Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

zmiana tarcz zegarów i podswietlenia, jak rozebrac deskę?

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

glock

zmiana tarcz zegarów i podswietlenia, jak rozebrac deskę?

Post autor: glock »

witam i mam pytanko :) chcialbym zmienic u siebie zegary na białe ale niestety nie wiem jak rozebrac deske zeby sie do nich dostac? jak macie gdizes zdres do stronki lub tematu jak to zrobic lub sami to robiliscie (wiem ze cichy w swojej mial biale zegary jak jeszcze była jego :D ) to bede wam wdzieczny jezeli podzielicie sie wiedzą:D wiem jak zdjąć szybkę, ale nie wiem co dalej :/
tak wyglada moja deska :

Obrazek

pozdzro :D
Karol

Post autor: Karol »

było, nawet rysunki ktoś dawał :P

daszek ciągniesz do góry ;) jak go ściągniesz, odkręcasz dwie śrubki, i wyciągasz zegary. najpierw podważasz od dołu ( uwaga, może pęknąć szybka) potem ciągniesz do siebie :) ) ot, cała filozofia. potem ściągasz wtyczki z tyłu, i linkę od prędkościomierza, i zegary masz wolne :)

przyznam, że do tych zegarów co Ty masz, nie widziałem nigdzie białych tarcz :P lepiej zamontuj z jakiejś lepszej wersji ;) tylko że mogą być cyrki z elektryką, ale to już Twój problem :)
glock

Post autor: glock »

Karol pisze:nie widziałem nigdzie białych tarcz
ja na starym forum znalazlem jeszcze jak funkcjonowało :D cichy dorzucal jeszcze chyba w 2006 :D z tego co pamietam to skan i negatyw ogrinalnych tarcz :D

Obrazek

Obrazek

dzieki za pomoc :D moze na weekendzie stworze cos jak bede mial czas :D
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

linke predkosciomierza najlepiej odpiac przed demontazem zegarow... lape w dizure od spodu i wyjac... trzeba scisnad wtyk ;-)
glock

Post autor: glock »

w sobote bede robil polerke lakieru i pewnie te zegary zmienie :D a jeszcze co do podswietlenia, tam są normalne zarówki i zielone plastiki przez któe przechodzi swiatlo prawda? bo chcialbym zrobic to na niebiesko albo na białe diodki :D jeszcze sie zobaczy :D
albo motyw ze swiatełkami uv i specjalny laierek na wskazówki :D

http://moto.allegro.pl/item311916631_fa ... epsza.html

ale to kiedys
Karol

Post autor: Karol »

rób jak chcesz ;) ja tego wiochą nie nazwę, bo każdy ma swój gust ;) a w sumie nie mam nic przeciwko :) choć na forum możesz się spotkać z krytyką ;)

jakie plasticzki?? plastik to czeski materiał wybuchowy ;) tam może być najwyżej tworzywo sztuczne :) wiem, że są jakby pryzmaty, które odpowiednio skupiają/rozpraszają światło. a przy kontrolkach są 'folie' dość grube, które 'zabarwiają' światło na odpowiedni kolor ;)
glock

Post autor: glock »

Karol pisze:rób jak chcesz ;) ja tego wiochą nie nazwę, bo każdy ma swój gust ;)
ale wydaje mi sie ze jak juz zmienie tarcze na białe to troche do dupy bedzie wygladac na zielonym podswietleniu wiec mysle to jakos zmienic , a co do lakieru na wskazówki na białym tle to ciulowo bedize wygladac raczej :P
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

a czemu biale?? zostaw take jakie sa tylko zmien podswietlenie na biale.... biale zegary w seryjnej R5 diesel i to w dodatku bez obrotomierza...

nie nie nie :lol:
Karol

Post autor: Karol »

pokombinuj z deską rozdzielczą na ładniejszą, to Ci zegarki ładniejsze spasują ;) np z r19 diesla ;) one są ładne i bez białych tarcz :)
glock

Post autor: glock »

http://moto.allegro.pl/item311320918_re ... niej_.html
a w moją deske by weszły takie zegary ? bo z zewnatrz chyba dosc podobne, jesli chodzi o rozmiar. bo te słabsze 19'stki mialy licznik taki jak r5, i drugie pytanko jak jest z obrotomierzem w dieslu jak i gdzie trzeba go podłączyc?
Karol

Post autor: Karol »

to nie z diesla, a z benzyniaka. szukaj takich z obrotkiem do 5 tysi ;)

co do podpięcia, to było już gdzieś, że się chyba obrotek w dieslu do alternatora podpina ;)

do twojej obecnej deski szersze mogą nie wejść ;) ale poczekajmy, aż ktoś będzie wiedział an pewno ;)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

z 19 pasuja, ale szybka nie pasuje.....

obrotka nie podepniesz w standardowym R5 dieselu.... trzebaby machlojke zrobic :-D

tak teraz sobie mysle ze najprosciej to czujnik polozenia walu i jakis modul z bylejakiej R5 :-D koszt w sumie niewielki a obrotek by dzialal.... tylko nie wiem czy na kole zamahowym diesla sa zabki do czujnika... mogli wsadzic jakies inne kolo bez zabkow (bo w dieselu niepotrzebne)
glock

Post autor: glock »

Karol pisze:obrotek w dieslu do alternatora podpina
wlasnie tez cos o tym czytalem :) w sumie w najblizszej przyszlosci nie bede zmienial ale cos mi sie obilo o uszy ze z obrotka jeden kabel zamiast pod cewke podpina sie pod alternator i nie wiem czy akurat w r5 bedzie to dzialac
Karol

Post autor: Karol »

z tego co pamiętam, to o R5 dieslu była wtedy gadka ;)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

tylko sa 2 sprawy...


po 1. alternator musi miec wyjscie sterujace obrotkiem
po 2. alternator musi byc odpoowiednio dobrany pod wzgledem zegarow oraz silnika... chodzi o to ze troche inne kolo na wale lub na alternatorze i juz kreci sie on z inna predkoscia niz powinien i odczyty sa bledne... no i zegary danego auta musza obslugiwac sygnal danego alternatora....
ODPOWIEDZ