Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Zbieżność przednich kół

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

pako

Zbieżność przednich kół

Post autor: pako »

Witam po dłuższej przerwie.Zjada mi opony z przodu od wewnątrz.Pytanie-czy trzeba wybić końcówki ze zwrotnic aby ustawić /w tym wypadku skręcić/ zbieżność.Pytam z ciekawości,bo i tak pojadę do speca na przyrządy.
Maolat

Post autor: Maolat »

zobacz jak wyglądają, spryskaj wd czy czymś do czyszczenia, oceń stan :D pytanie czy je kiedykolwiek robiłeś ? jak nie to może warto zmienić właśnie teraz skoro i tak jedziesz. a będziesz miał z głowy na kolejne lata.
vino1986

Post autor: vino1986 »

a moze tulejeczki sa do wymiany :?: da sie wszystko posprawdzac jak sie lewarek ma bez problemu... ;P
pako

Post autor: pako »

Wszystko jasne,ale żeby ustawić zbieżnośc to trzeba końcówki wybić ze zwrotnic czy nie.Tuleje na wahaczach i końcówki są ok.Występuje pewien luz na listwie,ale to chyba jest nie do usuniecia.Kręciłem tą śrubą na imbus pod przekładnią,ale kierownica za ciężko chodzi.
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Nie potrzeba wybijać.
pako

Post autor: pako »

No to jak się reguluje?
Ostatnio zmieniony 2 maja 2010, 21:47 przez pako, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Odkręcasz nakrętkę kontrującą i wkręcasz/wykręcasz drążek.

Z pewnością w warsztacie w którym będziesz regulował zbieżność będą wiedzieli jak to zrobić.
pako

Post autor: pako »

Tzn on się wkręca\wykręca w listwę?,bo w końcówkę to rozumiem.
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Regulacja jest końcówka-drążek.
pako

Post autor: pako »

Aha,ok teraz rozumiem.Czyli nakrętkę poluzować i kręcić drążkiem.Dzięki za pomoc.
unikorn

Post autor: unikorn »

no tak, tylko skąd będziesz wiedział że dobrze ustawiłeś?
vino1986

Post autor: vino1986 »

a po czym wnioskujesz ze magiel jest do d...:?: sprawdzales czy przy drazkach lata gora dol i na boki listwa :?: bo jezeli krecenie sroba nic nie daje to mozesz miec tulejki w maglu do wymiany... da sie zregenerowac ale nie wiem czy nie bedzie lepiej magiel wymienic...

i tak mi sie dziwne wydaje ze jak gumy od wewnatrz tnie to ze tulejki sa ok... bo za zwyczaj od srodka jak tnie to sa do wymiany bo kola kosi dolem lekko... a widac golym okiem ze z kolem cos nie tak :?:
pako

Post autor: pako »

Największy luz na maglu jest tak jakby wzdłuż listwy.Góra-dół na drążkach też,ale niewielki.Na tulejach wahacza luz niewyczuwalny,podobnie końcówki i sworznie.Zresztą byłem niedawno na przeglądzie i diagnosta do niczego się nie przyczepił.Aż byłem zdziwiony,bo autko ma 21 lat. Podejrzewam,że poprzedni właściciel nie ustawiał zbieżności tylko zakładał nowe opony-z przodu mam nówki zimowe,teraz zjechane,a jeżdżę od roku.
vino1986

Post autor: vino1986 »

to jak masz na drazkach luzy to raczej tu masz przyczyne... bo wczoraj przerabialem wlasnie temat luz na maglu tylko ze u siebie w busie... i luzik byl spory a teraz go prawie nie ma... a efekt byl jak bys mial w ogole kola nie wywazone... a teraz idzie jak burza i nic nie telepie go...
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

skoro masz jakiekolwiek luzy to w jaki sposób chcesz zbierzność ustawić?
ODPOWIEDZ