Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

No to już chyba po mojej piątce :(

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

matej

No to już chyba po mojej piątce :(

Post autor: matej »

Od minionej niedzieli auto stało, nie było mi potrzebne. Wczoraj wieczorkiem odpaliłem auto, za drugim razem załapał, pojeździłem trochę przód-tył na podjeździe, z 10 minut popracował i go wyłączyłem. Dziś rano patrzę, a pod silnikiem czarna plama, a na podjeździe ślady, jakby się już ciurkiem lało. Pod maską od strony świec silnik zachlapany olejem, bagnet od kontroli poziomu oleju wypchnięty w górę (tak jakby ciśnienie gumowy korek uszczelniający wypchnęło), więcej nie miałem czasu patrzeć, bo musiałem lecieć pożyczać auto, żeby do pracy dojechać. Ale rokowania pewnie kiepskie :(
wsmpw

Post autor: wsmpw »

zamarzła odma
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

dolej oleju, odmroź odmę i tyle no chyba że w pokrywie zaworów też zamarzło
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
matej

Post autor: matej »

Gdzie mam tego szukać w swojej r5? Rozumiem, że tą odmę trzeba będzie zdemontować z silnika?
Sylwó¶
Posty: 265
Rejestracja: 1 grudnia 2009, 12:55
Lokalizacja: Lubartów
Gender:

Post autor: Sylwó¶ »

z tego co wiem takie rzeczy to tylko w vw i w silnikach 1.4 się zdarzały przy jeździe na krótkich odcinkach
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Zdejm całkowicie filtr powietrza i z pokrywy zaworów wychodzi gumowy wężyk.
ps. we fiatach też zamarzały
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
jjmag

Post autor: jjmag »

obniuchaj ten olej czy benzyną nie zalatuje u mnie coś takiego się stało jak walneła membrana w pompie paliwowej i oprócz paliwa do gaźnika podawała do silnika
matej

Post autor: matej »

Wróciłem przed chwilą do domu, wziąłem latarkę i zajrzałem pod maskę. Wyjąłem bagnet - oleju jest mniej, ale jeszcze powyżej dolnego dopuszczalnego poziomu. Zapachu benzyny w oleju nie stwierdziłem (niuchałem ten z bagnetu). Macałem też odmę - ale nie zdejmowałem, bo na dworzu -10 w tej chwili i ciemno - może jutro spróbuję, pytanie czy dam radę zsunąć z krućca, bo tam nie ma żadnej opaski zaciskowej, więc musi się to solidnie trzymać na wcisk. Jednocześnie dziękuję za wszystkie podpowiedzi :)
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

jakoś powinno zejśc
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
jjmag

Post autor: jjmag »

jeśli wywaliło ci tyle oleju a wraz masz jeszcze sporo ponad minimum stawiam jednak na pompkę paliwową
matej

Post autor: matej »

Wczoraj wieczorem zdjąłem odmę - wypadły z niej jakieś małe syfy, ale chyba była drożna. Wyczyściłem ją, wyczyściłem też króciec w gaźniku. W króciec na pokrywie zaworów też zaglądałem, ale słabo było tam widać, a jak wsuwałem śrubokręt, to trafiał płytko na opór. Nie zakładając odmy założyłem filtr na gaźnik i odpaliłem auto - popracowało kilka minut, lekko się nagrzało, nic się nie działo niepokojącego. Po wyłączeniu po lekkim ostygnięciu sprawdziłem poziom oleju - jest równo z dolną kreską na bagnecie. Dziś kupię olej, uzupełnię i może od raz silnik wyczyszczę z wychlapanego oleju. A pompkę paliwa zdjąć i rozebrać jest trudno?
vino1986

Post autor: vino1986 »

matej pisze:A pompkę paliwa zdjąć i rozebrać jest trudno?
jezeli mechaniczna to pikus :)

a co do oleju to trzeba pamietac ze zaleca sie uzupelnianie takim olejem ktory ma identyczne parametry jak ten co jest zalany w silniku...
jjmag

Post autor: jjmag »

taniej cię wyniesie kupić nową pompkę jeśli już coś niż ta regenerować
matej

Post autor: matej »

vino1986 pisze:a co do oleju to trzeba pamietac ze zaleca sie uzupelnianie takim olejem ktory ma identyczne parametry jak ten co jest zalany w silniku...
Akurat z tym nie mam problemu, bo przy wymianie mi karteczkę powiesili (mam Shell helix mineralny 15W40).
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

może masz pęknięty izolator pod pompką paliwową (miałem tak w alpinie) albo przy wymianie źle Ci filter dokręcili? A bagnet mógł być poprostu źle wsadzony.
Kumpel miał takie objawy w nowiutkiej astrze i okazało się że barany w aso poprostu duuuuużo oleju przelali
ODPOWIEDZ