Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Silnik 1.4 mono - nie pali na wszystkie cylindry, dymi
Moderator: Moderatorzy
silnik musi być z rodziny CXJ abyś mógł przełożyć osprzęt. poczytaj w moim temacie http://www.klubrenault5.pl/viewtopic.php?t=8899 jest tam dużo informacji na temat przekładki osprzętu z gaźnika na mono-wtrysk
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
-
- Posty: 648
- Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
- Lokalizacja: Poznañ
-
- Posty: 648
- Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
- Lokalizacja: Poznañ
Wreszcie ruszyłem temat. Dojrzewałem do tego ponad rok:). Niestety nie mam zbyt dużo czasu, ale do jesieni muszę skończyć.
Na monowtrysku znalazłem jeden otwór pod wężyk na którym nic nie ma.
Po stronie kierowcy. Na zdjęciu jest pokazane.
Jedyne wolne miejsce które znalazłem to w takim plastikowym module. Też jest na zdjęciu. Co to jest za część?
Te 2 miejsca mają ze sobą być połączone wężykiem?
Co to jest EGR i gdzie to się znajduje? Sorry za durne pytanie, ale nigdy nie miałem auta z wtryskiem elektronicznym i te niepotrzebne elementy i czujniki są mi zupełnie obce.
Na monowtrysku znalazłem jeden otwór pod wężyk na którym nic nie ma.
Po stronie kierowcy. Na zdjęciu jest pokazane.
Jedyne wolne miejsce które znalazłem to w takim plastikowym module. Też jest na zdjęciu. Co to jest za część?
Te 2 miejsca mają ze sobą być połączone wężykiem?
Co to jest EGR i gdzie to się znajduje? Sorry za durne pytanie, ale nigdy nie miałem auta z wtryskiem elektronicznym i te niepotrzebne elementy i czujniki są mi zupełnie obce.
Skoro uważasz te elementy za niepotrzebne, to najlepszym rozwiązaniem będzie URSUS Sagan - zajebiście prosta konstrukcja bez rozrusznika i podobnych, bo po co takie skomplikowane jak monowtrysk?
A tak na serio to oddaj do kumatego mechanika ( a nie kowala) , skoro nie masz do tego drygu.
To co pokazujesz to najważniejszy czujnik przy monowtrysku - czujnik podciśnienia zwany mapsensorem. I tak - musi być połączone, tylko już nie pamietam czy dokładnie pod ten króciec w podstawie monowtrysku.


A tak na serio to oddaj do kumatego mechanika ( a nie kowala) , skoro nie masz do tego drygu.
To co pokazujesz to najważniejszy czujnik przy monowtrysku - czujnik podciśnienia zwany mapsensorem. I tak - musi być połączone, tylko już nie pamietam czy dokładnie pod ten króciec w podstawie monowtrysku.

-
- Posty: 648
- Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
- Lokalizacja: Poznañ
Spoko, mechanikę trochę ogarniam, ale staram się trzymać z daleka od prądów. Granadę na mechanicznym wtrysku ogarniam sam od 6 lat i jest mechanicznie niemal perfekcyjna.
Czy ktoś może na 100% potwierdzić z którym miejscem ma być połączony Mapsensor z monowtryskiem?
I zauważyłem jeszcze jedną rzecz.
Jak zakryłem szmatą cały dolot powietrza to auto wcale nie zareagowało. Nie powinno zgasnąć?
Gasło dopiero jak psikałem brake cleanerem w okolicach miejsca przykręcenia monowtrysku do kolektora ssącego i w okolicach łączeń kolektorów ssącego i wydechowego z głowicą. Czyżby brało gdzieś tam lewe powietrze? I w momencie jak dałem dodatkowe paliwo to było zbyt bogata mieszanka i auto gasło?
Czy ktoś może na 100% potwierdzić z którym miejscem ma być połączony Mapsensor z monowtryskiem?
I zauważyłem jeszcze jedną rzecz.
Jak zakryłem szmatą cały dolot powietrza to auto wcale nie zareagowało. Nie powinno zgasnąć?
Gasło dopiero jak psikałem brake cleanerem w okolicach miejsca przykręcenia monowtrysku do kolektora ssącego i w okolicach łączeń kolektorów ssącego i wydechowego z głowicą. Czyżby brało gdzieś tam lewe powietrze? I w momencie jak dałem dodatkowe paliwo to było zbyt bogata mieszanka i auto gasło?
dredzioch1 i w czym widzisz problem? jeśli ogarniasz mechaniczny wtrysk to tym bardziej powinieneś ogarnąć 1 punktowy wtrysk który jest podobny do jedno punktowego boscha.
mapsensor podpinasz wężykiem w byle jakie wolne miejsce korpusie wtryskiwacza byle by był za przepustnicą gdzie panuje podciśnienie czyli tak jak pisze Tommies .
Jak już to ogarniesz to wtedy sprawdzaj szczelność kolektorów bo to że zgasł mogła by być wina tego że sterownik nie widzi podciśnienia i głupieje.
mapsensor podpinasz wężykiem w byle jakie wolne miejsce korpusie wtryskiwacza byle by był za przepustnicą gdzie panuje podciśnienie czyli tak jak pisze Tommies .
Jak już to ogarniesz to wtedy sprawdzaj szczelność kolektorów bo to że zgasł mogła by być wina tego że sterownik nie widzi podciśnienia i głupieje.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
-
- Posty: 648
- Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
- Lokalizacja: Poznañ
Jednocylindrową motorynkę też mam:) I nawet działa.
Mapsensor połączyłem z króćcem ze zdjęcia i wtedy też gasła po psiknięciu w okolicach łączenia kolektorów z głowicami.
Możecie po mnie jeździć jakby co. Nie obrażam się. Po prostu silnik z monowtryskiem ustawiony w poprzek to dla mnie coś zupełnie nowego i spodziewajcie się głupich pytań.
Ubzdurałem sobie, że zrobię to auto i koniec. Nie ważne ile w tym utopie, ale ma być zrobione:)
Pisałem o tym jeszcze wcześniej, ale przy przegazówkach puszcza czarne bąki i z wydechu pyrka jakby nie przepalał.
I jeszcze pytanie.
Rozumiem, ze potrzebuje takiej uszczelki?
http://allegro.pl/uszczelka-kolektora-r ... 06207.html
Jakim momentem to się dokręca? i jaka jest kolejność dokręcania śrub?
Mapsensor połączyłem z króćcem ze zdjęcia i wtedy też gasła po psiknięciu w okolicach łączenia kolektorów z głowicami.
Możecie po mnie jeździć jakby co. Nie obrażam się. Po prostu silnik z monowtryskiem ustawiony w poprzek to dla mnie coś zupełnie nowego i spodziewajcie się głupich pytań.
Ubzdurałem sobie, że zrobię to auto i koniec. Nie ważne ile w tym utopie, ale ma być zrobione:)
Pisałem o tym jeszcze wcześniej, ale przy przegazówkach puszcza czarne bąki i z wydechu pyrka jakby nie przepalał.
I jeszcze pytanie.
Rozumiem, ze potrzebuje takiej uszczelki?
http://allegro.pl/uszczelka-kolektora-r ... 06207.html
Jakim momentem to się dokręca? i jaka jest kolejność dokręcania śrub?
wymień uszczelkę między głowicą a kolektorami pasuje prawie każda z silników CXJ np. firmy Elring 352.066 koszt chyba 13zł tylko trzeba pamiętać żeby ją dobrze założyć ponieważ pasuje w 2 strony. co do dokręcania to albo z momentem 25Nm lub z czuciem aby jej zbytnio nie zgnieść
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
-
- Posty: 648
- Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
- Lokalizacja: Poznañ