Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Zblokowany pedał hamulca i telepanie silnika

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

gufner

Zblokowany pedał hamulca i telepanie silnika

Post autor: gufner »

Witam. Jadę sobie dziś Laguną, podjeżdżam pod blok (na szczęście jadę około 20 km/h), depcze w hamulec a tam pedał jak wryty. Ani drgnie, jak bym w ściane nogą naciskał. Do tego zaczęło telepać całym silnikiem i autem a obroty nie chcą spaść poniżej 1600 obr. No w szoku jestem. Coś się urwało że zblokowało pedał i zaczął silnik wariować? Dodam że ręczny mnie uratował bo działa :)
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

masz do sprawdzenia przewód podciśnieniowy od kolektora do serwa
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
gufner

Post autor: gufner »

No, tu mi Pan zaimponował :) Jak ktoś ma jeszcze jakieś propozycje to dajcie znać. Jutro po pracy obadam Lalkę. Ale uwaga trafna, nie ma wspomagania hamulców i do tego lewe powietrze. No no ...
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

djmonkey pisze:masz do sprawdzenia przewód podciśnieniowy od kolektora do serwa
:okok: albo też serwo padło :mysli:
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

serwo raczej bym wykluczył ponieważ ma twardy jak ściana pedał hamulca, trzyma zaworek zwrotny pewno przewód się przetarł lub wypiął jak jest plastikowy z zaczepem
Ostatnio zmieniony 27 kwietnia 2011, 19:06 przez djmonkey, łącznie zmieniany 2 razy.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
vino1986

Post autor: vino1986 »

pozatym przy serwie nie powinny teoretycznie wariowac az tak obroty... tez bym obstawial to co djmonkey zaproponowal... lewe powietrze lapie i stad twardy pedal i wysokie obroty...
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

Jak serwo nie domaga, to silnik ma wyższe obroty (np. przy "pompowaniu" pedałem hamulca ;) )
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

a mnie się zdaje że przy szybkim pompowaniu w prawie każdym benzyniaku podejdą troszeczkę obroty
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

Pewnie tak, ale podobno to wina serwa ...
Oj nie ważne :P Zapewne dupy daje sam przewód jak pisałeś :)
vino1986

Post autor: vino1986 »

Robcio_GTT pisze:Jak serwo nie domaga, to silnik ma wyższe obroty (np. przy "pompowaniu" pedałem hamulca ;) )
jezeli juz by tak moglo sie wydarzyc to bylo by to chwilowe i tylko w momencie ciskania pedalu hamulca... a Gufi pisze ze on nie chce spasc z obrotow... wiec ja nadal mysle ze to podcisnienie od kolektora do serwa sie zesralo...
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

jesli obroty poszly w gore i nie chca spasc to wielce prawdopodobne jest ze zaciaga lewizne kiedy do tego nam dojdzie twardy pedal co znowu wskazuje na przerwanu/urwany przewod od serwa
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

miałem cos podobnego jak mi pierdykła membrana w serwie, poprostu pękła ze starości, tyle że dało się zachamować, baaardzo ciężko ale dało się, tyle że auto było bez abs-u a w Lali jestwięc tu jest nieco gorzej. A jaki masz silnik-benz. czy diesel?
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Raczej ma benzynę bo w dieslu by nie podeszły do góry ponieważ niema tam przepustnicy tylko klapa gasząca dlatego w jest montowana pompka wytwarzająca próżnie. Po drugie pęknięta membrana w serwie nie robi twardego pedału hamulca. Z rana lub po dłuższym postoju wciśnie pedał ponieważ zaworek zwrotny aż tak dobrze nie trzyma . Tak czy inaczej do sprawdzenia przewód od kolektora do serwa.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

djmonkey pisze:Po drugie pęknięta membrana w serwie nie robi twardego pedału hamulca. Z rana lub po dłuższym postoju wciśnie pedał ponieważ zaworek zwrotny aż tak dobrze nie trzyma
A miałeś kiedyś pękniętą membrane? Bo ja miałem w piątce. Cały czas był twardy pedał a przy wciśnięciu hamulca było słychać delikatne syczenie w kabinie.
Kupiłem wtedy zestaw naprawczy serwa (paręnaście lat temu można było coś takiego nabyć, obecnie nie ma szans) i wymieniałem membrane i było po sprawie.
Oczywiście życze mu zeby to był właśnie uszkodzony przewód a nie serwo bo mniej roboty z wymianą i koszty nieporównywalnie mniejsze.
gufner

Post autor: gufner »

No kochani. Pierwsze rozwiązanie jest zwykle najbardziej trafne :) Pęknięte mocowanie węża w serwie. Pękł mały plastikowy cyps wciśnięty w serwo do którego dołącza się wężyk z kolektora. Kupiłem takie coś w sklepie, cena 20zł. I po sprawie. Hamulce jak żyleta. Ale żeby taka różnica była w działaniu hamków. Masakra :)

No dobra. A teraz finanse :) Dj, jak będziesz na Miedzianej podejdź do mnie, masz u mnie zgrzewkę browara :) Poznasz nie po kolorze auta hehehe.
ODPOWIEDZ