Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Poziom oleju w skrrzyni biegów

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

pako

Poziom oleju w skrrzyni biegów

Post autor: pako »

Witam,chciałem sprawdzić poziom oleju w skrzyni ale nie wiem gdzie jest korek kontrolny.Może ma ktoś np.zdjęcie.Coś mi dziwnie buczy z lewej strony podczas jazdy i to co jakiś czas.Nie jest to objaw łożyska w kole.Może jest mało oleju,chciałem się upewnić.Czy ew. za niski poziom oleju może powodować takie buczenie?Bo wydaje mi się że to buczenie występuje na piątce.
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

Skoro na jednym biegu, to pewnie on zaczyna niedomagać ;) , tzn. może zębatka :mysli:
A poziom oleju sprawdza się bagnetem, który jest w skrzyni od góry lub korkiem od przodu :
Obrazek
pako

Post autor: pako »

Bagnetem?U mnie w ytm miejscu jest rurka połączona z innymi rurkami,coś jakby odpowietrzenie skrzyni ,a od strony chłodnicy (na zdjęciu zlewej strony) jest jakiś motylek.I to chyba będzie korek kontrolny.A ew. dolać olej można tym otworem-bagnetem-odpowietrzeniem?
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Robcio_GTT pisze:A poziom oleju sprawdza się bagnetem, który jest w skrzyni od góry
Jaa.. cie... jakaś nowość? :-D
pako

Post autor: pako »

No właśnie :]
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Na focie powyżej masz zaznaczone, do sprawdzania poziomu i nalewania służy to co na zdjęciu widoczne po lewej stronie w kółku. Prawidłowy poziom to do korka - ma się ulewać lub też można spotkać miarkę (rzadko) na korku - taki mały bagnecik i tam jest zaznaczone.

Odpowiedni olej to ELF TRANSELF NFJ 75W80

Jak ze starych zapasów to ELF TRX 75W80 - ale NIE jego następca NFP 75W80
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

Ale problemy macie :] Trochę namieszałem niepotrzebnie z tym górnym :P
Skoro wie to po co pyta ??
pako

Post autor: pako »

Czyli można dolać oleju tym górnym otworem?Będzie chyba łatwiej :mysli:
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

O staryyyyy - godzinami będziesz lał :) ale owszem - byli tacy specjaliści na forum :)
Jak kupisz elfa w 0,5 l butelkach to mają takie wężyki - zatykasz palcem i wsadzasz w otwór boczny, jak się wleje to odcinasz dno i używasz jako lejka dla następnych butelek.
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

ja kupiłem sobie pompe transferową za 37 zeta
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

ja tam wolę zalewać skrzynię gorącym olejem przez lejek i kawałek węża ogrodowego
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
vino1986

Post autor: vino1986 »

a ja kawalkiem weza dodanego do strzykawki do lewatyw :)
unikorn

Post autor: unikorn »

o zgrozo....
pako

Post autor: pako »

Pamiętam że w maluchach też dolewało się olej do skrzyni w podobny sposób,tylko dostęp byl fatalny :) :szok:
pako

Post autor: pako »

Zebrałem się w końcu i dolałem oleju do skrzyni.Weszło 2,5 litra -masakra.Wynika z tego że w skrzyni praktycznie nie było oleju.Wlewałem tym otworem z plastikowym korkiem od strony chłodnicy.Na korku jest taki zakrzywiony bagnecik,bardzo proste i fajne rozwiązanie.Piszczenie ustało jak ręką odjął.Podejrzewam jednak wyciek na uszczelnieniu półosi z lewej strony,było tam mokro.Zaobserwuję i gdyby bardzo ciekło to muszę to zrobić.Jest z tym duży problem? Witam.Chciałem odgrzać temat,jeśli można.Otóż po wlaniu oleju do skrzyni piszczenie ustało ale tylko na parę dni.Ostatnio pojawiło się znowu w dziwny sposób tzn pojawia się w większości podczas jazdy na wprost.Wystarczy zacząć skręcać a ustaje.Generalnie wystarczy mały ruch kierownica w prawo lub w lewo podczas jazdy.Biegi wchodzą ok,na postoju piszczenie nie występuje.Macie jakieś pomysły co to może być?
Ostatnio zmieniony 9 grudnia 2011, 12:48 przez pako, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ