Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

gdzie szukać przyczyny

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Krzysiek92
Posty: 178
Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
Lokalizacja: Wsola

gdzie szukać przyczyny

Post autor: Krzysiek92 »

Witam zwracam sie o pomoc. Od miesiąca mecze sie z ukladem chlodzenia.najpierw rozwalilo mi weza wymienilem na nowy za pare dni padl trojnik rozdzielajacy wode:( naprawilem. Silnik szybko lapie temperature trzyma w granicach 3 kreski nie wazne czy na dworze -20 czy +20 myslalem ze moze uszczelka jednak nie ma bombelkow w zbiorniczku. dzisiaj spuscilem plyn z ukladu i zalalem woda z octem zeby moze wyplukac wszysko! po 10 min pracy wywalilo wode przez zbiorniczek w momencie otwarcia termostatu a byl odpowietzrony wczesniej:( Gdzie szukać usterki POMOCY silnik 1.7 F2N
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Taka "oczywista oczywistość" jak termostat rozumiem ze sprawdzona?
Chłodnica nie zamulona?
Awatar użytkownika
maciek od iwony
Posty: 1152
Rejestracja: 3 lutego 2010, 10:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: maciek od iwony »

gdzieś się ewidentnie zatyka.
Krzysiek92
Posty: 178
Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
Lokalizacja: Wsola

Post autor: Krzysiek92 »

termostat nowy sprawdzony zalozony 2 miechy temu.chlodnica plukana w sobote niby jest jak powinno cala sie robi ciepla nie kapie a ciezko ocenic gdzie dokladnie weze nigdzie nie sa zimne :(:(:( juz nie wiem co to moze byc

[ Dodano: 21 Marzec 2011, 20:31 ]
a i dodam ze i poprzedni silnik i ten tylko na plynie latal nigdy woda
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

spróbuj poprostu wymienić korek w zbiorniczku wyrównawczym-to on reguluje ciśnienie w układzie-jeśli nie trzyma ciśnienia to układ chłodzący działa jak układ otwarty i stąd szybkie zagrzewanie i wywalanie cieczy.
Krzysiek92
Posty: 178
Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
Lokalizacja: Wsola

Post autor: Krzysiek92 »

a miałby ktoryś z kolegów taki zbedny korek:) zeby byl szczelny

[ Dodano: 21 Marzec 2011, 21:04 ]
ten korek co mam w Reni ma wyciagniety ten grzybek od srodka i para leci na zewnatrz a czy podpasuje korek od R19??
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Tak - ważne aby był ten sam kolor
Krzysiek92
Posty: 178
Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
Lokalizacja: Wsola

Post autor: Krzysiek92 »

zalozylem oryginalny sprawny korek i jest lepiej bo mi juz nie wywala wody:) a co do grzania to spotkalem sie dzisiaj z teoria ze moze byc przestawiony zaplon czy to mozliwe?? i w jaki sposob by sie tak stalo??
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Lepiej sprawdź drożność chłodnicy, a nie słuchaj takich dekli upatrujących niesprawności układu chłodzenia w układzie zapłonowym. W dodatku w F2N masz moduł zapłonowy, który upraszczając sprawę, poprzez czujnik położenia wału dobiera zapłon - więc jakby nie da się go przestawić :)

Zrób lepiej foto chłodnicy - bo może masz od 1.7 monowtrysk dużo węższą i ogólnie o mniejszej powierzchni odbierania ciepła, zamiast od 1.7 gaźnik.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

albo od 1.4
Krzysiek92
Posty: 178
Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
Lokalizacja: Wsola

Post autor: Krzysiek92 »

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f7d ... f5955.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/656 ... 8cebd.html
chłodnica od silnika F2N 720 to ta co byla przy R19
ja wczesniej mialem F2N 740 i byla weższa
a tutaj fotki podlaczenia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5b1 ... e773f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/548 ... 404f4.html

[ Dodano: 22 Marzec 2011, 19:39 ]
Powiedzicie czy ta chlodnica co mam to dobra bo mnie juz trafia z tym chlodzeniem :[
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

jeśli wymieniłeś korek to musisz dobrze odpowietrzyć układ. Rozumie że wentylator działa?
-A po jakim czasie łapie tą trzecią kreske?
Krzysiek92
Posty: 178
Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
Lokalizacja: Wsola

Post autor: Krzysiek92 »

max 10 min na postoju badz 3 km na drodze gora 4:( wentylator sie wlacza. dzisiaj zauwazylem ze w kabinie jest taki niemily zapach ktory wydostaje sie z nawiewow jak puszcze cieple powietrze. a co do ukladu to jest odpowietrzony dobrze.Zostaje jeszcze sprawa tej chlodnicy czy aby na pewno mam odpowiednia:)
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

niemiły zapach czyli zapach płynu? Nasuwa mi sie coś co kiedyś miałem w ładzie-była nieszczelność w układzie ale na wężu którym pompa ssie a nie ciśnie i poprostu razem z cieczą zasysała powietrze. W ten sposób sie zapowietrzała i spadała jej wydajność. Może masz nieszczelność na powrocie z nagrzewnicy :mysli:
Krzysiek92
Posty: 178
Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
Lokalizacja: Wsola

Post autor: Krzysiek92 »

a powiedz mi jak sie do tej nagrzewnicy dostac??
ODPOWIEDZ