Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Odpowietrzanie silnika 1.7

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

zagier

Odpowietrzanie silnika 1.7

Post autor: zagier »

Cześć. Mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia w mojej 5. Szukałem na forum ale znalazłem tylko informacje jak odpowietrzyć układ w którym znajdują się odpowietrzniki, u mnie niestety ich nie ma. Może ktoś z was ma jakiś patent na odpowietrzenie takiego układu. Silnik 1.7, rok 89, to może być jakiś swap i może dlatego nie ma odpowietrzników?
Ostatnio zmieniony 3 stycznia 2008, 12:01 przez zagier, łącznie zmieniany 1 raz.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

odpowietrznik jest 1 w 1,7, powinien byc z tylu silnika na plastikowym takim trojniku tuz przy glowicy, z niego idize potem waz do nagrzewnicy...

jesli nie ma to bedzie ciezko... ale 1,7 w sumie latwo sie odpowietrza... najlepiej jakbyc dopadl gdizes kawalek weza z odpowietrznikiem i dosztukowal w tamtym miejscu
zagier

Post autor: zagier »

To muszę jeszcze sprawdzić w tym miejscu bo myślałem że odpowietrzniki są na wężach idących do chłodnicy albo w samej chłodnicy. Jak byś mógł to opisz mi jeszcze co mam po kolei robić gdyż wszystko co znalazłem dotyczyło mniejszych silników.
makhi

Post autor: makhi »

ja też mam 1.7 i tez nie mam odpowietrznika, tam przy głowicy chyba nie sprawdzałem ale raczej też nie mam. Po wymianie płynów w chłodnicy pozostawiłem slinik pracujący z otwartym zbiornikiem.Teraz wyglada na to że jest ok Autko powinno sie same odpowietrzać tyle że może to dłużej potrwać, ale faktycznie dobrze było by zaopatrzyć sie w kawałek węża z zaworkiem.
żuwik

Post autor: żuwik »

1.7 zasadniczo sam się odpowietrza, bo ma układ obiegowy. Kwestia tylko odpowietrzenia nagrzewnicy, choć przy odrobinie szczęścia też się sama odpowietrzy.
zagier

Post autor: zagier »

Tak próbowałem ale wywala mi płyn ze zbiorniczka.
makhi

Post autor: makhi »

no bo może za dużo nalewasz na początek. nalej trochę i systematycznie dolewaj
żuwik

Post autor: żuwik »

NIe ma sensu zostawiać otwartego zbiorniczka. Powietrze i tak do niego dojdze. Natomiast przy zakręconym układ wytworzy ciśnienie i nastąpi to szybciej.

Skoro wybija płyn to tym bardziej zakręć. Tylko uważaj na temperaturę podczas nagrzewania. Dolej dopiero jak silnik się zagrzeje (termostat musi być otwarty).
Awatar użytkownika
nikos
Posty: 438
Rejestracja: 6 lutego 2010, 12:29
Lokalizacja: kielce

Post autor: nikos »

ja odpowietrzam w nastepujacy sposób (silnik c1J) odkrecam korek od odpowietrzenia (w gornym wezu do chlodnicy) napelniam zborniczek do pela i dmucham kompresorem (jak ktos nie ma to mozna jakas papka) i przestaje jak z odpowietrzacza ( w wezu) zacznie lac sie plyn.
żuwik

Post autor: żuwik »

Po 1. łatwiej podnieść zbiorniczek niż kupować kompresor :) Po 2. mówimy o 1.7.
zagier

Post autor: zagier »

Właśnie sprawdziłem i nie mam odpowietrznika. Oglądałem te rury i może spróbować zdjąć jedną z nich i nalać płynu do nagrzewnicy przed odpaleniem tylko nie wiem czy to w czymś pomoże.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

zrob tak:

zbiorniczke podnies wzej, tak zeby byl troche wzej od silnika...
odkrec zbiorniczek i chlodnice
nalej do pelna plynu dochlodnicy i zakrec ja
nalej na max do zbiorniczka i zakrec go
odpal silnik i poczekaj az silnik sie zagrzeje i plyn zejdzie - jesli zedzie to odkrec zbiormnik i dolej plynu jak jzu bedzie ok to zbiorniczek na miejsce

i tyle

powinno byc ok

ja zawsze jeszcze na koniec zanim dam zbiornik na miejsce sprawdzam na odpowietrzniki i zawsze jeszcze troszke wyleci powietrza ale minimalnie...

jesli ci wywala mocno plyn to moze uszczelka pod glowica jest nie halo :-/ ale oby nie
zagier

Post autor: zagier »

Dzięki, zaraz idę spróbować. Co do uszczelki to mam nadzieje że nie bo nie dawno zmieniałem
uszczelkę a chwile później całą głowicę.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

no w 1.7 na chłodnicy powien być odpowietrznik w reno 19 tak jest.....
makhi

Post autor: makhi »

u mnie niema
ODPOWIEDZ