Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Regulacja zaworów

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

wilku
Posty: 135
Rejestracja: 13 listopada 2010, 20:05
Lokalizacja: £ód¼

Regulacja zaworów

Post autor: wilku »

Proszę o dokładny opis co i jak z regulacją, tak krok po kroku:)
Regulowałem zawory w toyocie ale tam to co innego, pomóżcie:)
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja zaworów

Post autor: tommies »

Na zimnym silniku ssacy 0.15 wydechowy 0,20 W-wydech D-dolot
kolejność WD DW WD DW
W1 otwarty - regulujesz D3 W4
W2 otwarty - regulujesz D1 W3
W3 otwarty - regulujesz D4 W2
W4 otwarty - regulujesz D2 W1

Do regulacji klucz nr 4 i chyba 10. Poluzowujesz kontre 10 i regulujesz na kluczem 4. Kontrujesz kluczem 10. I tak po kolei. I na koniec sprawdzasz jeszcze raz wszystko.
Warto przy okazji wymienić uszczelkę dekla, bo nawet jeśli do tej pory nie ciekła to może po zdjęciu zacząć.

Obrazek
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

tommies pisze:Do regulacji klucz nr 4 i chyba 10
Chyba 11 :)
wilku
Posty: 135
Rejestracja: 13 listopada 2010, 20:05
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: wilku »

Tommies powiedz mi jeszcze jak ustawić wał żeby je dobrze wyregulować? Bo w toyotce trafiłem dopiero za drugim razem:D
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Ja to jak ustawić wał ????
Obraca się nim np lewarując samochód załączając bieg i obracając kołem tak aby kolejne fazy pracy wałka rozrządu odpowiednio ustawiały zawory do ich regulacji. Czyli np. W1 otwarty to tak kręcisz aby W1 miał w pełni otwarty zawór czyli patrząc od góry maksymalnie ściśniętą sprężynę.
wilku
Posty: 135
Rejestracja: 13 listopada 2010, 20:05
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: wilku »

Dzięki wielkie!!
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

Można też założyć klucz na śrubę na kole pasowym, nie trzeba podnosić :)
A i jeszcze jedno, w renault cylinder 1 jest od koła zamachowego :okok: a nie od rozrządu .
wilku
Posty: 135
Rejestracja: 13 listopada 2010, 20:05
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: wilku »

mhm, subtelna różnica. Dzięki!
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

ja zawsze ustawiam na mijanke: mijają sie zawory w pierwszym cylindrze to ustawiam obydwa w czwartym i na odwrót, potem mijają sie na drugim to ustawiam na trzecim i na odwrót.
vino1986

Post autor: vino1986 »

ja robie tak samo jak Rycho i zawsze zdaje egzamin...
dredzioch1
Posty: 648
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

Witam
Jestem świeży jeśli chodzi o temat uzdatniania tego francuskiego wynalazku, więc jeśli zadaje głupie pytania to sorry.
Czy w silniku 1.4 mono ustawia się zawory ręcznie czy jest hydraulika?? Silnik, jak i całe auto z 1991 roku. Ogólnie to ogarniam temat mechaniki zaworów bo w obu moich autach robię to dość często, więc sobie poradzę:). Pytanie tylko czy się to robi czy nie:)
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

tak musisz regulować ssące 0,15 wydechowe 0,20
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Kolego - czytaj dokładnie posty, bo tak zadałeś głupie pytanie łaskawie nie czytając tego tematu od początku. Cytuję samego siebie z 2 postu tego tematu:
"Do regulacji klucz nr 4 i chyba 10. Poluzowujesz kontre 10 i regulujesz na kluczem 4. Kontrujesz kluczem 10. I tak po kolei. I na koniec sprawdzasz jeszcze raz wszystko.
Warto przy okazji wymienić uszczelkę dekla, bo nawet jeśli do tej pory nie ciekła to może po zdjęciu zacząć."
dredzioch1
Posty: 648
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

OK, ale ja tylko chciałem wiedzieć czy to ma hydraulikę czy nie. Bo nigdzie nie jest napisane, że wątek dotyczy 1.4 z monowtryskiem.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Tommies kega Dredzioch1 pytał się tylko czy w 1,4 mono są zawory z samoregulacją luzu czy trzeba ręcznie ustawiać.

Wszystkie silniki z serii C niezależnie od pojemności mają ręczną regulację luzu zaworowego tylko silnik C2L (1565cc) miał inny luz zaworowy
silnik 1,7 oraz diesel jest już na hydraulice
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
ODPOWIEDZ