Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Słabe hamulce

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

seba-j

Słabe hamulce

Post autor: seba-j »

Witam

Mam mały problem, mianowicie od ok. tygodnia pedał hamulca zaczął wpadać dość
głęboko i autko słabiej hamuje. :-(
Odpowietrzałem przód i nie było tam powietrza.Tyłu nie mogłem odkręcić a nie chciałem
na hama zeby nie urwać odpowietrznika.
1.5 roku temu wymieniłem płyn hamulcowy, tarcze z przodu i klocki.
Płyn był jakiś zwykły Lotos DOT4 może już się przepracował? Zrobiłem na nim 30 tyś.km

Doradźcie coś bo normalnie strach jeździć :-?
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

pompa pewnie puszcza jak pedal wpada... zrob szybko bo kiedys ci pusci calkiem i rozdupisz autko...
seba-j

Post autor: seba-j »

O w morde ciekawe ile taka pompa może kosztować?
A może jakoś da sie to naprawić?

Czasami hamuje dobrze a czasami słabo :-/
Kasia_Rybka

Post autor: Kasia_Rybka »

Tez tak miałam raz OK a raz wapadał i sie znalazłam przodem w Chrysler-ze fotki na starym forum rozwalony przód

Wymieniona Pompa i wszystko OK
Yakkul

Post autor: Yakkul »

zgadzam się napewno to pompa choć warto przy okazji sprawdzić dokładnie cały układ czy nie ma przecieków, jeśli nie ubywa płynu to ok, jak są braki naprawdę warto bardzo dokładnie sprawdzić żeby sobie dwa razy nie robić roboty.
seba-j

Post autor: seba-j »

No i się wydało w czym problem.

W tylnym prawym kole poszedł cylinderek :-(
Płynu ubywało od tygodnia lecz wszędzie było such,ale wczoraj płyn pojawił się na bębnie. Teraz wiadomo czemu pedał wpadał mi tak głęboko. Pod ciśnieniem płyn znalazł sobie ujście i wypływał cylinderkiem.
Kupiłem cylinderek zdiołem bęben,a tam wszystko pływa.
I przy okazji okazało się, że kupiłel inny niż ten co jest u mnie i na dodatek lewy choć sprzedawca zapewniał ,że bedzie pasował. :evil: Jutro go wymienie i trzeba będzie działać :-|
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

seba-j pisze: I przy okazji okazało się, że kupiłel inny niż ten co jest u mnie i na dodatek lewy choć sprzedawca zapewniał ,że bedzie pasował. :evil: Jutro go wymienie i trzeba będzie działać :-|
standard przeciez to francuska fura :)

r5 r9 r11 r19 clio to auta gdzie cylinderek bez starego na wzor praktycznie niemozliwe jest dobrac prawidlowo
seba-j

Post autor: seba-j »

No i już wymienione :-D

układ odpowietrzony tylko jakiś twardszy pedał się zrobił,ale hamuje dobrze.
Załwazyłem ,że w niedługim czasie czeka mnie wymiana szczęk poniewaz jedna
okładzina powoli zaczyna się odklejać od szczęki. :-|

A wicie może w jaki sposób ustawia się luz na szczękach?
chodzi mi o takie małe kółeczko którym regulujemy luz na szczękach.
jest może na to jakiś fachowy sposób czy moze tak na chybil trafil byle bęben wmiare ciasno wszedł? ;-)
Benon

Post autor: Benon »

Podepnę się pod temat, co by nie zakładać nowego.

Mi z kolei baaardzo grzeją się przednie tracze.

Od razu rozbierać i czyścić, czy macie jakieś sprytne metody? :)

W czasie jazdy słychać delikatnie tarcie klocków o tarcze, oprócz tego, jak wcisnę do oporu pedał hamulca(na postoju), to obroty lekko spadają.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

to z obrotami normalne... swiatla stop +40W oraz fakt ze pompujesz powietrze silnikowi na chwilke - poprzez zadzialanie serwa

co do tarcz - pewnie masz zuzyte zaciski hamulcowe... trzeba rozebrac i przeczyscic i nasmarowac smarem miedziowym prowadnice o raz powymieniac gumki... powinno pomoc... jak nie to nowe zaciski - niestety :-(
Benon

Post autor: Benon »

Dalej problem-zaciski zdrowe, nie blokują się, wszystko chodzi płynnie-można cofnąć tłoczek bez większego wysiłku, tulejki też "całe".

Jest za to inny problem-z serwa wycieka płyn w kabinie, nie leci strumieniami, ale jest mokro przy mieszku ochronnym.

Wymienić i tak muszę, ale czy niesprawne serwo może powodować grzanie się tarcz :?: ??
Kali___

Post autor: Kali___ »

serwo cieknąc raczej nie może, jak już coś to pompa cieknie
warsza6

Post autor: warsza6 »

-=wasq=- pisze:standard przeciez to francuska fura

r5 r9 r11 r19 clio to auta gdzie cylinderek bez starego na wzor praktycznie niemozliwe jest dobrac prawidlowo
Dzisiaj właśnie od rana miałem z tym problem ciężko dostać:/ ,ale dostałem nowy tłoczek dedykowany do R19:) od razu lepiej hamuje i już nie cieknie :okok:
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Kolego - odgrzebałeś temat zakończony niemal 4 lata temu :)
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

warsza6 pisze:
-=wasq=- pisze:standard przeciez to francuska fura

r5 r9 r11 r19 clio to auta gdzie cylinderek bez starego na wzor praktycznie niemozliwe jest dobrac prawidlowo
Dzisiaj właśnie od rana miałem z tym problem ciężko dostać:/ ,ale dostałem nowy tłoczek dedykowany do R19:) od razu lepiej hamuje i już nie cieknie :okok:
W sklepie trzeba tylko powiedzieć jaki się ma system hamulcowy BendiX lub Lucas
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
ODPOWIEDZ