Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Solex 32 bis a Werber 32

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Oskar i Kasia

Solex 32 bis a Werber 32

Post autor: Oskar i Kasia »

Mam dziwne pytanie czy da sie z silnika 1.1 ktory ma gaznik solex 32 bis wsadzic gaznik werber 32 i jezeli by sie dalo to co powiniem jeszcze dodac oprocz gaznika zeby nie spierdolic silnika. czy wogole zwiekszylo by to moc silnika ? jakie bede plusy jesli sie cos takiego da a jakie minusy
vino1986

Post autor: vino1986 »

jezeli mocowanie gaznika jest takie samo to sama zmiana gaznika nie powinna spierdolic silnika... co do mocy to nie wiem bo jezeli wzrosnie to pewnie niewiele... :>
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

Solex jest 1 gardzielowy, a weber 2 gardzielowy.
Więc potrzebny będzie kolektor dolotowy i wydechowy chyba też.
I wypadało by zmienić zapłon na elektroniczny, czyli aparat na rozdzielacz zapłonu, cewkę na taką z modułem pasującą do gaźnika, założyć czujnik położenia wału i pewnie zmienić też koło zamachowe.
Chyba tyle :P
No a moc powinna sięzwiększyć i spalanie też :lol:
Oskar i Kasia

Post autor: Oskar i Kasia »

hmm. no ze dolotowy to jasna spraw bo werber 32 jest mocowany na 4 srobu a solex na 3 ale zeby wydechowy ? spalanie nie powinno sie zbytnio zwiekszych wedlug ksiazki pojazdu werber byl wsadzny do gts i auto 5 od 87 a one mialy spalanie na poziomie 5,1 przy utrzymaniu 90 km/h gdzie moj gtl ma 4,7 wiec latwo policzyc ze roznica jest ale minimalna :].
o rozdzielaczuy myslalem, ale kolo zamachowe :D przeciez miedzy silnikiem 1.1 a 1.4 kolo jest takie samo <z ksiazki tak wynika>
jjmag

Post autor: jjmag »

po primo takie spalania to chyba tylko w ksiązce występują na weberze licz sie ze spalaniem w granicach 6-7l przy emeryckiej jeździe bez ostrego deptania w pedał gazu u mnie 1,4 potrafiło i 12-13 łyknąć przy ostrej jeździe, a co do koła zamachowego nie wszystkie koła w 1,1 miały nacięcia które czytał czujnik położenia wału
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

jjmag pisze:a co do koła zamachowego nie wszystkie koła w 1,1 miały nacięcia które czytał czujnik położenia wału
i o to Oskar i Kasia mi chodziło, a kolektor wydechowy napisałem, bo nie jestem pewien czy są takie same :P
a według książki GTT spala średnio 8l , a w rzeczywistości :dokuczacz:
Oskar i Kasia

Post autor: Oskar i Kasia »

sprobuje przelozyc bez przekladania tego wszytkiego wpadsuje tylko ten dolot co byl na werberze zeby wszsytko mi pasilo i zobacze jak bedzie z moca i spalaniem na tescie :] wyniki jak bede mial to wam przesle na tym poscie. projekt wydaje mi sie ciekawy :]
żuwik

Post autor: żuwik »

Kolektor dolotowy i wydechowy występuje jako całość, jeden odlew.

Poza kolektorem konieczna jest przeróbka na zapłon elektroniczny, który nijak nie będzie współpracował z mniejszą pojemnością. Można zostawić oczywiście stary ukł. zapłonowy, ale wtedy nie zmieni się nic (na plus w każdym razie).

Mój 1,4 palił 6l/100km po mieście bynajmniej nie po emerycku. Przemyśl swap.
ODPOWIEDZ