Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

PYTANIE O CZĘŚĆ

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

piter865
Posty: 2
Rejestracja: 15 maja 2010, 10:24
Lokalizacja: £±czany

PYTANIE O CZĘŚĆ

Post autor: piter865 »

Witam. Mam problem ze swoja renówka 5 (campus) i mam pytanie jak nazywaja sie czesci na zdjeciach i gdzie mógł bym je dostac. pozdrawiam

Obrazek

Obrazek


Obrazek
wsmpw

Post autor: wsmpw »

łoooooooo pierwsze to MEXYK :D słynny a drugi to temperatura powietrza w kolektorze ssącym może ktoś cos takiego ma bo obydwie części z tego co mi wiadomo są drogie bardzo w Serwisie (czytaj nowe)
piter865
Posty: 2
Rejestracja: 15 maja 2010, 10:24
Lokalizacja: £±czany

Post autor: piter865 »

a moze masz kolego namiar gdzie moge dostac ten czujnik bo o niego sie rozchodzi a w pobliskich serwisach niemoge go dostac. pzdr
wsmpw

Post autor: wsmpw »

czujnik to termistor ntc 3.3k om możesz sobie kupić taki za 50 gr w sklepie z elementami elektronicznymi i obciąć tego co wystaje i przylutować to wystających nóżek nowy
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

W końcu nie padła właściwa nazwa :) To pierwsze to silniczek krokowy oczywiście. Wersja do 1.4 i 1.7 monowtrysk.
I pytanie - skąd wiadomo że zepsuty? Jakie objawy? He he a może klasyczne wysokie obroty w 1.4 ? :)
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

silniczek wygląda podobnie jak w r19 1.7 -kupisz na szrocie ale najpierw sprawdź czy rzeczywiście jest zepsuty.
Czujnik też wygląda jak do r19 1.7- kupno nowego raczej trzeba wsadzić między bajki, też raczej szrot i liczyć na to że się dobry trafi. Przerabiałem jakieś dwa lata temu obydwa te tematy.
Co do termistora zamiast czujnika to trza wiedzieć jaki termistor zastosować bo z tego co pamiętam to czujnik nie ma charakterystyki liniowej a termistory są różne, oczywiście można jeszcze zrobić do termistora odpowiedni układ elektroniczny żeby dopasować jego charakterystykę.
wilku
Posty: 135
Rejestracja: 13 listopada 2010, 20:05
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: wilku »

Podczepię się pod temat, pytanie mam następujące, co to za część, ta zaznaczona na zdjęciu kółkiem, wpięta w cewkę zapłonową, przykręcona pod tą samą śrubę co cewka. Obrazek
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Kondensator filtrujący.
wilku
Posty: 135
Rejestracja: 13 listopada 2010, 20:05
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: wilku »

Jak bardzo jest to ważne? Bo mi pękło?!
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Nie ma wpływu na pracę. To tylko eliminuje ew. zakłócenia od układu zapłonowego (trzaski w radioodtwarzaczu, CB radiu itp).
wilku
Posty: 135
Rejestracja: 13 listopada 2010, 20:05
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: wilku »

Pękło mi to tak, że brak masy jest, jak to polutuje chyba będzie dobrze... dzięki za informacje!!
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

możesz podlutować na kabelku dowolny kondensator o podobnej pojemności ze sklepu elektronicznego ;-) za 50 groszy czy tam złotówkę ;-) lub wrzucić kondensator z dowolnego innego auta ;-)
wilku
Posty: 135
Rejestracja: 13 listopada 2010, 20:05
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: wilku »

Dzięki Lodoo za radę, po obejrzeniu tego mojego kondensatora, doszedłem do wniosków że wygląda jakby go rozsadziło od środka, mam oddzielnie " dupkę" i obudowę z kondensatorem, nie mogę ich złożyć bo kondensator jest wypukły a w odlewie plastikowym, w tej dupce z masą, widać że wcześniej był wklęsły. Nie wiem czy napisałem to w sposób zrozumiały, ale wygląda na to, że ten kondensator spuchł, ale czemu, skok napięcia? temperatura?
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

i do tego dodaj czas ;-)
ODPOWIEDZ