Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Drążek kierowniczy
Moderator: Moderatorzy
Drążek kierowniczy
W mojej R5 strasznie stuka podczas skręcania "luzem" kierownicy, początkowo myślałem że coś w przekładni ale kładąc się pod samochód zauważyłem że prawy drążek kierowniczy podczas kręcenia kierownicą lata mi góra dół waląc, lewy mniej ale też troche. Moje pytanie brzmi czy drążki lewy prawy różnią się czymś od siebie, jak one są zamocowane, jak je zdemontować ? Proszę o jakiś "manual" na wymianę drążków w R5 bo mam z tym samochodem od nie dawna do czynienia. Jeszcze takie pytanie czy luzy na drążkach mogą mieć wpływ na pływanie samochodu po drodze ? Moja R5 to 1,4 wtrysk z 85r.
Dzięki za odpowiedzi. Wiem jak się sprawdza przeguby, i są w porządku. Na pewno drążki do wymiany bo straszne luzy góra dół mają na łączeniu. I tu moje pytanie mógłby mi ktoś napisać w skrócie poradnik jak wymienić te drążki i co będę potrzebował do tego ? Był kiedyś taki temat na forum ale niestety jest on usunięty, a póki co to jeszcze nie znam dobrze budowy R5.
Wymiana nie jest skomplikowana,gorzej z dostępem,no chyba że masz specjalny klucz do odkrecania drążkow.Trzeba odkręcic nakrętke z końcówki i wybic ją ze zwrotnicy,zsunąć gumową osłone i odkrecic drążek.Jeśli masz luz w końcówce-do wymiany.Jeśli nie-możesz zostawić.Odkrecasz kontre,wymieniasz drażek,kontrujesz.Dlugośc plus-minus jak poprzednio.Calość wkrecasz w listwe,nasuwasz osłone,zaciskasz opaskę plastikową.To samo z druga strona.I obowiazkowo na zbieżność bo ''na oko'' nie ustawisz.
Drązek jest wkręcony w szynę maglownicy i zabezpieczony specjalną podkładką - blaszką która pęka przy odkręcaniu.
Osobiscie nie wyobrażam sobie tej roboty bez wyjęcia maglownicy. Aby odkręcić drążek i złamać opór owej blaszki zabezpieczającej trzeba użyć naprawdę dużej siły i bardzo pomocne jest imadło.
Nowy drążek czasami jest bez tej blaszki, ale wtedy trzeba użyć kleju do gwintów aby zapobiec samoodkręcaniu.
Osobiscie nie wyobrażam sobie tej roboty bez wyjęcia maglownicy. Aby odkręcić drążek i złamać opór owej blaszki zabezpieczającej trzeba użyć naprawdę dużej siły i bardzo pomocne jest imadło.
Nowy drążek czasami jest bez tej blaszki, ale wtedy trzeba użyć kleju do gwintów aby zapobiec samoodkręcaniu.
Hehe oczywiście lepiej kombinować niż wykręcić 4 śruby i wyjąć magiel na stół... ech.Bez problemu wymienia się drążki bez konieczności wyjęcia maglownicy.Ja kupiłem drążki z podkladkami zabezpieczającymi i wymieniłem bez większych problemow.Rzeczywiście dostęp jest trudny szczególnie do prawej strony.Trzeba podnieść maskę i troche pokombinować.
Wsmpw mial racje, po zdjeciu gum oslaniajacych okazalo sie ze z prawej strony brakuje tej tulejki ktora wchodzi za drazkiem do maglownicy i calosc lata wywolujac stuki. Drazki cale i dobre jedynie lewa koncowka drazka do wymiany. Moje pytanie to czy mozna dokupic sama ta tulejke, ewentualnie dorobic i jak to zalozyc ? Przepraszam za brak polskich znakow ale pisze z telefonu.