Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Tylne hamulce tarczowe

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

ok thx
Yakkul

Post autor: Yakkul »

No mały problem, też pasowałem z clio i peugeota może jak będę miał więcej czasu dam znać co wyskrobię. jak na razie podciągnąłem dotarte już nowe okładziny :D przy okazji ręczny.

16.12.07

Niestety pół miesiąca mordowania i lipa, odechciało się kombinować. Zostałem przy tradycyjnych bębnowych, muszę regulować raz na miesiąc - korektor luzu padł, ale po regulacji spokojnie można zawinąć się na asfalcie.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Odgrzebię nieco ten temat.
Czy byłby ktoś na tyle miły i sprawdził jakie są odpowietrzniki w zaciskach tylnych ?
Niestety wszystkie zaciski jakie posiadam maja ułamane odpowietrzniki i nie mam jak porównać. Tak, wiem że można odpowietrzyć na wężykach i tak robię, ale cierpi moje poczucie perfekcjonizmu :)
Tu jest strona gdzie mają sporo odpowietrzników - powiedzcie które kupić http://www.przewodyhamulcowe.sklepna5.pl/kat/2/odpowietrzniki.html
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

gwint M7 to na 100% a długości nie znam bo też mam ukręcone
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1203
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Czy to bardzo pilne?
Jeśli nie to wieczorem mogę sprawdzić.
Mam hamulce gdzieś w worku w garażu - też miałem pourywane ale udało się reanimować i mam włożone nowe odpowietrzniki ale nie pamiętam w tej chwili jakie - to było ponad rok temu :(

A i jeszcze trzeba będzie odkopać garaż, niech sz... ten śnieg!
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

to jak możesz to zmierz głębokość od korpusu do samego końca bo nie wiem ile mam wiercić.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Pilne nie jest. Po prostu chcę kupić wszystkie elementy do odnowienia układu hamulcowego.
qbica1988

Post autor: qbica1988 »

ide zaraz do garazu, jak wróce to napisze bo mam je gdzies na wierzchu :)
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1203
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

tommies wybacz ale po dzisiejszej trzygodzinnej jeździe z pracy do domu (10km) już nie miałem ani siły ani ochoty odkopywać garażu.
Ale o problemie pamiętam :)
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Rozumiem doskonale.
Moja pamiątka ślubna 13 km wracała 5h 40min :)
Ale pamiętaj o mnie - muszę zamówić graty.
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1203
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Tommies,
dzisiaj udało się dostać do garażu i dokonać pomiarów.

Długość gwintu odpowietrznika (od sześciokąta na klucz do końca gwintu) 10 mm.

Długość gwintu w korpusie zacisku (od powierzchni korpusu do początku stożka) 11 mm.

Mały taki jakiś ten odpowietrznik ale taki jest :)

A, jeszcze jedno gwint M7
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Czyli jeśli dobrze rozumiem byłby taki jak w przednich zaciskach ale Bendix czyli łączna wysokość 21,7 mm http://www.przewodyhamulcowe.sklepna5.pl/towar/37/odp-053-m7x1-217mm.html
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1203
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Tak na "optykę" to ten na zdjęciu (ze strony z przewodami - tam długość gwintu około jakieś 7 może 8mm) wygląda jednak na krótszy niż jest w zaciskach.
Jeśli chcesz to znowu go wykręcę z zacisku i zrobię fotkę :)
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Hehe jeśli możesz i masz suwmiarkę :) Po prostu producent na stronie podaje wysokość całości :)
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1203
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Tak wygląda

Obrazek

Taka jest długość gwintu ≈ 10mm

Obrazek

A taka długość całkowita 23,5mm.

Obrazek

Moim zdaniem istotna jest długość gwintu, a nie długość całkowita odpowietrznika.
Jeśli część wkręcana z gwintem będzie za krótka to odpowietrznik oprze się o kołnierz części sześciokątnej i "nici" z uszczelnienia stożkiem. :(
ODPOWIEDZ