Nam to na studiach wciskają

75% jest o ekologii, reszta o meritum motoryzacji. Kicha trochę ale takie czasy, tylko to obecnie rozwija się w silnikach. Reszta już odkryta
Generalnie taki pochłaniacz może zaabsorbować chyba niewiele, dokładnie nie wiem ile. Googlałem ale nic z tego. Chodzi tylko o to, żeby to odparowane paliwo przez 24h nie wydostało się z auta przez nieszczelności, to wymóg homologacji. Jak nie masz pochłaniacza to pójdzie w atmosferę. Układ ten też "przerabia" pary na bieżąco, co odparuje w trakcie jazdy. Może to ma największe znaczenie. Ale czy zauważalne? Wątpię.
Niesprawności jakie występują przy tym układzie to zatkanie wężyka od baku do pochłaniacza. Wtedy w baku robi się za duże ciśnienie, które może nawet zblokować paliwo powrotne z pompy a wtedy mamy korek. Ciśnienie to wynika z dużej szczelności całego układu. Nieprawdą jednak jest problem nierównych obrotów przy przytkaniu połączenia pochłaniacz/kolektor. Uzasadnienie jest proste. Gdyby układ nie działał na zasadzie korekty sondą lambda, a na zasadzie określonej ilości paliwa dodanego przy określonym czasie otwarcia zaworu, co by się stało, gdyby np. po długiej trasie pochłaniacz był pusty a noc zimna? Jeżeli (kwestia sprawdzenia) zawór prowadził do kolektora za przepustnicą, tu może być problem przy rozszczelnieniu.
W gaźnikowcu natomiast robiło się elastyczny zbiornik, który pęcznaił zwiększając swoją objętość, przez noc paliwo się skraplało i spokój

Stąd pssssyt spod korka jak się zajeżdża na stację. Jednak gdy ciśnienie było za duże - uchodziło przez zawór, najczęściej była nim uszczelka pod korek o określonych właściwościach. To chroniło układ przed takim właśnie korkiem paliwowym.
A teraz kawał (skoro dowc*p być nie może

) OT

Guglając w temacie trafiłem na stronę dilera Daewoo i taki oto tekst:
Zastosowanie specjalnego tworzywa (Nylon 66) - zamiast aluminium - w kolektorze dolotowym pozwoliło zmniejszyć zużycie paliwa. Produkowany przez firmę Allied Signal w procesie ultradźwiękowego zgrzewania kolektor waży o 50 procent mniej od podobnych wykonanych ze stali. Dzięki gładkim powierzchniom wewnętrznym zapewnia lepszy przepływ powietrza, co zwiększa wydajność procesu spalania.
A oto i podstawowe dane techniczne tego cud-pojazdu:
masa 778 kg
pojemność skokowa 796 cm3
moc maksymalna 51 KM
średnie zużycie paliwa
6,7 l/100km

Normalnie o kropelce
