Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Poziom oleju w skrrzyni biegów

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

jak już ci się tam poci skrzynia to na wybieraku też popatrz bo tam też lubi uciekać olej .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
pako

Post autor: pako »

Witam,może ktoś przeczyta ostatni post na pierwszej stronie tego tematu i może ktoś ma jakiś pomysł.To piszczenie jest bardzo wk....ce.Nieistotne na którym biegu jadę.Jednak częstotliwość tych pisków rośnie wraz z prędkością.Ot,taka ciekawostka.
jjmag

Post autor: jjmag »

a jak sprzęgło wdusisz to cichnie bo jeśli tak to zazwyczaj takimi odgłosami odzywa się łożysko oporowe
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Ale łożysko pracuje tylko po wciśnięciu sprzęgła, więc to raczej nie ono.
Skoro występuje tylko podczas jazdy, to pierwsza rzecz która przychodzi mi do głowy to hamulce, a następna to łożysko koła.
pako

Post autor: pako »

Dzięki za odpowiedzi.Z tego co się orientuję to w 5-kach łożysko oporowe pracuje cały czas,nawet podczas jazdy.Jest jakiś samoregulujący się mechanizm który dociska je lekko do słoneczka. Poprawcie mnie jeśli się mylę.Co do tych sugestii odnośnie tych pisków to daliście mi do myślenia.Po wciśnięciu sprzęgła piszczy nadal, więc może coś z łożyskiem oporowym.Hamulce?To raczej nie wygląda na obcieranie np tarczy o coś-inaczej słychać.Osobiście obstawiam łożysko w kole.Może zmiana obciążenia koła podczas skręcania powoduje zanik pisków?Aha,na półosi sucho,nie ma wycieków oleju.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

może ociera kpło pasowe o podłużnice albo pompa wody na postoju tez piszczy czy jak?
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Dla lepszego odsłuchu oraz lokalizacji piszczenia podnieś przód auta włącz 5 bieg na jałowych obrotach.
Możesz jeszcze sprawdzić czy nie piszczy pompa cieczy lub sam alternator ściągnij pasek i zrób mały przejazd po parkingu
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
wsmpw

Post autor: wsmpw »

może to śmieszne ale sprawdź aparat zapłonowy. ;)
Driftunio
Posty: 32
Rejestracja: 15 grudnia 2011, 09:45
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Driftunio »

albo podnieś auto na lewarku jedna stronę przodu (dyfer przełoży na jedno koło )i sprawdź czy też piszczy jeśli będzie możesz sam na słuch zlokalizować przyczynę (jak nie zadziała możesz spróbować z drugiej strony
Jak się pomylę albo jest coś do poprawienia to PW albo GG :P proszę
gg:9665343
Driftować można każdym autem samochód niema znaczenia liczy sie kierowca i trening
pako

Post autor: pako »

wsmpw pisze:może to śmieszne ale sprawdź aparat zapłonowy. ;)
To wcale nie jest śmieszne.Jakieś dwa lata temu autentycznie piszczał aparat tzn jego oś na której zamontowany jest palec.Wtedy psiknąłem WD 40 i pomogło.Teraz ten objaw jest inny.No cóż,mam kilka możliwości,będę szukał.Dam znać jak znajdę przyczynę,szkoda tylko że warunki pogodowe nieodpowiednie :uoee: wsmpw-na postoju nie piszczy,tylko podczas jazdy.Jak pisałem wcześniej częstotliwość zmienia się wraz z prędkością.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

to tak jak piszą jedno koło w górę
potem drugie i wiesz z której strony szukać
pako

Post autor: pako »

Tak uczynię.Muszę znależć przyczynę i dam znać jak znajdę.
ODPOWIEDZ