Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
problemów ciąg dalszy => komputer 1.4i
Moderator: Moderatorzy
problemów ciąg dalszy => komputer 1.4i
witam ponownie
swego czasu zrezygnowałem z wtrysku jednopunktowego na rzecz gaźnika solex 32 bis, niestety mimo wydania 500zł na regenerację nie przyniosło to spadku spalania więc postanowiłem spowrotem założyć wtrysk, teraz pytanie:
1) Jak sprawdzić czy czujniki są sprawne (chodzi mi o to jakie powinny być ich odczyty)?
2) Czym najlepiej przetestować sondę lambda?
3) Jaki jest schemat pinów przy komputerze, chcę zobaczyć czy wiązka nie jest uszkodzona...
4) Jak sprawdzić czy EGR działa prawidłowo i co zrobić w przypadku jego uszkodzenia?
5) Na co szczególnie zwrócić uwagę przy instalacji wtrysku?
pozdrawiam
Karol
swego czasu zrezygnowałem z wtrysku jednopunktowego na rzecz gaźnika solex 32 bis, niestety mimo wydania 500zł na regenerację nie przyniosło to spadku spalania więc postanowiłem spowrotem założyć wtrysk, teraz pytanie:
1) Jak sprawdzić czy czujniki są sprawne (chodzi mi o to jakie powinny być ich odczyty)?
2) Czym najlepiej przetestować sondę lambda?
3) Jaki jest schemat pinów przy komputerze, chcę zobaczyć czy wiązka nie jest uszkodzona...
4) Jak sprawdzić czy EGR działa prawidłowo i co zrobić w przypadku jego uszkodzenia?
5) Na co szczególnie zwrócić uwagę przy instalacji wtrysku?
pozdrawiam
Karol
jak Ci dużo auto pali i na gaźniku i na wtrysku to po prostu kończy się silnik... nie kombinuj, szkoda kasy... kup 1,7 na monowtrysku, będzie palił tyle samo a jak będziesz jeździł spokojnie to mniej jak 1,4... wiem z własnego doświadczenia mimo iż miałem MPI, a nie SPI...:
albo 1,4 energy z clio
albo mały remont 1.4: pierścienie, głowica...
czujniki ci spalania nie obniżą, jeśli silnik już nie daje rady
albo 1,4 energy z clio
albo mały remont 1.4: pierścienie, głowica...
czujniki ci spalania nie obniżą, jeśli silnik już nie daje rady

wsmpw, mega dzięki
czytałem Twój temat o identycznych problemach jakie miałeś ze swoim 1.4i, tak myślałem że pierwszy sypniesz poradami 
jjmag, jak założę drugi silnik (mój teraźniejszy się skończył) to przyjadę na pewno, narazie samochód stoi w Turowie pod Białą, w środę może uda mi się zacząć go z kolegą naprawiać, poszła uszczelka pod głowicą i wydech przy kolektorze się urwał, ponadto cieknie tu i tam z miski i skrzyni biegów... A że mam lepszy silnik w garażu i skrzynie po remoncie to nadarzyła się okazja żeby za jednym zamachem zrobić wszystko
Lodoo, chętnie bym Cię posłuchał ale nie mam niestety takich funduszy (jak narazie) wolę wstawić ten silnik który mam w zapasie i nie przerabiać nic tylko pozbierać kasę na blacharkę bo po zimie muszę ją zrobić definitywnie... A mocniejszy silnik - oczywiście ale nie teraz, myślałem nad 1.4 turbo ale wszystko w swoim czasie
ogólnie to wielkie dzięki za tak szybką odpowiedź, myślałem że samochód pójdzie na straty z racji tego że wymaga znowu wkładu finansowego ale jakoś śmichem żartem udało mi się uruchomić rezerwy finansowe ze stypendium naukowego
jestem do R5 bardzo przywiązany, nie poddam się tak łatwo
jeszcze raz dzięki wszystkim a teraz... do roboty
będę pisał o postępach
pozdrawiam


jjmag, jak założę drugi silnik (mój teraźniejszy się skończył) to przyjadę na pewno, narazie samochód stoi w Turowie pod Białą, w środę może uda mi się zacząć go z kolegą naprawiać, poszła uszczelka pod głowicą i wydech przy kolektorze się urwał, ponadto cieknie tu i tam z miski i skrzyni biegów... A że mam lepszy silnik w garażu i skrzynie po remoncie to nadarzyła się okazja żeby za jednym zamachem zrobić wszystko
Lodoo, chętnie bym Cię posłuchał ale nie mam niestety takich funduszy (jak narazie) wolę wstawić ten silnik który mam w zapasie i nie przerabiać nic tylko pozbierać kasę na blacharkę bo po zimie muszę ją zrobić definitywnie... A mocniejszy silnik - oczywiście ale nie teraz, myślałem nad 1.4 turbo ale wszystko w swoim czasie

ogólnie to wielkie dzięki za tak szybką odpowiedź, myślałem że samochód pójdzie na straty z racji tego że wymaga znowu wkładu finansowego ale jakoś śmichem żartem udało mi się uruchomić rezerwy finansowe ze stypendium naukowego


jeszcze raz dzięki wszystkim a teraz... do roboty

pozdrawiam
wsmpw, kupiłbym ale tak jak pisałem, założę ten który mam w garażu, swego czasu sprawdzane były ciśnienia i było po 12 a na jednym niższe ale nie mniej niż 11, chyba jakoś tak, nie chcę się narazie pchać w koszty, tak jak mówiłem blachy najważniejsze
egonn87, poważnie?
kurde to by tłumaczyło problemy z brakiem mocy... 

egonn87, poważnie?


Ostatnio zmieniony 16 listopada 2009, 14:42 przez karo3003, łącznie zmieniany 1 raz.
takie pytanie, czy do komputera dochodzą odczyty o temperaturze płynu chłodzącego? wiem że w kolektorze są dwa czujniki, jeden pokazuje temperaturę powietrza w kolektorze dolotowym, drugi, tak mi się wydaje temperaturę kolektora...
wiązka idąca do komputera jest osobną wiązką, prawda
czy czujnik w pompie wodnej lub chłodnicy powinien być połączony z komputerem 



ale do komputera żaden nie dochodziwsmpw pisze:a więc idą idą ...ten co jest w pompie daje na wskazówke opór i włącza kontrolkę przegrzania

coolant temperature sensor - może mi ktoś powiedzieć gdzie się znajduje? teoretycznie jest napisane że w 1.4 mono występuje, jest wymienione że komputer Bendix ma wejście na taki czujnik, u mnie nigdzie takiego nie ma... jak to wytłumaczyć?
