Po namysłach doszedłem to wtepnych wniosków odnośnie rozwiazania konstukcyjnego :
Mam płytkę do sterowania graficznym LCD, obecnie zajmuje sie programem dla tego LCD. Płytka ma niewykorzystane mozliwosci sprzętowe, sporo wolnych nóżek procesora, wiec z pierwotnego zamiaru wykrozystania jej tylko jako drivera LCD robie z niek kompletny uklad komputerka samochodowego.Procesor jaki mam tam wlutowany to Atmega 16, wiec pamieci troche jest, chociaż szłu nie ma. Jak bedzie za mały to go wylutuje i wstawie atmege 32.
Obrotomierz jest bardzo łatwo zrobić. Wystarczy sygnał z ukądu zaplonowego po transoptorze podłączyć do przerwania zewnętrznego np Int0 i wyzwalać nim pomiar czasu impulsu. Tak wiec odswierzać mozna co obrót silnika

. Tylk onie ma potrzeby, odświerzanie "analogowego" wskaśnika na LCD na poziomie 10x na sek bedzie wystarczajace, podobnie z cyfrowym. Wżne będzie również uśrednianie w celu eliminacji "drgań" wskazania.
Mam zamiar rozwinąć projekt i nie tylko obrotomierz ale później wykonać również :
pomiar prędkosci (tu musze wykonać jakas modyfikację licznika aby dostać sie do krecącej linki i założyć tarczkę oraz transoptor szczelinowy)
podłączyć się jakoś pod sygnał wtryskiwacza, najprawdopodobniej wepne sie w kable rownolegle z transoptorem i na wyjsciu uzyskam odizolowany sygnał prostokątny właczeń wtrysku
wprogramuje zegarek, wystarczy podłaczyć kwarc 37kHz do proca na wejscia tosc0 i 1
majac obroty, prędkość, czas otwarcia wtryskiwacza, czas rzeczywisty bede w stanie ustalić dystans i skalibrować spalanie autka wiec bede mial komputerek pokazujacy ile przejade oraz chwilowe spalanie

.
do tego mysle dodać pomiar temperatury na czujnikach dallasa, kupiłem juz jeden na próby.
Będzie też czujnik zmierzchowy, regulujacy automatycznie podswietlenie wyswietlacza, moze do czegoś jeszcze da sie to wykorzystać.
Zbliza sie długi weekend i chyba zamist pojechać w góry na rower bede siedział i rzeźbił obudowe dla tego układu i robił program

. Jak będą jakieś rezultaty to załoze wątek na ten temat.