Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Momenty dokręcania śrub.. ogulne pytania o remoncik

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Momenty dokręcania śrub.. ogulne pytania o remoncik

Post autor: djmonkey »

Jakie są momenty dokręcania śrub głowicy oraz samych korbowodów (Silnik Cleon 1,4 C2J). Pytam się ponieważ nie mogę się doszukać w mojej argentyńskiej książce napraw tych momentów a podejrzewam że są inne niż Cleonie o pojemności 1,6 C2L
Ostatnio zmieniony 11 czerwca 2011, 18:25 przez djmonkey, łącznie zmieniany 1 raz.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

_śruby głowicy:
-1 etap 55-65 nm
-2 etap po uruchomieniu silnika na 20 min., wyłączeniu i odczekaniu 2,5 godziny odkręcić wszystkie śruby
-3 etap dokręcić 55-65 nm (jak kupisz uszczelkę to powinno na opakowaniu pisać jak dokręcać śruby głowicy, kolejność i momenty-może się to nieco różnić od tego co napisałem bo czasem producenci stosują swoje procedury)


Panewki główne: 55-65nm
Panewki korbowodowe 45 nm
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Kupiłem na górna partię silnika zestaw firmy FAI Auto Parts wraz uszczelniaczami zaworowymi i innymi drobnymi uszczelkami no niestety nie było momentów.
Zastanawia mnie jeszcze ten 2 etap po jakiego grzyba odkręcać śruby i zaraz dokręcać na nowej uszczelce . Kolejność dokręcania znam od środka kolistym ruchem do zewnątrz.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

djmonkey pisze:
Zastanawia mnie jeszcze ten 2 etap po jakiego grzyba odkręcać śruby i zaraz dokręcać na nowej uszczelce . Kolejność dokręcania znam od środka kolistym ruchem do zewnątrz.


tutaj nie myslisz tylko robisz tak jak zaleca producent koniec kropka
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

-=wasq=- pisze:tutaj nie myslisz tylko robisz tak jak zaleca producent koniec kropka
Dokładnie tak jak pisze wasq.
Kiedyś kupiłłem uszczelkę do alpiny i było 9 etapów, więc ciesz się że tu tylko są trzy
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

ok to jeszcze poprosiłbym moment dokręcania śrub pompy olejowej bo podejrzewam że nie odkręcę jednego korbowodu.Co prawda jeszcze miski nie ściągałem więc nie wiem jak to wygląda ale wolę się upewnić.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

25 nm ale głowy nie dam
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Jaki powinien być luz na zamkach pierścienia włożonego w tuleje?
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
ODPOWIEDZ