Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

skrzynia z volvo 440 1.7 turbo

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

carmaker

skrzynia z volvo 440 1.7 turbo

Post autor: carmaker »

orientuje sie ktoś jakie przełożenia biegów i mechanizmu różnicowego?Mam taką na oku za dobre pieniądze.Wiem że mocna ale nie moge sie doszukać czy w miare krótka czy długa.Druga sprawa czy pasuje p&p bo wizualnie do r5 bo wizualnie wygląda że tak.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: skrzynia z volvo 440 1.7 turbo

Post autor: tommies »

Zależnie od rocznika i typu volvo wkładali tam różne skrzynie. W późniejszych wersjach była pod sprzęgło 215 i 220 mm i miała wbudowane coś na kształt szpery.

Przełożenia popularniejszej M5 (M50) montowanej w 440 na początku
1. 3.091:1 2. 1.842:1 3. 1.320:1 4. 0.967:1 5. 0.758:1 reverse. 3.545:1 final drive. 4.067:1

Jeśli szukasz mocnej skrzyni to proponuje JC5 początkowe modele pasują zamiast JB3.
A z mocnym silnikiem taka np. JC5002 to istny odrzutowiec
carmaker

Post autor: carmaker »

oznaczenie tej co mam do kupienia M57-.... reszte musze sprawdzić.Skrzynka jest do oddania za 150 zł więc zastanawiam sie czy nie powiększyć stanu posiadania gratów o ten następny w kolekcji.Będzie trzecia licząc hybryde jb3/jb1 i ori z 1.8 16v.Ale podobno od przybytku głowa nie boli... :mysli: dzięki Tomku za fachową informacje
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

powiedz coś więcej o tym czymś na kształt szpery :-D
stadeo92
Posty: 343
Rejestracja: 2 lutego 2010, 19:00
Lokalizacja: wadowice

Post autor: stadeo92 »

ja mam taką skrzynie u siebie w piątce :) fajnie się na niej jeździ :lol: i pamiętaj że nie ma linki tylko impuls :)
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

tommies pisze:miała wbudowane coś na kształt szpery.
Pierwsze słyszę żeby Renault robiło takie "coś" ale.. człowiek uczy się całe życie.

Napisz coś więcej o tym.

[ Dodano: 10 Marzec 2011, 20:23 ]
tommies pisze:A z mocnym silnikiem taka np. JC5002 to istny odrzutowiec
To bardzo długa skrzynia więc przyśpieszenia rewelacyjnego nie osiągniemy, ale za to będzie duże V max i będzie przyjemna do jazdy w trasie. Seryjna skrzynia w GTE jest krótka - do miasta super ale w trasę słabo.
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

kabar pisze:
tommies pisze:miała wbudowane coś na kształt szpery.
Pierwsze słyszę żeby Renault robiło takie "coś" ale.. człowiek uczy się całe życie.

Napisz coś więcej o tym.

[ Dodano: 10 Marzec 2011, 20:23 ]
tommies pisze:A z mocnym silnikiem taka np. JC5002 to istny odrzutowiec
To bardzo długa skrzynia więc przyśpieszenia rewelacyjnego nie osiągniemy, ale za to będzie duże V max i będzie przyjemna do jazdy w trasie. Seryjna skrzynia w GTE jest krótka - do miasta super ale w trasę słabo.

na seryjnej GTE 210 licznikowe jechalem :) ale kto tak szybko r5 jezdzi ;)

do sprintow i innych pojezdzawek krotka skrzynia jest najlepsza

na cwiare do potwora dluzsza moze byc lepsza jak sie dobrze napedza :D
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

tommies pisze:Zależnie od rocznika i typu volvo wkładali tam różne skrzynie. W późniejszych wersjach była pod sprzęgło 215 i 220 mm i miała wbudowane coś na kształt szpery.
Pierwsze B18FT miały sprzęgło 200 mm, późniejsze (czarny kolektor) miały 215 mm.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

rozeznałem temat... szpeara była w "wolwach" serii 9 z silnikami 16V turbo.... (silnik wzdłużnie, skrzynia całkiem inna

także buba...

jeśli się mylę to proszę o info :-)
carmaker

Post autor: carmaker »

z tą szperą to też sie w 960 spotkałem ale była ona w dyfrze oraz elektrycznie wpinana piątka na przycisk w lewarku działało to też w dyfrze.Skrzyni szukam krótkiej fabrycznie.Bo to co poskładałem i tak jest zadługie nie mówiąc o skrzyni z 16v.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Oryginalna z GTE jest naprawdę krótka.
ODPOWIEDZ