Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Mocniejszy silnik do Renault 5

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Yakkul

Mocniejszy silnik do Renault 5

Post autor: Yakkul »

Witam!!!
Przenoszę to pytanie ze starego forum gdyż tam nie otrzymałem konkretnej odpowiedzi.

Mam pytanko jaki mógłbym wstawić silnik do swojej R 5 '89 obecnie mam silnik 3cj (1,4 na monowtrysku , skrzynia 5 biegowa).
Chodzilo o jak najmocniejszy silnik żeby pasował bez większych przeróbek , pewnie będę musiał wymieniać i skrzynię.
Mój silnik jest mocowany z przodu na 2 poduszkach i trzecia z tyłu centralnie mocowana, i jeszcze problem półosi czy będą pasowały.
Może ktoś bawił się w takie przeróbki, stare seryjne silniki od r5 GT nie wchodzą w grę chciałbym coś nowszego czym bym pośmigał trochę bez remontów

oglądałem silnik f5r dużo jest roboty przy swapie ? Widać też że ma inne mocowanie

http://moto.allegro.pl/item215183951_fa ... m_f5r.html

Bardzo byłbym wdzięczny za pomoc, może ktoś robił coś podobnego?
cichy

Post autor: cichy »

temat rzeka...mnóstwo materiałow do poszukania na poprzednim forum i na naszym pierwszym(ktoś je jeszcze pamięta :) http://tuningforum.pl/viewforum.php?f=59
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

generalnie tu nie dowiesz sie niczego innego...
ten z aukcji sobie mozesz darowac....
wszystko czego mogles sie dowiedziec zostalo powiedziane na tamtym forum...
GTTurbo albo cos starszego 16V (1,8 lub 2,0) i tyle na ten temat...
Dziku

Post autor: Dziku »

Lodoo pisze:a dzik i dziku to nei to samo?? :-D
a ja myslalem ze ty to dziku to dzik :-D
Ja, my, wy, oni.... Nie jesteśmy tą samą osobą...
Yakkul, ja chcesz to można wszystko włóżyć, kwestia samozaparcia i kasy. I wierz mi wiem co mówie, bo widziałem w fordzie sierra(gdzie normalnie siedzi r4, czasem v6 2,9l) M73, czyli 5,4l v12 z BMW.
Nie myslałeś żeby zrobić toy'a, z centralnym silnikiem i napędem na właściwe koła?
Pozdro
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

chyba nie bo ma byc bezproblemowo i latwo... ;]
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Samozaparcie jest, kasa tyle o ile, gorzej z wolnym czasem dlatego chcialem iść po najprostszej linii, jak coś zacznę grzebać z pewnością się odezwę. Poszperam jeszcze w necie
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

szperaj, ale gwarantuje ze 99% bardzo mocnych R5 ktore znajdziesz beda na bazie GTTurbo :-) tak to jzu jest... to najbardizej podatny silnik jesli chodzi o duze moce w R5...
jesli chcialbys grzebac jakis inny koszta i problemy beda duzo wieksze...
Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

Post autor: renata »

potwierdzam..
arex2006

Post autor: arex2006 »

Dziku pisze: widziałem w fordzie sierra(gdzie normalnie siedzi r4, czasem v6 2,9l) M73, czyli 5,4l v12 z BMW.
Pozdro
no no ja jechałem niedawno kaszlakiem z silnikiem 1,2 8v z fiata punto 60 hp. Vmax 170 ograniczone przez skrzynie maluchowską. spokojnie obkechał civic'a v-tec'a
W kaszlu taka przeróbka trwała ok 15 miesiecy i kosztowała jak do tej pory 5k PLN czego efektem jest jedynie to że to jeździ "na słowo honoru" Wg mnie SWAP to strata kasy i czasu. Ale czego to sie nie robi żeby reniątko lepiej jeździło
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

zalezy jaki SWAP :-)

powiedz mi ze SWAP 1,1 czy 1,4 na 1,7 czy 1,8 czy nawet 2,0 to strata kasy czy czasu to cie wysmieje... :-P koszt prawie zaden w porownaniu do poprawy osiagow... 8-)

1,4 Turbo to juz wiekszy koszt ale mniej roboty i lepsze prowadzenie auta (silnik jest lekki) no i niezapomniane wrazenia z jazdy :-) PSSSSSYT
konradmk

Post autor: konradmk »

coś pier...icie hipolicie :D u mnie siedzi F7P czyli 137 KM z R19 16v, u dzika 2.0 czyli F7R i prawie jezdzi (problem z immo) :) żaden problem, silnik można dostać za 1000 zł, swapuje się podobno łatwo.
arex2006

Post autor: arex2006 »

no fakt swap z innego modelu tego samego producenta jest duuużo łatwiejszy niż wrzucenie innego silnika umieszczonego inaczej i nawet z innej strony samochodu :P
Yakkul

Post autor: Yakkul »

zostańmy przy swapie, nie chcę szaleć, pozatym auto potrzebne mi jest na codzień i max w tydzień czasu będę musial sie z tym wyrobić. Oglądalem ten silnik
http://moto.allegro.pl/item231256438_si ... ancja.html
Troszkę duży nie wiem czy by się spasował jedno co wiem to dodatkowe łapy i trochę spawania. Może coś innego konkretnego polecacie?
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

Yakkul pisze:zostańmy przy swapie, nie chcę szaleć, pozatym auto potrzebne mi jest na codzień i max w tydzień czasu będę musial sie z tym wyrobić. Oglądalem ten silnik
http://moto.allegro.pl/item231256438_si ... ancja.html
Troszkę duży nie wiem czy by się spasował jedno co wiem to dodatkowe łapy i trochę spawania. Może coś innego konkretnego polecacie?
jesli to jest n7q z volvo daruj sobie ten drogi gowniany wynalazek z renowka to on ma wspolne tylko to ze go do laguny wsadzili ale osprzet rozrzad czescie malo dostepne i drogie poduszki inne komputer wiazki inne

silnik niby tanij spytaj sie ile za chlodnice przewody rozrusznik alternator i zaraz ci wydzie z silnikiem 2000 :P


co do f7p 1,8 16v za 1000 i mniej kupujesz golasa do tego potrzeba wiazke kompa rozrusznik alternator chlodnice przewody w 1,8 16v przewody wodne odmy sa cholernie zakrecone i cholernie drogie

co do f7r jak wyzej tylko bazowa cena o jakeis 1000-1500 wieszka i reszta czesci tez droga
i jak widac problem z immo

do kazdego z tych silnikow trza jeszcze miec pojecie jak sklecic wiazke bo elektryk skasuje cie jak za zboze

ps. oprocz podstaw alternator rozusznik chlodnica dochodza pierdolki jak obudowa filtra powietrza plus rura do niej nie dostaniesz tylko orginal sama rurka od 200 w gore :P
rzezba typu stozek jacky na kolanku mozesz sobie darowac
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

wasQ chcial powiedizec ze najlepiej kupic cale auto - dawce - w ktorym znajdziesz wszystkie potrzebne czesci... no albo zestawik do swapa'a jak by ktos sprzedawal...

np ja tak kupilem 1,7... z wszystkim co mi bylo potrzebne na przesiadke z 1,4...

tylko ze z R5 do R5 duzo latwiej...
ODPOWIEDZ