Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
słaby nawiwew
Moderator: Moderatorzy
słaby nawiwew
witam,
mój problem wygląda tak ... temperatura nagrzewa się tak troszeczkę mniej niż do połowy, na oryginalnym termostacie dochodziła do połowy , ale po zmianie mechanik stwierdził że każdy termostat jest inny i że jest wszystko ok. jak silnik się nagrzeje to włączam sobie ogrzewanie do połowy i 2 bieg wiatraczka, ale jak już wezmę na większą temperaturę i np na 3 to spada mi temperatura silnika ... grzać grzeje ale już nie ma takiej temperatury silnik. sam się zastanawiam czy coś jest z termostatem czy nagrzewnicą ... może nie odpowietrzył mechanik wszystkiego ? jak włączam ciepłe powietrze to chwile coś śmierdzi a potem przechodzi
proszę o jakieś rady
z góry dziękuję
mój problem wygląda tak ... temperatura nagrzewa się tak troszeczkę mniej niż do połowy, na oryginalnym termostacie dochodziła do połowy , ale po zmianie mechanik stwierdził że każdy termostat jest inny i że jest wszystko ok. jak silnik się nagrzeje to włączam sobie ogrzewanie do połowy i 2 bieg wiatraczka, ale jak już wezmę na większą temperaturę i np na 3 to spada mi temperatura silnika ... grzać grzeje ale już nie ma takiej temperatury silnik. sam się zastanawiam czy coś jest z termostatem czy nagrzewnicą ... może nie odpowietrzył mechanik wszystkiego ? jak włączam ciepłe powietrze to chwile coś śmierdzi a potem przechodzi
proszę o jakieś rady
z góry dziękuję
- maciek od iwony
- Posty: 1152
- Rejestracja: 3 lutego 2010, 10:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
tak jak to się robiło w Żukuunikorn pisze:Sprawdź metodę przysłonięcia chłodnicy do 1/2

Ostatnio zmieniony 20 grudnia 2009, 21:30 przez maciek od iwony, łącznie zmieniany 1 raz.
Normalne przy tych temperaturach. Częściowe zasłonięcie chłodnicy to dobry pomysł ponieważ do komory silnika nie będzie się dostawać tyle zimnego powietrza w czasie jazdy i będzie cieplej ba a nawet szybciej się zagrzeje do normalnej temperatury.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
przy sprawnym i dobrze dobranym termostacie takie sytuacje nie mają miejsca...
przy założeniu 10 chłodnic i dobrego termostatu temperatura silnika powinna być taka sama jak przy 1 chłodnicy dobranej prawidłowo i tym samym termostacie... zakrywanie chłodnicy to półśrodek nie rozwiązujący problemu...
to termostat jest bezpośrednio odpowiedzialny za temperaturę silnika, nie chłodnica...
przy założeniu 10 chłodnic i dobrego termostatu temperatura silnika powinna być taka sama jak przy 1 chłodnicy dobranej prawidłowo i tym samym termostacie... zakrywanie chłodnicy to półśrodek nie rozwiązujący problemu...

Z tą chłodnicą i ogrzewaniem to prawda ale nie do końca. Obliczana jest raczej aby nie dopuścić do przegrzania silnika, natomiast jak są mrozy, to czasami nie ma mowy aby ładnie silnik się nagrzał a już szczególnie w trasie, bo w mieście nie było problemów.
Szczególnie w dieslu gdzie chłodnica jest duża i często inny grill wpuszczający powietrze. Przerobiłem niestety ten temat i w Saxo i Xsarze i jedynym naprawdę skutecznym wyjściem było częściowe zakrycie chłodnicy a przez to także wlotu powietrza opływającego silnik. Wymiana termostatu i to na taki z wyższą temp. otwarcia nic nie dało.
W niektórych autach montowane są seryjnie żaluzje chłodnicy (pewnie na rynek skandynawski) ale oczywiście automatyczne - fajny patent bo na początku dużo szybciej nagrzeje auto więc "ekologiczne". W Żuku czy Nysie czy wielu innych starych autach też były takie patenty tylko ręczne
Szczególnie w dieslu gdzie chłodnica jest duża i często inny grill wpuszczający powietrze. Przerobiłem niestety ten temat i w Saxo i Xsarze i jedynym naprawdę skutecznym wyjściem było częściowe zakrycie chłodnicy a przez to także wlotu powietrza opływającego silnik. Wymiana termostatu i to na taki z wyższą temp. otwarcia nic nie dało.
W niektórych autach montowane są seryjnie żaluzje chłodnicy (pewnie na rynek skandynawski) ale oczywiście automatyczne - fajny patent bo na początku dużo szybciej nagrzeje auto więc "ekologiczne". W Żuku czy Nysie czy wielu innych starych autach też były takie patenty tylko ręczne

ale co to ma do rzeczy, jeśli do nagrzania auta termostat powinien być zamknięty? chłodnica jest poza obiegiem, a zadaniem termostatu jest chłodzić płyn, jeśli jego temperatura jest większa niż powinna być... po ostygnięciu płynu termostat znów się przymyka... i tak jak mówię - może być i 10 chłodnic - to pomoże w lecie, ale nie ma prawa zaszkodzić w zimie, jeśli termostat jest prawidłowo dobrany do silnika i działa w 100% poprawnie...
to tak jak w piekarniku - też można dać go na max np 300*C i otworzyć troszkę drzwiczki, żeby było w nim 200*C.... ale po co, skoro można ustawić na 200*C przy zamkniętych drzwiczkach
to tak jak w piekarniku - też można dać go na max np 300*C i otworzyć troszkę drzwiczki, żeby było w nim 200*C.... ale po co, skoro można ustawić na 200*C przy zamkniętych drzwiczkach
