Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

problem z obrotami na biegu jałowym

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

buła

problem z obrotami na biegu jałowym

Post autor: buła »

witam mam problem z meganką 1.9 D Na biegu jalowym falują obroty od500 do1000.podczas jazdy lekko przygasaja światła spowalnia nadmoch i zapala się kontrolka od świec żarowych i autko gaśnie.czy jest możliwe żejest uszkodzony blok kąta wtrysku? :-(
wsmpw

Post autor: wsmpw »

to forum Renault 5
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Ale bywają silniki 1.9D :)
Napisz czy faluje tylko zimny, czy po rozgrzaniu też ?
buła

problem z obrotami na biegu jałowym

Post autor: buła »

witam niezależnie od temperatury silnika ,EGR jest nowy
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z obrotami na biegu jałowym

Post autor: tommies »

Jeśli to wersja z filtrem cząsteczek stałych (katalizator) to on może być przyczyną. Jest przypchany i na wolnych dusi silnik. Jak jest na obrotach to siłą jakoś spaliny się przepychają.
buła

problem z obrotami na biegu jałowym

Post autor: buła »

dzięki że napisałeś ale zamiast katalizatora mam założoną strumienicę ,poniewaz wcześniej miałem takie obiawy właśnie przez katalizator .trzy miechy spokoju i problem od nowa
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z obrotami na biegu jałowym

Post autor: tommies »

Hmmm ze strumiennicami to jest tak, że są ok, ale pod warunkiem odpowiedniego dolotu i badań na hamowni. Czasami wyrządzą więcej złego niż dobrego. W wydechu występują zjawiska falowe i źle dobrany może nabałaganić.

Zanim zabierzesz się za pompę wyeliminuj inne możliwości. Może jednak to jednak znów ten egr, zaślep dziada.

I jeszcze mi świta.... znajomy co prawda w innym aucie, ale miał problem z elektrozaworem na pompie.

Rozumiem, że problem zapowietrzania nie istnieje, bo często łapie lewe powietrze i objawy podobne.

Więcej nie pomogę. Musisz raczej na forum meganki, clio i 19 szukać i to o silniku eko bo taką masz wersję jak jest EGR, w piątkach oryginalnie tylko 1.6 D występował poza moją do której go włożyłem.
buła

problem z obrotami na biegu jałowym

Post autor: buła »

slyszałem że jeśli za katalizatorem nie ma Sondy Lambda strumienica nie wyrzadzi żadnej szkody .jakbyś jeszcze coś wyczaił napisz.dzięki
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z obrotami na biegu jałowym

Post autor: tommies »

Ktoś wprowadził w błąd a raczej powiedział pół prawdy :)
W wielu nowoczesnych konstrukcjach są 2 sondy jedna przed a druga za katalizatorem i wtedy kicha bo katalizator musi być. Jak jest jedna przed, to można go wywalić, ale bez badań powinno się raczej wstawiać zwykłe i przelotowe tłumiki zamiast niego. Ze strumiennicami to różnie bywa, a taki przelotowy to w 99/100 przypadków bezpieczna zamiana.
buła

problem z obrotami na biegu jałowym

Post autor: buła »

Drugiej sondy za katalizatorem nie ma na pewno. Moim zdaniem to jednak będzie coś z elejtryką, bo niepokoją mnie zapalające się świece żarowe na pracującym silniku, po czym silnik gaśnie.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z obrotami na biegu jałowym

Post autor: tommies »

Może jednak znów EGR ? To najprawdopodobniejsza przyczyna przy naszym paliwie.

http://forum.4kolka.pl/renault/wiem-cos-i-sie-tym-dziele/?PHPSESSID=42ee37856d97a2d212120e9611c1cfb4

Podobno jak mruga kontrolka świec to ..... może być też uszkodzony włącznik stopu lub przepalona żarówka :) Taki to urok elektroniki :)

No sorki, ale naprawdę więcej nie pomogę - odezwij się jednak jak dojdziesz co to jest.
vino1986

Post autor: vino1986 »

tommies pisze:Podobno jak mruga kontrolka świec to ..... może być też uszkodzony włącznik stopu lub przepalona żarówka :) Taki to urok elektroniki :)
mialem tak wlasnie u siebie... wystarczylo nacisnac pedal hamulca i kontrolka gasla... po czym po ok 2 minutach znow mrygala... no i co sie okazalo walnely obie zarowki na stopie i dawal mi znaki w ten sposob... a EGR u mnie w busie zaslepione i wcale gorzej nie chodzi...
kureckie30
Posty: 223
Rejestracja: 4 lutego 2010, 07:38

Re: problem z obrotami na biegu jałowym

Post autor: kureckie30 »

i tak rodza sie głupie teorie domorosłych mechanikow wykształconych na forach internetowych:

bzdura nr.1
tommies pisze:Ktoś wprowadził w błąd a raczej powiedział pół prawdy :)
W wielu nowoczesnych konstrukcjach są 2 sondy jedna przed a druga za katalizatorem i wtedy kicha bo katalizator musi być. Jak jest jedna przed, to można go wywalić, ale bez badań powinno się raczej wstawiać zwykłe i przelotowe tłumiki zamiast niego. Ze strumiennicami to różnie bywa, a taki przelotowy to w 99/100 przypadków bezpieczna zamiana.
stary diesel z benza pomyliłeś
bzdura nr.2
tommies pisze: Podobno jak mruga kontrolka świec to ..... może być też uszkodzony włącznik stopu lub przepalona żarówka :) Taki to urok elektroniki :).
to jest renault nie qtaswagen
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z obrotami na biegu jałowym

Post autor: tommies »

Szanuję Twoją wiedzę, ale tym razem możesz być niedoinformowany.

> bzdura nr.1 (...)
Jak najbardziej katalizator występuje i sonda w klasycznych ale "młodych rocznikowo" dieslach. Moja Xsara z 2002 może być tu przykladem. Na dobitkę takie cudo jak elektrozawór sterujący kątem wyprzedzenia wtrysku i to wszysko nie wiem po jakiego k...asa podłączone pod kompa, który na szczęście od nowości tylko raz się zawiesił- za to na środku skrzyżowania.

Zgoda - nie wiem czy w Meganie 1.9D tak samo, ale odpowiadając uogólniłem sprawę wycinania katalizatora, skoro wiadomo że w Megance takiej występuje.


> Podobno jak mruga kontrolka świec to ..... może być też uszkodzony włącznik stopu lub > przepalona żarówka :) Taki to urok elektroniki :).

> to jest renault nie qtaswagen

Powiedz to mojemu koledze z Grand Scenica :)
Uszkodzenie czujnika od stopu powodowało wyświetlanie blędów ABS oraz 1001 drobiazgów. Na koniec klasycznie dla tego modelu padł mu wyświetlacz.
kureckie30
Posty: 223
Rejestracja: 4 lutego 2010, 07:38

Post autor: kureckie30 »

i pokaż mi ta sonde lambda w dieslu, kontrolka abs a nie świec żarowych sam sie prostujesz, nie porównuj scenica na instalacji multiplexowej do starej meganki ;)
ODPOWIEDZ