Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Pompa paliwa

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

grzesio_16
Posty: 15
Rejestracja: 5 grudnia 2010, 10:40
Lokalizacja: Szczytno

Pompa paliwa

Post autor: grzesio_16 »

Siemka

Pierwszy raz mam większy problem z moim autkiem,chodzi o silnik 1.4 mono.
Mianowicie,po naprawie komutatora został źle podłączony alternator,ciężko o to,ale tak wyszło,niestety. :nerwus:
:[ Nie sprawdziłem tego podłączenia,odpaliłem,silnik chodził poprawnie,ale chcąc sprawdzić ładowanie zdjąłem ujemną klemę i stało się.
Silnik pochodził parę sekund i zgasł,teraz po przekręceniu kluczyka pompa paliwa chodzi cały czas,zamiast kilku sekund.
Przekaźniki wymieniłem oba,dalej to samo,pompa pracuje bez przerwy.
Nie wiem jak to ugryźć,problem ma sama pompa,czy elektryka?? :szok:

Proszę Was o pomoc!
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Myślę że problem może być po stronie sterownika silnika (komputera).

Pompa nie ma nic do tego, przekaźniki też. Tym wszystkim steruje komputer.

Rozumiem że silnik nie odpala?
grzesio_16
Posty: 15
Rejestracja: 5 grudnia 2010, 10:40
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: grzesio_16 »

Tak,nie odpala.
Sprawdzałem stan połączeń,żadna z wtyczek nie wyglądała na spaloną.
Tego,że to sterownik najbardziej się obawiałem.
:(
wsmpw

Post autor: wsmpw »

poszukaj na allegro z 19 jakiejś ..
grzesio_16
Posty: 15
Rejestracja: 5 grudnia 2010, 10:40
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: grzesio_16 »

Właśnie to robię.
Ciekawe ile kosztowałby nowy,jeżeli jest do kupienia?
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Znajomi którzy mają szrot z reniami mają po 50 zł jak kojarzę. Zrób zdjęcie sterownika żeby było widać numery to może coś się dobierze.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

dokładnie - zrób foto bo chyba gdzieś mam od 1.4 mono
grzesio_16
Posty: 15
Rejestracja: 5 grudnia 2010, 10:40
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: grzesio_16 »

Super.
Postaram się o fotki,ewentualnie podam nr. sterownika.
Dziękuję.
:okok:
Awatar użytkownika
maciek od iwony
Posty: 1152
Rejestracja: 3 lutego 2010, 10:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: maciek od iwony »

U mnie gdzieś też leży w piwnicy taki sterownik jak coś ;)
grzesio_16
Posty: 15
Rejestracja: 5 grudnia 2010, 10:40
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: grzesio_16 »

Dziś rano znalazłem i kupiłem na Allegro komp z Clio I 1.4. Ma on dokładnie takie same oznaczenia jak mój stary. Dałem całe 50 zł.

:mysli: Ciekawe,czy to komp kaszanił,czy coś innego. Od początku wyglądało mi to na komputer,ale różnie to w życiu bywa.

Dziękuję Wam za pomoc i dam znać co dalej.
:okok:
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Tak się zapytam po co zdejmowałeś z akumulatora klemę ujemną podczas pracy? Przecież wystarczyło sprawdzić jakie mamy napięcie na akumulatorze przed i po uruchomieniu silnika .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
grzesio_16
Posty: 15
Rejestracja: 5 grudnia 2010, 10:40
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: grzesio_16 »

Tak,wiem,ze się tak robi,ale trzeba mieć miernik.
Ja w tamtej chwili takiego nie miałem,więc to był najprostszy sposób na sprawdzenie ładowania.
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Jak widać - skuteczny sposób.... :-D
wsmpw

Post autor: wsmpw »

miernik 20 zł , odłączenie akumulatora na pracującym silniku 50 zł plus wysyłka - Czas i wrażenia bezcenne
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

wsmpw pisze:miernik 20 zł , odłączenie akumulatora na pracującym silniku 50 zł plus wysyłka - Czas i wrażenia bezcenne
:lol: :radocha: :okok:
ODPOWIEDZ