Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

problemów ciąg dalszy => komputer 1.4i

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

karo3003

problemów ciąg dalszy => komputer 1.4i

Post autor: karo3003 »

witam ponownie

swego czasu zrezygnowałem z wtrysku jednopunktowego na rzecz gaźnika solex 32 bis, niestety mimo wydania 500zł na regenerację nie przyniosło to spadku spalania więc postanowiłem spowrotem założyć wtrysk, teraz pytanie:

1) Jak sprawdzić czy czujniki są sprawne (chodzi mi o to jakie powinny być ich odczyty)?
2) Czym najlepiej przetestować sondę lambda?
3) Jaki jest schemat pinów przy komputerze, chcę zobaczyć czy wiązka nie jest uszkodzona...
4) Jak sprawdzić czy EGR działa prawidłowo i co zrobić w przypadku jego uszkodzenia?
5) Na co szczególnie zwrócić uwagę przy instalacji wtrysku?

pozdrawiam
Karol
wsmpw

Post autor: wsmpw »

ad.1 Obrazek
ad.2 najlepiej oscyloskopem
ad.3 Obrazek numerki sprawdź w serwisówce są na początku opisane jaki numer czemu odpowiada
ad.4 najlepiej jest go zaślepić Obrazek
ad.5 na uszczelki
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

jak Ci dużo auto pali i na gaźniku i na wtrysku to po prostu kończy się silnik... nie kombinuj, szkoda kasy... kup 1,7 na monowtrysku, będzie palił tyle samo a jak będziesz jeździł spokojnie to mniej jak 1,4... wiem z własnego doświadczenia mimo iż miałem MPI, a nie SPI...:
albo 1,4 energy z clio
albo mały remont 1.4: pierścienie, głowica...

czujniki ci spalania nie obniżą, jeśli silnik już nie daje rady ;-)
jjmag

Post autor: jjmag »

Karol przyjedź ją tutaj pomierzymy ciśnienia bo od tego trzeba zacząć jak będzie dobrze podjedziemy do gaźnikowca u nas za regulację bierze 50 zeta to nie jest durzo a jak nie to mogę odkupić
karo3003

Post autor: karo3003 »

wsmpw, mega dzięki :-) czytałem Twój temat o identycznych problemach jakie miałeś ze swoim 1.4i, tak myślałem że pierwszy sypniesz poradami :)

jjmag, jak założę drugi silnik (mój teraźniejszy się skończył) to przyjadę na pewno, narazie samochód stoi w Turowie pod Białą, w środę może uda mi się zacząć go z kolegą naprawiać, poszła uszczelka pod głowicą i wydech przy kolektorze się urwał, ponadto cieknie tu i tam z miski i skrzyni biegów... A że mam lepszy silnik w garażu i skrzynie po remoncie to nadarzyła się okazja żeby za jednym zamachem zrobić wszystko

Lodoo, chętnie bym Cię posłuchał ale nie mam niestety takich funduszy (jak narazie) wolę wstawić ten silnik który mam w zapasie i nie przerabiać nic tylko pozbierać kasę na blacharkę bo po zimie muszę ją zrobić definitywnie... A mocniejszy silnik - oczywiście ale nie teraz, myślałem nad 1.4 turbo ale wszystko w swoim czasie :)

ogólnie to wielkie dzięki za tak szybką odpowiedź, myślałem że samochód pójdzie na straty z racji tego że wymaga znowu wkładu finansowego ale jakoś śmichem żartem udało mi się uruchomić rezerwy finansowe ze stypendium naukowego :lol: jestem do R5 bardzo przywiązany, nie poddam się tak łatwo :roll:

jeszcze raz dzięki wszystkim a teraz... do roboty :-P będę pisał o postępach
pozdrawiam
wsmpw

Post autor: wsmpw »

mam ten silnik 1.4 za 300 oddam nowa uszczelka pod głowicą nowe uszczelniacze dotarte zawory itd. nowy filt powietrza nowa kopułka i palec rodzielacza
jjmag

Post autor: jjmag »

Karol służę pomocą popołudniami jak coś
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

solex 32 bis był do 1.1 chciałbym zwrócić tylko uwagę.....
karo3003

Post autor: karo3003 »

wsmpw, kupiłbym ale tak jak pisałem, założę ten który mam w garażu, swego czasu sprawdzane były ciśnienia i było po 12 a na jednym niższe ale nie mniej niż 11, chyba jakoś tak, nie chcę się narazie pchać w koszty, tak jak mówiłem blachy najważniejsze :roll:

egonn87, poważnie? :shock: kurde to by tłumaczyło problemy z brakiem mocy... :roll:
Ostatnio zmieniony 16 listopada 2009, 14:42 przez karo3003, łącznie zmieniany 1 raz.
jjmag

Post autor: jjmag »

dlatego cały czas twierdzę żeby najpierw pomierzyć ciśnienie na cylindrach, i wtedy większość się okaże gdzie dalej szukać przyczyny, kolejna rzecz to luz zaworowy który ma wiele wspólnego z moca silnika
rocker

Post autor: rocker »

egonn87 pisze:solex 32 bis był do 1.1 chciałbym zwrócić tylko uwagę.....
Do 1397 tyż :)
Str 12 serwisówki :)
karo3003

Post autor: karo3003 »

takie pytanie, czy do komputera dochodzą odczyty o temperaturze płynu chłodzącego? wiem że w kolektorze są dwa czujniki, jeden pokazuje temperaturę powietrza w kolektorze dolotowym, drugi, tak mi się wydaje temperaturę kolektora... :roll: wiązka idąca do komputera jest osobną wiązką, prawda :?: czy czujnik w pompie wodnej lub chłodnicy powinien być połączony z komputerem :?:
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

nie wiem jak jest w 1.4, ale w 1.7 jest czujnik płynu w głowicy...
jeśli jest to na pewno nie w chłodnicy... ;-)
serwisówka nie gryzie...
wsmpw

Post autor: wsmpw »

a więc idą idą ... :mrgreen: ten co jest w pompie daje na wskazówke opór i włącza kontrolkę przegrzania
karo3003

Post autor: karo3003 »

wsmpw pisze:a więc idą idą ... :mrgreen: ten co jest w pompie daje na wskazówke opór i włącza kontrolkę przegrzania
ale do komputera żaden nie dochodzi :?:


coolant temperature sensor - może mi ktoś powiedzieć gdzie się znajduje? teoretycznie jest napisane że w 1.4 mono występuje, jest wymienione że komputer Bendix ma wejście na taki czujnik, u mnie nigdzie takiego nie ma... jak to wytłumaczyć? :roll:
ODPOWIEDZ