Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Regulacja zaworów
Moderator: Moderatorzy
Regulacja zaworów
Proszę o dokładny opis co i jak z regulacją, tak krok po kroku:)
Regulowałem zawory w toyocie ale tam to co innego, pomóżcie:)
Regulowałem zawory w toyocie ale tam to co innego, pomóżcie:)
Re: Regulacja zaworów
Na zimnym silniku ssacy 0.15 wydechowy 0,20 W-wydech D-dolot
kolejność WD DW WD DW
W1 otwarty - regulujesz D3 W4
W2 otwarty - regulujesz D1 W3
W3 otwarty - regulujesz D4 W2
W4 otwarty - regulujesz D2 W1
Do regulacji klucz nr 4 i chyba 10. Poluzowujesz kontre 10 i regulujesz na kluczem 4. Kontrujesz kluczem 10. I tak po kolei. I na koniec sprawdzasz jeszcze raz wszystko.
Warto przy okazji wymienić uszczelkę dekla, bo nawet jeśli do tej pory nie ciekła to może po zdjęciu zacząć.

kolejność WD DW WD DW
W1 otwarty - regulujesz D3 W4
W2 otwarty - regulujesz D1 W3
W3 otwarty - regulujesz D4 W2
W4 otwarty - regulujesz D2 W1
Do regulacji klucz nr 4 i chyba 10. Poluzowujesz kontre 10 i regulujesz na kluczem 4. Kontrujesz kluczem 10. I tak po kolei. I na koniec sprawdzasz jeszcze raz wszystko.
Warto przy okazji wymienić uszczelkę dekla, bo nawet jeśli do tej pory nie ciekła to może po zdjęciu zacząć.

Ja to jak ustawić wał
??
Obraca się nim np lewarując samochód załączając bieg i obracając kołem tak aby kolejne fazy pracy wałka rozrządu odpowiednio ustawiały zawory do ich regulacji. Czyli np. W1 otwarty to tak kręcisz aby W1 miał w pełni otwarty zawór czyli patrząc od góry maksymalnie ściśniętą sprężynę.

Obraca się nim np lewarując samochód załączając bieg i obracając kołem tak aby kolejne fazy pracy wałka rozrządu odpowiednio ustawiały zawory do ich regulacji. Czyli np. W1 otwarty to tak kręcisz aby W1 miał w pełni otwarty zawór czyli patrząc od góry maksymalnie ściśniętą sprężynę.
-
- Posty: 648
- Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
- Lokalizacja: Poznañ
Witam
Jestem świeży jeśli chodzi o temat uzdatniania tego francuskiego wynalazku, więc jeśli zadaje głupie pytania to sorry.
Czy w silniku 1.4 mono ustawia się zawory ręcznie czy jest hydraulika?? Silnik, jak i całe auto z 1991 roku. Ogólnie to ogarniam temat mechaniki zaworów bo w obu moich autach robię to dość często, więc sobie poradzę:). Pytanie tylko czy się to robi czy nie:)
Jestem świeży jeśli chodzi o temat uzdatniania tego francuskiego wynalazku, więc jeśli zadaje głupie pytania to sorry.
Czy w silniku 1.4 mono ustawia się zawory ręcznie czy jest hydraulika?? Silnik, jak i całe auto z 1991 roku. Ogólnie to ogarniam temat mechaniki zaworów bo w obu moich autach robię to dość często, więc sobie poradzę:). Pytanie tylko czy się to robi czy nie:)
Kolego - czytaj dokładnie posty, bo tak zadałeś głupie pytanie łaskawie nie czytając tego tematu od początku. Cytuję samego siebie z 2 postu tego tematu:
"Do regulacji klucz nr 4 i chyba 10. Poluzowujesz kontre 10 i regulujesz na kluczem 4. Kontrujesz kluczem 10. I tak po kolei. I na koniec sprawdzasz jeszcze raz wszystko.
Warto przy okazji wymienić uszczelkę dekla, bo nawet jeśli do tej pory nie ciekła to może po zdjęciu zacząć."
"Do regulacji klucz nr 4 i chyba 10. Poluzowujesz kontre 10 i regulujesz na kluczem 4. Kontrujesz kluczem 10. I tak po kolei. I na koniec sprawdzasz jeszcze raz wszystko.
Warto przy okazji wymienić uszczelkę dekla, bo nawet jeśli do tej pory nie ciekła to może po zdjęciu zacząć."
-
- Posty: 648
- Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
- Lokalizacja: Poznañ
Tommies kega Dredzioch1 pytał się tylko czy w 1,4 mono są zawory z samoregulacją luzu czy trzeba ręcznie ustawiać.
Wszystkie silniki z serii C niezależnie od pojemności mają ręczną regulację luzu zaworowego tylko silnik C2L (1565cc) miał inny luz zaworowy
silnik 1,7 oraz diesel jest już na hydraulice
Wszystkie silniki z serii C niezależnie od pojemności mają ręczną regulację luzu zaworowego tylko silnik C2L (1565cc) miał inny luz zaworowy
silnik 1,7 oraz diesel jest już na hydraulice
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault