Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Półośka bije

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

karol999

Półośka bije

Post autor: karol999 »

Zaobserwowałem bicie poprzeczne lewej półośki w miejscu wejścia w gumę przy skrzyni biegów. Mam tak od momentu zakupu Reni (ponad 2 lata). To co najbardziej mnie wkurza, to:
- drgania budy podczas jazdy (z początku podejrzewałem krzywe tarcze, niewyważone opony, ale to nie było to)
- wycieki z uszczelniacza gumy od strony szkrzyni (tego na ośce z lewej strony kierowcy); kretyn mechanik z uporem maniaka już 2 razy wymieniał mi ten uszczelniacz, bo ciekło, i teraz znów mi cieknie :evil:
- rżnięcie opon - od wibracji lewa opona nierównomiernie się zużywa (sinusoidalnie)

Kiedyś podnieśliśmy Renię, uruchomiliśmy silnik i włączyliśmy bieg. Otóż przy prostych kołach lewa półośka w miejscu wyjścia z gumy przy skrzyni miała bicie mimośrodowe. Doszedłem teraz do wniosku, że tak nie powinno być, bo przy dużych prędkościach uszczelniacz (de facto łożysko igiełkowe) dostaję w d...pę i bardzo szybko się zużywa (rozszczelnia).

Na co obstawiacie?:
- krzywa półośka
- coś nie tak w skrzyni
- przegub uszkodzony; jeśli tak, to: czy przegub w kole, czy krzyżak od strony skrzyni?

Liczę na Wasze doświadczenie, będę wdzięczny za podpowiedź :-)
żuwik

Post autor: żuwik »

Hmm, mam to "bicie mimośrodowe" i w Kangurze, i w Piątce, luz na półosi (lekki) też, żadnego bicia, żadnego zdzierania opon sinusoidalnie. Znaczy rozumiem że chodzi o to że opona z jednej strony jest zdarta a po przeciwnej idąc po średnicy nie. Tu mam dwa domysły - buła na bieżniku albo źle osadzone koło (np. alus bez pierścienia centrującego). Jeśli opona jest poząbkowana - amory.

Jeśli chodzi o uszczelniacz - nie wiń mechanika. Ja mojego nie ruszam póki cieknie lekko. A jak zacznie topojadę chyba do ASO, będą co pół roku wymieniać na gwarancji. Ten typ tak ma ;)

EDIT: 3/4 aut ma wyczuwalny luz przy szarpaniu za półoś
karol999

Post autor: karol999 »

Co do opony to miałem na myśli, że na obwodzie opony (na bieżniku) są widoczne cykliczne wgłębienia - podejrzewam, że właśnie od "trzepania" półośki.

Ale skąd ten mimośród na półośce przy wyjściu z kaptura przy skrzyni? Nie mogę tego zrozumieć. Wszak krzyżak jest chyba ścisło osadzony w kielichu w skrzyni. Czyżby właśnie kielich (a co za tym idzie, mechanizm różnicowy) powodował bicie?
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

tez mam poloski luzne i jest taki bajer ze jajowato chodza tylko gdy nie sa "w osi" z piastami... czyli np przy skrecie lub przy podniesionym aucie....

zdejmij kolo i postaw auto na klocku ale opierajac je na wahaczu na niskim klocku - tak zeby zawieszenie bylo ugiete jakby auto stalo na kolach... polos bedize chodzic rowniutko :-)

a bicie jak masz to masz uszkodzony przegub wewnetrzy... mogl si krzyzak wyrobic albo rozsypac... juz to przerabialem...
żuwik

Post autor: żuwik »

Generalnie to przegub krzyżakowy nie jest przegubem idealnym. Co do opony stawiam na amortyzatory. Przegub ma max 5 kulek, więc ta sinusoida musiałaby mieć max 5 okresów na obwodzie opony gdyby coś tam było nie halo. Gdyby to półoś miała bić - biłaby w jednym punkcie, tylko jednym, a na dodatek nie miałoby to wpływu na oponę bo zatrzymało by się na łożysku.

Sugeruję, że opony i bicie to chyba są tu dwie odrębne sprawy.
supermonster

Post autor: supermonster »

a ja się podłączę do tematu...

Przed włożeniem F3N do GTE zauważyłem że prawa półoś ma pęknięty mieszek gumowy. Zamiast szarpać się z gumą zmieniłem po prostu całąpółoś (miałem dwie w zapasie). I ma ona taki jakby ciężarek na sobie:
(zdjęcie pożyczone z ebaya)

Obrazek

Z tym że u mnie jest on na drugim końcu, bliżej skrzyni.

I podczas jazdy około 120 km/h mam dziwny objaw - kierownica drży lekko przez chwilę, potem przestaje na moment i tak kółko. Koła mam wyważone, wszystko oprócz wahaczy w zawieszeniu nowe.

Co może być powodem takich wibracji? Czy stan i pozycja tego ciężarka na półosi ma jakieś znaczenie??
żuwik

Post autor: żuwik »

Po to jest żeby miał znaczenie ;)

Może jest jakiś znacznik gdzie ma być... Bo jak nie to czeka Cię metoda prób i błędów... Albo jak masz zapas to sprawdź jak jest tam.

PS. Chyba że to cuś nie jest śrubowane - to lipa wtedy... Ale w niektórych autach widziałem śrubowane jak zwykła opaska zaciskowa.
supermonster

Post autor: supermonster »

Tylko że ta poprzednia półośka go nie miała i było OK...
Qucor

Post autor: Qucor »

To co stoi na przeszkodzie żeby ten "ciężarek" zdemontować...

Jak w innych nie masz to może tak ma być :-/ zamontuj tą bez ciężarka i zobaczysz różnice...

Takie moje zdanie :-P Pozdrawiam 8-)
Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

Post autor: renata »

tak... poprawić fabrykę... :lol:
Qucor

Post autor: Qucor »

renata pisze:tak... poprawić fabrykę... :lol:
No tak...

Chodziło mi o to że jak ma kilka półosi i na jednej tylko jest ten ciężarek to może wmontować inną(bez ciężarka) i wtedy się wyjaśni o co chodzi :-P
Żeby nie było...

Pozdrawiam 8-)
kuba

Post autor: kuba »

Ten ciezarek jest po to by wywarzyc pólos ale jak go niema to niedzieje sie tragedia musisz zdjąc wewnętrzny przegub tam jest krzyrzak zdejmójesz seger i krzyrzak i zbijasz ten ciężarek na tej focie on jest prawidłowo założony :!:
Qucor

Post autor: Qucor »

No i się wyjaśniło... mechanik prawdę Ci powie 8-)
seba-j

Post autor: seba-j »

Siemanko
ja miałem podobny problem przy peugeocie 206
mianowicie w przegłubie od strony skrzyni biegów miałem małą sprężynke
skrzywiła mi się i to powodowało bicie i różne dziwne wibracje
dopasowałem sprężynke od zaworów ciągnika 330 za 2zł. była ciut dłuższa ale bardziej miękka. śmiga do dziś. :)
Nawet w serwisie nie mieli takiej sprężyny i odrazu chcieli mi wymienać całą półoś za 800zł.
ODPOWIEDZ