Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Witam
Ostatnio zauważyłem ze w samochodzie po przekręceniu pokrętła nawiewu na grzanie, zaczyna paskudnie śmierdzieć w środku, zapach duszący i bardzo nieprzyjemny
I nie wiem czy coś sie stało z nagrzewnicą, czy cos mi tam wpadło i śmierdzi
Jak najwygodniej dostać się do nagrzewnicy, zeby zobaczyc czy wszystko jest ok? Zapach wzmacnia się, gdy silnik jest zagrzany
a myślicie, ze te środki do uszczelniania chłodnic, które wsypuje się do zbiorniczka cos w tej sprawie mogą pomóc? Bo wyciągnięcie nagrzewnicy to juz jest troche roboty, a takim czymś może by sie to udało zakleic
To badziewie do o uszczelniania zasyfi cały układ chłodniczy w nagrzewnicy może coś tam uszczelni ale grzania w zasadzie może już nie być więc lepiej zainwestować te 70 zeta czy tam mniej na nową nagrzewnice oraz porządny płyn chłodniczy.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
jest jeszcze sposób uszczelniania jajkiem, musztardą i kawą. Ja kiedyś kawę sam wypróbowałem i działa ( pf 125p przejeździł tak od wiosny do jesieni, 7-8 tyś km). Jajko znajomy wypróbował i też mówił że zadziałało a o musztadzie to tylko słyszałem.
Doraźnie może być ale nawet jak ci się uszczelni to przed zimą i tak nagrzewnice będziesz musiał wymienić.
Co do środków do uszczelniania to jeśli będziesz chciał skorzystać to tylko takie które nie zawierają opiłków metali bo tak jak pisał djmonkey zasyfią cały układ. A czy to zadziała to zależy od tego gdzie się rozszczelniło bo i jak duża jest niesczelność.
ta raczej nie będzie pasić szukaj do R11 najlepiej jak wyciągniesz starą i ją pomierzysz bo są 2 rozmiary oby dwie paszą ale ta mniejsza musi mieć dodatkową uszczelkę na obrzeżach po to aby powietrze przelatywało przez nagrzewnice a nie szczelinami
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
za Valeo płaci się teraz ok 120zł . te tanie nie mają takiej spiralki włożonej w rurki dla tego się zapycha no i płyn tez robi swoje. Ja w r11 odkręciłem cały blok nawiewu (4 długie śruby) długa przedłużka 30cm i mała grzechotka do tego nasadka 10 lub 11. Pociągnąłem do siebie odkręciłem śrubkę blokującą nagrzewnice i wyciągnąłem jednocześnie trzymając gaz i hamulec do dechy. A trzeba jeszcze odkręcić węże od strony komory silnika oraz tą gumę z blaszką uszczelniającą na torx.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników