Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Nieszczelność między k. wydechowym a rurą kolektorową 1,4

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Nieszczelność między k. wydechowym a rurą kolektorową 1,4

Post autor: djmonkey »

Witam
Wymieniałem ostatnio u tłumikatrza rurkę kolektorową ponieważ pękła zaraz przed 1 tłumikiem . Przez 3 tygodnie było ok ale ostatnio zaczęło przepuszczać na łączeniu z kolektorem.
Mechanior twierdzi że to wina kolektora wydechowego (niby wytarty ta ciekawe jakim cudem żeliwo się wytarło od nowej rury ) i trzeba go wymienić a mnie się zdaje że dał tam po prostu pastę uszczelniającą zamiast pierścionka i skręcił na tak że sprężyny są ściśnięte na max'a i teraz próbuje naciągać.
Czy na tym łączeniu powinien być włożony pierścień uszczelniający? Bo mnie się bardzo wydaje że tak.




Marcin.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
vino1986

Post autor: vino1986 »

djmonkey pisze:Czy na tym łączeniu powinien być włożony pierścień uszczelniający?
ze niby ze cos jak uszczelka metalowa :?: ja bym to skrecil na taki pierscien specjalny laczacy dwie rury wydechowe jak maja to takie rozszerzenie i jest taka mozliwosc... bo paste to raczej na laczenia rurek sie daje w miejscu gdzie rura jest nacieta i druga w nia wchodzi z mniejsza srednica...
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

pastę dał właśnie tam też pewno ponieważ nie miał pierścienia między żeliwnym kolektorem a tą rurką kolektorową która idzie do 1 tłumika. W katalogu znalazłem tylko taki pierścień między rury ale do mono Bosal 256-056
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

djmonkey pisze:Czy na tym łączeniu powinien być włożony pierścień uszczelniający?
Fabrycznie jest montowany na takim pierścieniu :okok:
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Bosal 256-056 czy to jest ten pierścień? jeżeli nie to proszę o jakiś nr. katalogowy lub stronę gdzie mogę zakupić taki pierścionek
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

w sklepie z łumikami powinni mieć katalog, a jak nie to poprostu zmierz średnice. Ot i cała filozofia.
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

Bosal 256-056 czy to jest ten pierścień
256-056 lub 256-500, np. http://moto.allegro.pl/pierscien-uszcze ... 34071.html
lub http://moto.allegro.pl/pierscien-uszcze ... 78657.html
Ale najlepiej zrób jak pisze RYCHO35 :okok:
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

dokładnie - taki pierścień z drucików i uwaga:

nie dokręcać mocno! w serwisówce jest rysunek jak mają być ściśnięte sprężyny.

na początku przez paręset kilometrów miejskiej jazdy może lekko popuszczać aż się nie ułoży!!! nie dokręcać mocniej w tym czasie ;-) !!! absolutnie żadnej pasty na niego nie wolno dawać!!!
wsmpw

Post autor: wsmpw »

lodoo pisze:na początku przez paręset kilometrów miejskiej jazdy może lekko popuszczać aż się nie ułoży!!! nie dokręcać mocniej w tym czasie ;-) !!
nie wydaje mi sie że sie da to mocniej skręcić niż śruby pozwalają .. chyba że ktoś ma przeróbkę to wtedy dziękuje...
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Ok dzięki wszystkim za pomoc w jakiś wolny weekend zabiorę się do dzieła. I co jak co ale moje przekonania do mechaniorów w warsztatach pozostaje nie zmienne "wymieniacze a nie mechanicy"
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
wilku
Posty: 135
Rejestracja: 13 listopada 2010, 20:05
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: wilku »

Proponował bym też, jak już rozkręcisz wszystko, przyjrzeć się czy gość nie zgiął w jakiś sposób flanszy na rurze, albo sprawdzić czy płaszczyzny są równoległe flanszy i kolektora.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

Proponował bym też, jak już rozkręcisz wszystko, przyjrzeć się czy gość nie zgiął w jakiś sposób flanszy na rurze, albo sprawdzić czy płaszczyzny są równoległe flanszy i kolektora.
trafna rada :okok:
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

ok dzięki ale wątpię żeby ją wygoił bo grubość ścianki ma ok 2,5 mm
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
wsmpw

Post autor: wsmpw »

powinienieś mieć takie śuby Obrazek
i nowe spręzyny i nową uszczelke,nową rure kolektorową i wszystko powinno być szczelne.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Uszczelkę zakupiłem i teraz zostaje próba zorganizowania kanału bo od góry tego raczej nie zrobię . Chociaż może się da jakoś to zrobić pomyślę w piątek wieczorkiem.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
ODPOWIEDZ