
Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
E - Turbo , E-charger
Moderator: Moderatorzy
E - Turbo , E-charger
Z czystej ciekawości zacząłem eksperymentować z doładowaniem na turbinie zasilanej elektrycznie, z tego co zauważyłem jedno za to brak turbo-dziury ale efekt mizerny kosztem poboru prądu. Obecnie mam silnik po generalnym i nie chcę go przeciążać. Może ktoś próbował coś kombinować 

ja wiem tyle, ze straty energii na alternatorze sa wieksze niz to co moze dac takie e-turbo...
tzn dzialanie e-turbo nie pokryje nawet strat jakie przyniesie alternator zasilajac je, a co dopiero ma cos dolozyc....
zabaweczka nic nie warta i tyle... odpowiednik magnetyzera.... chyba ze masz w bagazniku stado akumulatorow tylko do zasilania e-turbo
i przez noc je ladujesz a wdzien uzywasz
- ale to tez nie na stale tylko pod przyciskiem jak np. nitro - a efektu nie bedize prawie wcale...
taka turbina nie wyteworzy nadcisnienia podczas pracy silnika na wyzszych obrotach, jedyne co to obniza troche opory ssania i tu moze byc zysk...
tzn dzialanie e-turbo nie pokryje nawet strat jakie przyniesie alternator zasilajac je, a co dopiero ma cos dolozyc....
zabaweczka nic nie warta i tyle... odpowiednik magnetyzera.... chyba ze masz w bagazniku stado akumulatorow tylko do zasilania e-turbo


taka turbina nie wyteworzy nadcisnienia podczas pracy silnika na wyzszych obrotach, jedyne co to obniza troche opory ssania i tu moze byc zysk...
no lipa i jak to Lodoo pisał trzeba by było w bagażniku aku wozić, kumpel kupił taki specyfik do kadeta z allegro ja próbowalem przy reni ale jak przez dłuższy czas nie gasła mi kontrolka ładowania dalem spokój, kombinowałem też z dmuchawą do nagrzewnicy od audi cygaro, pompuje masę powietrza i nie potrzebuje aż tyle prądu, ale niestety nie wytworzy takiego ciśnienia jak trzeba. Myślę że lepsza turbinka była by napędzana paskiem z silnika, ale ogólnie takie zabawy są nieopłacalne ze względu na wydajność turbinki.Artbrt pisze:ogólnie lipa
Kupa samochodów ma napędzane sprężarki z wału. Tylko z tego co wiem, są to wtedy dmuchawy Rootsa. Sprężarki wirnikowe wymagają wysokich obrotów.Yakkul pisze:Myślę że lepsza turbinka była by napędzana paskiem z silnika, ale ogólnie takie zabawy są nieopłacalne ze względu na wydajność turbinki.
Kiedyś planowałem coś takiego eksperymentalnie w Jawie sprawdzać.

tak musi być dość spore przełożenie i ze smarowaniem są kłopoty na dłuższy czas. Jeśli ktoś jeszce eksperymentował jestem ciekawy innych pomysłów.KinioPP pisze:Kupa samochodów ma napędzane sprężarki z wału. Tylko z tego co wiem, są to wtedy dmuchawy Rootsa. Sprężarki wirnikowe wymagają wysokich obrotów.Yakkul pisze:Myślę że lepsza turbinka była by napędzana paskiem z silnika, ale ogólnie takie zabawy są nieopłacalne ze względu na wydajność turbinki.
Kiedyś planowałem coś takiego eksperymentalnie w Jawie sprawdzać.
właśnie dlatego założyłem ten temat
dużo można znaleźć w necie ale są to niedokończone tematy nic konkretnego. Ja też kombinowałem i powiem że wzrost mocy jest odczuwalny ale co z tego jak mi świeciła kontrolka ładowania i akumulator prawie siadł, nie mówiąc już o spalaniu. Szkoda że już aukcję skasowali z allegro bym konkretnie pokazał o co biega. Może lepiej gdyby się załączalo powyżej 3-3,5 tys obrotów.

Tzw kompresor. Gdyby ktoś chciał napędzić świstaka paskiem wymagał by przełożenia z koła 30cm na 3mmKinioPP pisze:Kupa samochodów ma napędzane sprężarki z wału. Tylko z tego co wiem, są to wtedy dmuchawy Rootsa. Sprężarki wirnikowe wymagają wysokich obrotów.Yakkul pisze:Myślę że lepsza turbinka była by napędzana paskiem z silnika, ale ogólnie takie zabawy są nieopłacalne ze względu na wydajność turbinki.
Kiedyś planowałem coś takiego eksperymentalnie w Jawie sprawdzać.
