Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

spalanie 1.4 mono

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Krzysztof
Posty: 4
Rejestracja: 28 lutego 2012, 10:16
Lokalizacja: Radom

spalanie 1.4 mono

Post autor: Krzysztof »

witam mam problem jestem nowy na forum strasznie dużo pali mi 5 i nie równo pracuje na pb a na lpg jest ok zmieniłem przewody świece regulacje zaworów może ktoś miał taką przypadłość lpg jak po mieście to ok 13 na trasie nie wiele mniej pomocy
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

najpierw ogarnij benzynę aby równo chodziła. masz do sprawdzenia 2 czujniki temperatury oraz szczelność kolektorów . A lpg której masz generacji 1 czy 2?
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Krzysztof
Posty: 4
Rejestracja: 28 lutego 2012, 10:16
Lokalizacja: Radom

Post autor: Krzysztof »

gaz jest 1 generacji, czyli mieszalnik i wtrysk do filtra powietrza tzn pod niego. szczelność kolektora wydechowego mam sprawdzić? chyba jak by uszczelki nie było pod kolektorem to by w ogóle na gazie nie jeździł a on na gazie super jeździ tylko dużo pali i ma problemy na benzynie

[ Dodano: 28 Luty 2012, 19:01 ]
a jeszcze coś mi przyszło do głowy map sensor chyba tak to się nazywa jak kupiłem był przewód ten od powietrza zatkany śrubką i druga część co do gaźnika dochodzi też zatkana śrubką jak razem złącze to obroty wchodzą na 3tyś obrotów to raz a dwa zerwana linka prędkościomierza ma znaczenie dużego spalania?
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

Mapsensor ma wpływ na spalanie :]
Sprawdź czy napewno dobrze jest podpięte podciśnienie do niego.
U mnie króciec był pod wtryskiem na samym dole w korpusie, z prawej strony.
Linka nie wpływa na spalanie :rotfl:
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Po pierwsze należy zapoznać się ze strukturą forum i zadać pytanie w odpowiednim dziale - w tym przypadku części forum poświęconej technice i silnikom - inaczej po prostu pierdolnik się robi i nikt nic nie może znaleźć. Temat przenoszę do odpowiedniego działu.

Po drugie należy poszukać podobnych tematów na forum. Średnio raz na pół roku ktoś wyskakuje z identycznym problemem przy 1.4 mono i tematów z tym związanych jest co najmniej kilka.

Po czwarte jak koledzy już napisali zawsze należy doprowadzić do prawidłowej pracy na benzynie a dopiero później regulować gaz.

I po piąte i tak na 90% winowajcą jest zacięty EGR i cholerna uszczelka POMIĘDZY kolektorami :)

Obrazek

Obrazek

A mapsensor MUSI być podpięty.
Sylwó¶
Posty: 265
Rejestracja: 1 grudnia 2009, 12:55
Lokalizacja: Lubartów
Gender:

Post autor: Sylwó¶ »

uszczelka to fajna sprawa koszt w aso 35 zł ale wymiana to juz tragedia :lol: u mnie nie była wymieniana od nowości ale dałem radę ze śrubami :lol:
o co chodzi z ta zaślepką i zacietym egr bo mi coś ostatnio też zaczeła dużo palic :lol:
Krzysztof
Posty: 4
Rejestracja: 28 lutego 2012, 10:16
Lokalizacja: Radom

Post autor: Krzysztof »

Przepraszam jestem tu nowy postaram się dalej ogarniać gdzie pisać. :stres: Jeszcze jeden mankament jak chodzi na benzynie to kopci na czarno i śmierdzi jak spalana benzyna nad płomieniem ognia.
wiec co mam zrobić jak podłącze przewody prawidłowo tzn przewód od map sensora do gaźnika to obroty na benzynie są ponad 3 tyś? trzeba przeczyścić tego egr-a a jak się go w ogóle wyciąga?
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

jak masz te 3 tys obr po podłączeniu mapa to poczekaj chwilkę sam powinien zejść z obrotów .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Podepnij mapsensor i sprawdź czy są wszystkie zaślepki. Jak masz uwaloną uszczelkę i EGR to obroty będą podwyższone, ale nie powinien kopcić.
Krzysztof
Posty: 4
Rejestracja: 28 lutego 2012, 10:16
Lokalizacja: Radom

Post autor: Krzysztof »

Map sensor podpięty nie kopci ale obroty na benzynie cały czas gdzieś koło na 3 tyś na gazie jest ok tylko ta benzyna ciągle wysoko chodzi

[ Dodano: 29 Luty 2012, 21:49 ]
jeszcze muszę ta zaślepkę co na zdjęciu jest sprawdzić czy u mnie jest a możecie mi jeszcze rozjaśnić dokładnie do czego służy egr i czy ciężko go wykręcić

[ Dodano: 29 Luty 2012, 21:52 ]
czekałem długo i nie spadają obroty tak jak kolega pisał po podłączeniu mapa wiec trzeba dalej szukać
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

egr można zaślepić w bardzo łatwy sposób jak ściągasz cały korpus wtryskiwacza i masz dziurę w kształcie elipsy i pośrodku dopływ spalin ja u siebie wkleiłem na głębokość otworu kawałek aluminium i mam spokój. Jako kleju użyłem pasty w tubce 150g. firmy HOLTS FIREGUM
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Kłania się czytanie ze zrozumieniem - powtórzę dokładnie to samo:
" Podepnij mapsensor i sprawdź czy są wszystkie zaślepki. Jak masz uwaloną uszczelkę i EGR to obroty będą podwyższone, ale nie powinien kopcić."
mar244
Posty: 36
Rejestracja: 25 grudnia 2010, 18:50
Lokalizacja: Czêstochowa

Post autor: mar244 »

podepnę się do tematu u mnie wygląda to następująco, na benzynie w ogóle nie chodzi jeśli uda się zapalić to nie trzyma nawet 1000obr tylko skacze raz 1000 raz 2500 i znów na 1000 niekiedy nawet tak spadnie ze zgaśnie, chodzi jak motopompa pierdzi i w ogóle nie fajnie, dzisiaj jak wracałem z pracy to doszło do tego ze auto zapalało że tak powiem obroty na 2000 pierneło sobie i od razu zgasło, i tak cały czas, jakimś cudem złapało gaz no i wszystko wróciło do normy, nawet próbowałem rozpędzony na trasie przełączyć na benzynę ale objaw był tak jak by nie było w ogóle paliwa i jak pompowałem pedałem to coś tam czasem pruknęło i złapało, wymieniałem kable, kopułkę, palec rozdzielacza no i nadal to samo, panowie co może być bo już nie mam siły do tego autka, silnik oczywiście 1,4 mono.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Trochę od dupy strony zacząłeś wymieniać. Bo skoro na gazie pracuje poprawnie ( tak zrozumiałem ) to podstawowa elektryka musi być sprawna.
Prosty gaz da się wyregulować do niesprawnego układu dolotowego i z wadami typu niesprawna sonda lambda, czujnik temperatury czy czujnik podciśnienia - bo tego nie używa.
Zacznij od sprawdzenia samego wtrysku czy od gazu nie zapieczony a następnie miernikiem czujników i sondy, jak to wykluczysz to popatrz na podciśnienia, jak i to wykluczysz , to zmierz tak profilaktycznie ciśnienie sprężania :) a później rozbieraj kolektory i zaślep ten syfny egr.
mar244
Posty: 36
Rejestracja: 25 grudnia 2010, 18:50
Lokalizacja: Czêstochowa

Post autor: mar244 »

patrzyłem przedchwilą, bardzo czuć spalinami w komorze silnikowej, słychać syczenie jakieś spróbowałem odpiąć ten przewód podciśnieniowy co idzie od wtrysku do tego jak by silnika krokowego czy jak to się zwie no i obroty od razu wskoczyły na 2000 jak zatykałem go palcem to słychać było zmieniające sie obroty, podpoiłem go z powrotem do tego silniczka obroty spadły do 1000 i skakały i silnik zaczynał się trząść

gaz jaki posiadam to BINGO-M,
ODPOWIEDZ