Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Podciśnienia w WEBER 32DRT 20/101

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Mecia
Posty: 23
Rejestracja: 11 września 2010, 19:34
Lokalizacja: Zb±szyñ

Podciśnienia w WEBER 32DRT 20/101

Post autor: Mecia »

Witam. Z tego gażnika są wyjścia na 2 podcińienia. Domyślam się ,że jedno jest do przyspieszacza przy module, a drugi do innego przyspieszacza przy gazniku(chyba).
Mają one różne przepustowości. Czy wie ktoś, który do którego podłączyć?
Dodam , że owe wyjścia podciśnień mają kołnierze koloru czerwonego i czarnego.

I jeszcze jedno pytanie. Czy brak elektrozaworu wpływa na spalanie?Mam w to miejsce wstawioną śróbę. Spalanie oscyluje mi w granicach 12L :/

Silnik c2j 1,4 1988r
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

jutro zobaczę gdzie co idzie to napiszę.
te spalanie to w mieście?
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Mecia
Posty: 23
Rejestracja: 11 września 2010, 19:34
Lokalizacja: Zb±szyñ

Post autor: Mecia »

Tak, w mieście. Na trasie około 10L wychodzi.
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

jeśli masz w aucie egr to pewnie drugi króciec będzie do niego. A zużycie paliwa to raczej wynika ze złej regulacji silnika i gaźnika, jeśli zamiast elektrozaworu masz śrubę z dyszą to nie ma to wpływu na zużycie.
Mecia
Posty: 23
Rejestracja: 11 września 2010, 19:34
Lokalizacja: Zb±szyñ

Post autor: Mecia »

No właśnie problem w tym , że to nie jest śruba z dyszą tylko najzwyklejsza śruba.
A jeżeli chodzi o podciśnienia to zaznaczę , że jedno zaczyna ssać po dodaniu gazu, a drugie na jałowym już ciągnie, więc logicznie pod przyspieszacz powinien iść ten co po dodaniu gazu ssie. Zauważyłem też , ze mam uszkodzony elektrozawór podciśnienia bo nie reaguje na napięcie, ale przepustowość ma.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

tak go nie sprawdzisz musi być określone podciśnienie i wtedy odłącza zawór biegu jałowego. Poszukaj w serwisówce jest schemat i opos działania tego układu
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Mecia
Posty: 23
Rejestracja: 11 września 2010, 19:34
Lokalizacja: Zb±szyñ

Post autor: Mecia »

Jeżeli chodzi o regulacje gażnika to byłem podłączony pod kompa do pomiaru spalin i pokazywało jak w manualu 1,5% CO2 więc myśle , że nie w tym należy szukać problemu ze spalaniem. Zawory tez były regulowane. Wydaje mi się , że albo coś z zapłonem(przyspieszaczem zapłonu), albo z tym podciśnieniem. Do czego dokładnie służy ten elektrozawór bo w serwisówce ciężko to wyczytać?
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Służy do odcinania paliwa przy gaszeniu i hamowaniu silnikiem . 2 to zależy jak się jeździ bo czym więcej razy wciskasz pedał przyspieszenia tym więcej paliwa jest wstrzykiwane przez pompkę przyspieszenia rada delikatnie z pedałem przyspieszenia i będzie palił mniej
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Mecia
Posty: 23
Rejestracja: 11 września 2010, 19:34
Lokalizacja: Zb±szyñ

Post autor: Mecia »

Dzięki za pomoc. Powalcze jeszcze z tym troche i jak coś to dam znać. Pozdro!

[ Dodano: 17 Listopad 2010, 21:48 ]
Wydaję mi się , że przyczyną dużego spalania może być pompka przyspieszenia z tego względu, że ona podaje paliwo nawet jak delikatnie wduszę pedał gazu(stopniowo) z tym , że jak powoli to wlewa benzyne, a jak szybko to rozpyla. Spotkał się ktos kiedyś z takim przypadkiem? W którym momencie ta pompka powinna podawać paliwo? Wiem , żeprzy gwałtownym dodaniu gazu, a przy stopniowym dodawaniu aż pedał dotknie podłogi też?

Jeszczę biorę pod uwagę zamienione dyszę. Jakby wiedział ktoś gdzie ma byc która to będę wdzięczny za informację.

Wiem, że trochę dużo pytań zadaję , ale te spalanie mnie potwornie męczy , na ten temat nie mogę nic znalesc.
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

Dysze w Weber 32DRT 21.100
(pierwsza komora/ druga komora)
Dysza główna paliwa : 110/105
Dysza powietrza : 230/135
Dysza wolnych obrotów : 55/70
?? Emulsifier ?? : F58/F56
Zawór iglicowy 1.75
Dysza pompki przyspieszacza : 45
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Robcio_GTT pisze: ?? Emulsifier ?? : F58/F56

Rurka emulsyjna
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

djmonkey pisze:
Robcio_GTT pisze: ?? Emulsifier ?? : F58/F56

Rurka emulsyjna
Tak już się dowiedziałem z innego tematu, od RYCHO35
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

wg danych które mam to:
1 komora/ 2 komora
paliwo: 105 /110
powietrze: 240 /160
rurka emuls.: f58 / f56


- to co było podane wcześniej to pasuje raczej do DRT 2-2C i do DRT3
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

A czasem to nie są dysze pod 1,7 F2NA700
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

rzeczywiście, pomyliłem się,
ODPOWIEDZ