Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Zawór EGR

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

żuwik

Post autor: żuwik »

Nie ;) To ja byłem zbyt leniwy żeby pisać dokładnie ;) Dobrze rozumiesz - chodzi o powrót z listwy ;)
żuwik

Post autor: żuwik »

Muszę uderzyć się w pierś - Renault w RTA zamieściło ten sam szkic do zaworu od pochłaniacza par, EGR i jeszcze w kilku miejscach :P Zresztą bardzo lubili takie zaworki. A może pełni podwójną funkcję, uwalniając równocześnie spaliny i pary paliwa do dolotu.
supermonster

Post autor: supermonster »

Połączenie pochłaniacza z kolektorem w F3N jest za przepustnicą, tak się dziś przygladnąłem...

dolot-->przepustnica-->wężyk wchodzi od góry idący z pochłaniacza.
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Znaczy się dobrze miałem podłączone :shock: teraz zakręciłem się maksymalnie z tym pochłaniaczem. :-?
re5pect80

Post autor: re5pect80 »

witam mam problem z silnikiem 1.4 na monowtrysku wszystko bylo ok dopuki nie wymienialem silnika . Kupilem na szrocie 1.4 na gazniku ale z tego co wiem to sam silnik jest taki sam . Przelozylem kolektor ssacy razem z glowica od starego . po wymianie silnik nie ma mocy , dusi sie , czy to mozliwe ze to jakis problem z podcisnieniem i tym zaworem od dopalania spalin . Jak ktos ma jakies pomysly to prosze o pomoc bo mi sie pomysly skonczyly . Pozdrowienia dla wszystkich maniakow piatek .
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Czy gaźnik ma sondę lambda na kolektorze wydechowym ??? Na monowtrysku jeśli nie będziesz miał podłączonej to będzie mulił i na pewno nie pojeździsz ekonomicznie. Sprawdź w pierwszej kolejności przewody WN później świece czy nie są zakopcone, jesteś pewien że kupiłeś sprawny silnik ?
re5pect80

Post autor: re5pect80 »

przelozylem glowice razem z kolektorem , ale juz wiem chyba co jest nie tak
. Pacany na szrocie wcisneli mi silnik chyba 1,2 bo to najmniejszy jaki montowali w renault 19 a to jest silnik od 19 . Rozebralem oba stary i "nowy" i cylindry w tym kupionym maja sporo mniejsza srednice . Nic dziwnego ze nie chcialo to dzialac . Silnik nababylem z gaznikiem i zamontuje gaznik a jak juz rozebralem to jeszcze pierscienie wymienie . Interesuje mnie tylko czy tam nie ma w wersji z gaznikiem jakiegos przyspieszacza zaplonu sterowanego podcisnieniem bo kolega w 1,4 na gazniku ma do cewki zaplonowej dociagniety jakies podcisnienie . Cierpliwy ze mnie czlowiek , ale juz dzisiaj to mnie nerw zlapal jak sie okazalo ze walcze od tygodnia i kombinuje czemu nie dziala a to 1,2 . Oddalbym ten silnik ,ale nie mam sily juz go drugi raz wyciagac.
żuwik

Post autor: żuwik »

Ja bym tam kazał badziewiarzom wyciągać.

Było podciśnienie, czas zanabyć moduł... A lekko nie będzie :/ Sorki za niepocieszenie.
Karol

Post autor: Karol »

ale jak będziesz dopasowywał moduł, to chyba potrzebujesz jeszcze czujnik położenia wału do niego. jak będziesz chciał do tego 1,2 to może tam gdzie silnik kupiłeś mają. a podciśnienie jest podciągnięte z gaźnika do czujnika podciśnienia w elektronicznym module.

ja bym dla zasady wyrwał ten silnik, i rzucił gnojom pod nogi, jak takie coś wciskają.. znając życie pewnie jeszcze hajsu nasępili...
re5pect80

Post autor: re5pect80 »

jade wlasnie sie klucic jak mi reszty gadzetow za free nie dadza to wyciagam i oddaje chociarz rozbieralem ten silnik i juz chyba go nie wezma .
Karol

Post autor: Karol »

a widać, że rozbierałeś?? pewnie nie.

z takim czyms trzeba walczyć...
re5pect80

Post autor: re5pect80 »

mam cewke z modulem i obudowe filtru powietrza , a czujnik polozenia walu to we wtrysku tez jest . moze bedzie mniej palic to 1.2 . Pozatym to tylko auto do krecenia sie po miescie . Do zabawy skladam GTE , wlasnie wypiaskowalem i polakierowalem blok :)
Karol

Post autor: Karol »

jak do miasta, to powinno starczyć.. ale 1,2 to słaba jednostka chyba??:P

nie mówiłem, że nie ma. ale ojciec mi ostatnio mówił, że miał kiedyś 3 niby takie same czujniki położenia wału, a każdy miał inna oporność. o to mi chodziło z tym, że powinien być optymalny dla modułu, a nie jakikolwiek. ;) choć może sie mylę.
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Czujnik jest jeden o rezystancji 200 Ω (tolerancja 10%)
Odległość od krawędzi koła zamachowego 1mm (tolerancja 0,5mm)
ODPOWIEDZ