Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Drążek kierowniczy

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

picia
Posty: 58
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:05
Lokalizacja: Kraków

Drążek kierowniczy

Post autor: picia »

W mojej R5 strasznie stuka podczas skręcania "luzem" kierownicy, początkowo myślałem że coś w przekładni ale kładąc się pod samochód zauważyłem że prawy drążek kierowniczy podczas kręcenia kierownicą lata mi góra dół waląc, lewy mniej ale też troche. Moje pytanie brzmi czy drążki lewy prawy różnią się czymś od siebie, jak one są zamocowane, jak je zdemontować ? Proszę o jakiś "manual" na wymianę drążków w R5 bo mam z tym samochodem od nie dawna do czynienia. Jeszcze takie pytanie czy luzy na drążkach mogą mieć wpływ na pływanie samochodu po drodze ? Moja R5 to 1,4 wtrysk z 85r.
Awatar użytkownika
wader600
Posty: 103
Rejestracja: 10 marca 2011, 12:06
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: wader600 »

picia pisze:Jeszcze takie pytanie czy luzy na drążkach mogą mieć wpływ na pływanie samochodu po drodze ?
Nie no skad ;pp
WadusFoN 789255816
WadusGG 8219825

Renault 5 1.4 gtr 88r
unikorn

Post autor: unikorn »

Heheh... zbieraj się do roboty koleżko bo posiadasz bardzo niebezpieczne auto. Dodatkowo sprawdź czy przeguby nie masz walnięte, bo pukanie przy skręcaniu może również to oznaczać.
Wiesz jak się sprawdza przeguby w półosiach?
wsmpw

Post autor: wsmpw »

wydaje mi się że plastikowa tulejka wypadła. z maglownicy
picia
Posty: 58
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:05
Lokalizacja: Kraków

Post autor: picia »

Dzięki za odpowiedzi. Wiem jak się sprawdza przeguby, i są w porządku. Na pewno drążki do wymiany bo straszne luzy góra dół mają na łączeniu. I tu moje pytanie mógłby mi ktoś napisać w skrócie poradnik jak wymienić te drążki i co będę potrzebował do tego ? Był kiedyś taki temat na forum ale niestety jest on usunięty, a póki co to jeszcze nie znam dobrze budowy R5.
pako

Post autor: pako »

Wymiana nie jest skomplikowana,gorzej z dostępem,no chyba że masz specjalny klucz do odkrecania drążkow.Trzeba odkręcic nakrętke z końcówki i wybic ją ze zwrotnicy,zsunąć gumową osłone i odkrecic drążek.Jeśli masz luz w końcówce-do wymiany.Jeśli nie-możesz zostawić.Odkrecasz kontre,wymieniasz drażek,kontrujesz.Dlugośc plus-minus jak poprzednio.Calość wkrecasz w listwe,nasuwasz osłone,zaciskasz opaskę plastikową.To samo z druga strona.I obowiazkowo na zbieżność bo ''na oko'' nie ustawisz.
picia
Posty: 58
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:05
Lokalizacja: Kraków

Post autor: picia »

Dzięki wielkie. Właśnie głównie chodzi mi oto odkręcenie drążka pod tą osłoną gumową. Jak on tam jest mocowany ? Zresztą nie powinno już być problemów :)
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Drązek jest wkręcony w szynę maglownicy i zabezpieczony specjalną podkładką - blaszką która pęka przy odkręcaniu.
Osobiscie nie wyobrażam sobie tej roboty bez wyjęcia maglownicy. Aby odkręcić drążek i złamać opór owej blaszki zabezpieczającej trzeba użyć naprawdę dużej siły i bardzo pomocne jest imadło.
Nowy drążek czasami jest bez tej blaszki, ale wtedy trzeba użyć kleju do gwintów aby zapobiec samoodkręcaniu.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

tommies pisze:Nowy drążek czasami jest bez tej blaszki,
bo pan ze sklepu wyjmuje je z pudełek i sprzedaje po 5 zł sztuka :]
pako

Post autor: pako »

Bez problemu wymienia się drążki bez konieczności wyjęcia maglownicy.Ja kupiłem drążki z podkladkami zabezpieczającymi i wymieniłem bez większych problemow.Rzeczywiście dostęp jest trudny szczególnie do prawej strony.Trzeba podnieść maskę i troche pokombinować.
unikorn

Post autor: unikorn »

Bez problemu wymienia się drążki bez konieczności wyjęcia maglownicy.Ja kupiłem drążki z podkladkami zabezpieczającymi i wymieniłem bez większych problemow.Rzeczywiście dostęp jest trudny szczególnie do prawej strony.Trzeba podnieść maskę i troche pokombinować.
Hehe oczywiście lepiej kombinować niż wykręcić 4 śruby i wyjąć magiel na stół... ech.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Pako, musiałeś mieć jakoś luźno przykręcone te drążki. U mnie w pewnym momencie przy odkręcaniu zastanawiałem się co puści - czy odkręci się na gwincie i zerwie podkładkę czy po prostu coś się urwie. Miałbym absolutnie zerowe szanse na zrobienie takiej operacji "na samochodzie".
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

wsmpw pisze:
tommies pisze:Nowy drążek czasami jest bez tej blaszki,
bo pan ze sklepu wyjmuje je z pudełek i sprzedaje po 5 zł sztuka :]
Po prostu są dwa rodzaje zabezpieczenia - podkładka albo klej.
Nowsze auta z reguły mają klejone gwinty i większość nowych drążków też tak jest zabezpieczanych.
picia
Posty: 58
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:05
Lokalizacja: Kraków

Post autor: picia »

Wsmpw mial racje, po zdjeciu gum oslaniajacych okazalo sie ze z prawej strony brakuje tej tulejki ktora wchodzi za drazkiem do maglownicy i calosc lata wywolujac stuki. Drazki cale i dobre jedynie lewa koncowka drazka do wymiany. Moje pytanie to czy mozna dokupic sama ta tulejke, ewentualnie dorobic i jak to zalozyc ? Przepraszam za brak polskich znakow ale pisze z telefonu.
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Można kupić nową.
ODPOWIEDZ