść do porozumienia w sobie jak to jest z tym ET :D

No tylko żeby znalazł się ktoś miły i podał namiar gdzie mi poszerzą otwór to bym dziękował niezmiernie... :roll:

Nikt nie pisał to dopisze. :-)

Fachowcy znalezieni otworek się powiększa. Cena 20 zł szt. Więc jestem zadowolony. :-)
Ostatnio zmieniony 19 marca 2009, 00:21 przez Hawi, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ