Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Silnik 1.8 mono - szarpie i słabo ciągnie na niskich obr

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

gufner

Silnik 1.8 mono - szarpie i słabo ciągnie na niskich obr

Post autor: gufner »

Powitać powitać.

Sprawa dotyczy silniczka z Lagunki, 1.8 mono. Auto zaczyna jechać dopiero od około 2500 obr, poniżej nie chce się zebrać. Bywa tak, że po wrzuceniu jedynki, puszczeniu delikatnie sprzegla i na toczącym się autko dopiero gaz do dechy a autko zastanawia się przez jakies 3 sekundy o co kaman. Trzeba depnąć sprzęgło i rozkręcić do 3000 obr dopiero zacząć puszczać sprzęgło. Ogólnie nie ma siły autko ruszyć nawet i trzeba dużych obrotów i spalić trochę sprzęgło. Na pozostałych biegach to samo, jak się rozkręci do 3tysi to jakoś idzie, ale poniżej mysli a nie jedzie.

Jakieś sugestie moi kochani? :)
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

!.7 mono i 1.8 mono to bardzo podobne jednostki. Myślę że czeka Cie diagnostyka podobna do tego co robiłeś przy 1.7 - pewnie uwalony jakiś czujnik, lub kabelek.
Rozumiem, że takie "oczywiste oczywistości" jak zaśniedziały czy wypalony palec i rozdzielacz, przebicie na przewodach WN, padnięta świeca itp wyeliminowałeś ?
Dodatkowo może to być totalnie zasyfiony katalizator, silnik kompletna padaka, albo sie rozrząd przestawił, albo 1001 innych możliości :)
gufner

Post autor: gufner »

Hehe, dzięki za pocieszenie :) Tak, takie oczywistości już sprawdziłem. Nie badałem jeszcze:
- nie wymieniłem modułu
- nie sprawdziłem czujnika położenia walca
- nie byłem na diagnostyce komputerowej
- nie nie nie nie, i całej reszty nie :)
Juri-05

Post autor: Juri-05 »

A może woda w paliwie :) ?.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

wyjmij te cegły z bagażnika to pojedzie :lol:
gufner

Post autor: gufner »

Hehe, dowcipnisie :)

A poważnie jak mam ruszyć ze świateł (przykład z dziś). Jedyneczka, gazik do 1500obr, delikatnie sprzęgiełko a silniczek pruch, blee, kwak, tyr ... i zgasł. Próba numer dwa :) Jedynka, obrotki na 2000, delikatnie sprzęgiełko oooo jade :) No to ogień i pedał gazu do podłogi, a obroty nadal 2000 i tak przez kur.... 5 sekund. Po tym czasie autko skumało że mam pedał gazu w podłodze i zaczęło przyspieszać. Na JEDYNCE ! No o co kaman?? :D
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Jak dla mnie to ewidentnie problem złej mieszanki. Myślę że albo nie dostaje paliwa, albo dostaje go totalnie za dużo. Jakie spalanie - wysysa ze zbiornika?
Rozumiem że filtr paliwa sprawdzony/wymieniony?
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

Ja mam bardzo podobne objawy w mono.... Jak ruszam to muszę dać duuzo gazu i zbiera się jak jeż do je....
gufner

Post autor: gufner »

O kurde, filterka nie obadałem. Spalanie normalne można powiedzieć. Oka badamy filterek. Ahaaaaa, dodam ze na ssaniu autko lata jak rakieta. To może filterek odpada od razu?
wsmpw

Post autor: wsmpw »

sonda?
Juri-05

Post autor: Juri-05 »

Zmierz jakie masz napięcie między lambdą ( jeśli masz jedno przewodową) a Map sensorem. :)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

Juri-05 pisze:apięcie między lambdą ( jeśli masz jedno przewodową) a Map sensorem
ale, że o co chodzi :szok:
Juri-05

Post autor: Juri-05 »

Może to być moim zdaniem wina Lambdy. Aby zmierzyć; Miernik wpinasz między sondę Lambdę a środkowy kabel map sensora. Napięcie powinno się wahać od 0,2-0,3 do 1,0 -1,2 V. Jeśli Napięcie nie będzie pływało tylko będzie mniej więcej ustalona wartośc napięcia tzn że lambda jest uszkodzona.
gufner

Post autor: gufner »

Lambda sprawdzona i działa. Poddałem się i przestałem walczyć na własną rękę. Pojechała Lagunka do speca co ma dobrą opinie w Łodzi i stoi już u niego tydzień. Dziś zadzwonię czy coś odnalazł.
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

u mnie w lagunce z tym samym silnikiem jest podobna sprawa, tyle że na zimnym silniku i na gorącym jest w miarę wporzo natomiast podczas nagrzewania tragedia i dotyczy to tylko benzyny bo na gazie chodzi ok. Czujniki i lambda sprawdzone i są ok, inst.lpg ok. Ktoś zasugerował mi że może to być wina cewki zapł. i zastanawiam się nad tym bo jak się dzieją takie jaja to też nie chce mi się przełączyć na lpg a sygnał do lpg idzie właśnie z cewki.
ODPOWIEDZ