Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Gdzie tankujesz?

O wszystkim i o niczym...

Moderator: Moderatorzy

Gdzie tankujesz?

BP
14
29%
Shell
12
25%
Aral
0
Brak głosów
Statoil
4
8%
Jet
2
4%
Neste
10
21%
Slovnaft
0
Brak głosów
CPN
3
6%
Inne
2
4%
Lotos
1
2%
 
Liczba głosów: 48

Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

do 19 ostanio wahe leje v-power 99 bp ultimate i za 100 robie atakie same przebiegi jak na zwyklej najtanszej 95 za 100 czyli wahy mniej ale jakosc o tyle lepsza ze przejezdza sie tyle samo
graczu

Post autor: graczu »

hmm musze sprobowac, od dzis jezdze na rezerwie to akurat jutro zatankuje vpowera :)

od 2 lat na BP
wczesniej na JET (taniej, ale mam dalej na stacje :P )
dzik

Post autor: dzik »

Neste 98 praktycznie zawsze. Nigdy nie narzekalem. A i tak wiecej zalezy od konkretnej stacji a nie od koncernu.
Maolat

Post autor: Maolat »

dzik pisze:Neste 98 praktycznie zawsze. Nigdy nie narzekalem. A i tak wiecej zalezy od konkretnej stacji a nie od koncernu.
u mnei jak zalewalem neste to silnik chodzil mi w tyl i co chwie gasl na wolnych :P
90h

Post autor: 90h »

Ja BP, statoil, czasem shell.

Co do tego że te same cysterny przywożą paliwa na BP i stacje w krzakach to nie znaczy że to samo przywożą, a tym bardziej że to samo do baku wlejemy :)
żuwik

Post autor: żuwik »

Nie lejcie do piątki 98 jeśli tego nie wymaga!

Przecież zapłon jest ustawiony na sztywno i będzie paliwo szło w atmosferę....

Wyjątkiem jest GTT (przystosowane na 98) i GTE (z zapłonem adaptacyjnym, niektóre mono chyba też).
graczu

Post autor: graczu »

ale do 1.1 wg ksiazeczki serwisowej trzeba wlasnie lac 98
90h

Post autor: 90h »

wg. producenta to do 1.1 chyba 84 powinno sie lać :)
żuwik

Post autor: żuwik »

graczu pisze:ale do 1.1 wg ksiazeczki serwisowej trzeba wlasnie lac 98
No tak 8) wiedziałem że jak się ograniczę to mnie zaraz dojadą 8)

A tak na poważnie, jak piszę - jeśli tego nie wymaga ;) Masz w takim razie jedną z wersji wyjątkowych. Z ciekawości - ma wyższą moc katalogową niż inne 1.1?
wg. producenta to do 1.1 chyba 84 powinno sie lać :)
To nie jest auto z końca drugiej wojny światowej.
Ostatnio zmieniony 8 października 2007, 21:29 przez żuwik, łącznie zmieniany 1 raz.
graczu

Post autor: graczu »

niech znawca jakis potwierdzi :P

co do mocy - nie, to zwykly c1e na solexie

z ksiazeczki
"silniki te moga pracowac zarowno na paliwie olowiowym super o liczbie oktanowej 97 lub na super bezolowiowym o liczbie oktanowej 98"

autko z 92 roku
bont

Post autor: bont »

to fakt że to nie od koncernu zależy a od stacji, ja tankuje zawsze power gaz na shelu i powiem krutko, na stacji shel przy przelotówce wchodzi mi tyle ile podane w dokumetach z butli a na stacji shel w centrum miasta wchodzi mi o 2 litry więcej, morał niech se każdy sam wyciągnie.
żuwik

Post autor: żuwik »

Nie wiem czy jestem znawcą, ale mam serwisówkę w której jak wół pisze, że niektóre 1.1 i 1.4 powinny jeździć na 98 ołowiowej. A tłumaczę się z laicyzmu w poprzednim poście ;)
90h

Post autor: 90h »

żuwik pisze:
wg. producenta to do 1.1 chyba 84 powinno sie lać :)
To nie jest auto z końca drugiej wojny światowej.
Dobra ale silnik w niezmienionej postaci (no może osprzęt w różnych latach modelach się różnił) od początku lat 70tych montowali już w R4, a wtedy na pewno na stacjach nie sprzedawali 95, 98 :) jak 84 sprzedawali to dobrze by było ;) - myślę o zachodzie oczywiście.
Te silniki pojadą na każdej benzynie poprostu - no chyba że z wodą jest, albo innym syfem.
żuwik

Post autor: żuwik »

Dobra ale silnik w niezmienionej postaci (no może osprzęt w różnych latach modelach się różnił) od początku lat 70tych montowali już w R4, a wtedy na pewno na stacjach nie sprzedawali 95, 98 :) jak 84 sprzedawali to dobrze by było ;) - myślę o zachodzie oczywiście.
Te silniki pojadą na każdej benzynie poprostu - no chyba że z wodą jest, albo innym syfem.
Generalnie to te silniki są montowane od 1962 roku i wyprodukowano ich ponad 27mln sztuk, a po raz pierwszy zastosowano go w modelu Dauphine Gordini, zakończył swoje życie w Twingo zastąpiony motorem serii D. A każdy z nich był inaczej przystosowany do pracy. To właśnie od osprzętu głównie zależy na czym on pojedzie. Nie pojadą na każdej, mało tego nieadaptowalny moduł zapłonowy powoduje, że nie pojadą dobrze ani na benzynie o wyższej liczbie oktanowej (bez szkody dla silnika) ani niższej (ze szkodą). To wg Twojej teorii moja Altea z 2006 roku 1.6 pojedzie na Pb73 bo ma ten sam blok co 1.6 w Golfie Mk.1, tak? Różni się tylko takimi szczegółami jak MPI, czujnik stuku, obniżona kompresja i inne nie znaczące nic bzdety.
90h

Post autor: 90h »

Bez przesady, blok to nie to samo, co praktycznie cały silnik - nie podawaj skrajnych przykładów, bo tak to można wywnioskować że maluch od mercedesa niczym się nie różni bo też na 4 koła.

Zauważ że w np. 85 roku jak wyprodukowano dany model r5 to paliwa 95 nie było nawet w sprzedaży, a auto jeździ do dziś na tym co sprzedają dziś na stacjach i nic mu nie jest. To samo tyczy się wszystkich starych aut.
ODPOWIEDZ