Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

kolektor ssący w C1J.

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Karol

kolektor ssący w C1J.

Post autor: Karol »

hej.
mam w swoim C1J gaźnik Zenith 32 IF2. mam kłopoty z wolnymi obrotami, autko czasem przygasa nawet na ciepłym silniku. Znalazłem inny gaźnik ( solex 32 bis) i postanowiłem go sprawdzić. gaźnik okazał sie popsuty. ale mniejsza z tym.

jak pościągałem wszystko co jest miedzy kolektorem a gaźnikiem, okazało się, że kolektor jest nie przykręcony w trzech miejscach u góry do bloku silnika.... :-|
dodatkowo odkryłem jeszcze jedna fuszerkę po swapie u powalonego mechanika z ulicy ogrodowej w Pyskowicach. mianowicie: z kolektora z tyłu wychodzą dwie rurki. na jednej z nich jest wąż idący do pompy hamulcowej, a druga.... jest pozaginana na końcu, i czymś zapchana w środku. :-|

ktoś wie, co tam powinno być podłączone?? ( do tej drugiej rurki, po stronie pasażera)

czy te dwie rzeczy mogą być przyczyną nierównej pracy silnika??

jak zrobię fotki, to zapodam.
Arti

Post autor: Arti »

jeśli kolektor ssący ciągnie "fałszywe powietrze" mogą być jaja
zrób fotkę
Ostatnio zmieniony 7 sierpnia 2007, 19:11 przez Arti, łącznie zmieniany 1 raz.
foggi

Post autor: foggi »

jezeli jest zle zaslepiony ten krociec to tak ogolnie to jest polaczone z odma i z obudowa filtra - nieobowiazkowe.
Karol

Post autor: Karol »

powoli :P nie jestem takim znawcą jak Wy ;)

w jakim celu może to być połączone z obudową filtra ( czego :P)
jeden jest podłączony do odmy.

sprawdziłem, dziadostwo jest zaślepione ( założyłem waz z cybantem, i ssałem :mrgreen: :mrgreen: )

dokręciłem kolektor, ale nie sprawdziłem czy sie coś zmieniło, bo gaźnik sie w nafcie moczy :P

foty:
ten króciec:
Obrazek
Shot with HP Photosmart E427 at 2007-08-07

niedokręcony kolektor:
Obrazek
Shot with HP Photosmart E427 at 2007-08-07

chodzi tu może o filtr węglowy, które były w niektórych silnikach ?? ( chyba:-P)
gacol

Post autor: gacol »

wiec tak kolego wszysko ci wytlumaczono tylko ze ja bym odkrecil kolektory i sprawdzil uszczelki czy nie sa spekane itd pozdro
Karol

Post autor: Karol »

uszczelki kolego posprawdzałem już :) wszystko gra... a obroty dalej skaczą... :( może to przez wiek silnika ( '86) ??
Rosic

Post autor: Rosic »

E tam, Beata ma 85, a ja 87 i obroty nie skaczą w żadnej z nich :)
Patron

Post autor: Patron »

mi skakały obroty jak przegnił wydech i zaczeła pękac rurka pomiędzy kolektorem wydechowym a środkowym tłumikiem
Karol

Post autor: Karol »

hmm... choć może nie widać na fotce, to prawie cały układ mam dwuletni... z GTT...

nie ma dziur nigdzie bo to tez sprawdziłem...
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

a po cyzm ocieniasz ze uszelka jest ok ;]
odzaluj te 12zl i kup nowa....
Karol

Post autor: Karol »

kupie... :P jak dostane wolne :) bo pracuje do 18 codziennie :(

jak zmienię uszczelkę, i dalej będą skakać, to sie odezwę.

wczoraj przyglądałem sie, i na zimnym silniku na biegu jałowym skacze nawet o 500 obrotów... z 700 nawet do 1200...

może to wina czujnika położenia wału?? albo membranki w module zapłonowym??
Yakkul

Post autor: Yakkul »

czujnik położenia walu raczej odpada
Karol

Post autor: Karol »

nie koniecznie... mam "przerobioną" wtyczkę w czujniku. bo nie było wcale. doczepiłem takie piny co wchodzą do gniazdka a wtyczkę urzeźbiłem z poksiliny, i nie wiem, czy to nie ma wpływu na jakaś oporność czy coś, ze to było lutowane.

a dlaczego odpada?? ( nie jestem jeszcze specem od Renatek :-P )
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

czujnik dziala impulsowo i zadne tam opornosci nie maja znaczenia....
Karol

Post autor: Karol »

a długość układu którym dolatuje powietrze do gaźnika?? mam taki z termostatem powietrza ;)
ODPOWIEDZ