Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Odpowietrzanie Silnika

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

tomson1991

Odpowietrzanie Silnika

Post autor: tomson1991 »

Witam wszystkich mam następujące pytanie czy można odpowietrzyć silnik 1,4 na gazniku, a jak tak to w jaki sposób ponieważ suchutko miał w baku i się nachapał powietrza, tak sądze.

Z góry dzięki za odpowiedzi.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

paliwowy nijak ,,, poprostu jedziesz rozrusznikiem... jak pompka napompuje
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Można sobie pomóc delikatnie wlewając paliwo prosto na przepustnice w gaźniku. Silnik zaczyna pracować i sam się ukłąd odpowietrzy. Dwie osoby potrzebne do tej operacji.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

fajnie ale sie nie nachylac nad przepustnice ..:D
Awatar użytkownika
rat-med5
Posty: 888
Rejestracja: 2 lutego 2010, 21:13
Lokalizacja: Mszana 44-325
Gender:

Post autor: rat-med5 »

lub coś co w maluchu było powszechne dmuchanie do baku a kolega kręcił rozrusznikiem!! :lol:
tomson1991

Post autor: tomson1991 »

Ok dzięki popróbuje :) jeszcze takie pytanko mam jak zdejmuje filtr powietrza i gaźnik ma 2 wloty jeden wypuszcza powietrze ale drugi jak kolega mi gazował to nie ciągnie powietrza tzn nie czuję tego np jakby w odkurzaczu ciągnęło. Wiecie może czy tak ma być ?? i czy zużyty filtr powietrza musi być zajechany czy może wyglądać ładnie, ale w jakiś sposób stracił właściwości :) bo jak z odkrytym wlotem gaźnika odpalałem to hulał jak ta lala ;)) Pozdrawiam i dzięki wszystkim za odpowiedzi jeszcze raz ;D
żuwik

Post autor: żuwik »

Filtr powietrza zużyty to filtr powietrza zapchany, resztę dopowiedz sobie sam ;)

Co do przepustnic - druga otwiera się dopiero przy ok. 75% wciśniętego gazu i jeśli na jałowym jest szczelna jak cholera - to rewelacyjnie :!: Nic tylko się cieszyć :)

Co do ściągania filtra i poprawy pracy - zapewne ktoś regulował gaźnik bez filtra powietrza (bo tak łatwiej)... Stąd może być różnica. Do regulacji z filtrem trzeba dość długi ale cienki śrubokręt płaski i oczywiście analizator spalin.
vino1986

Post autor: vino1986 »

tomson1991 pisze:czy zużyty filtr powietrza musi być zajechany czy może wyglądać ładnie, ale w jakiś sposób stracił właściwości :) bo jak z odkrytym wlotem gaźnika odpalałem to hulał jak ta lala ;)
zapchany filtr mozna porownac nawet do oddychania czlowieka z zatkanym zakatarzonym nosem... bo jak bedzie zapchany to ma problem silnik ze zlapaniem porzadnego oddechu... a jak go wymienisz to tak jak bys katarku nie mial :-P :-P :-P a co do przepustnicy to tak powinno byc jak by sie obie otwieraly na raz to pewnie by jak smok palil ;-)
unikorn

Post autor: unikorn »

Jaki to jest gaźnik? Jeśli to weber to stań po prawej stronie komory, znajdź dźwigienkę przedniej przepustnicy i spróbuj ją podnieść do góry. Ta dźwigienka znajduje się w osi przepustnicy, przy podstawie gaźnika i skierowana jest w stronę kabiny. Jeśli się nie rusza... masz raczej gaźnik do wymiany. Jeśli się rusza ale łatwo i niezależnie od pierwszej, znaczy to że ktoś coś kombinował i może da się to naprawić wymieniając jedną część.
tomson1991

Post autor: tomson1991 »

Najprawdopodobniej to Weber oto fotka. Ten lewy ma tą zaślepkę a drugi nie i nie wiem czy ta zaślepka ma być otwarta ? Martwi mnie to że ten prawy nie pracuje tzn tak jak ktoś powiedział że może on otwiera się przy mocniejszym przyciśnięciu, ale czy nie powinno na nim być takiej zaślepki jak na lewym?

Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 listopada 2009, 21:42 przez tomson1991, łącznie zmieniany 1 raz.
unikorn

Post autor: unikorn »

;-)

http://www.forum.renault5.pl/viewtopic.php?p=16154

Czy ta prawa gardziel jest całkiem czysta czy tylko mi się wydaje?

Zdejmij obudowę filtra powietrza (tą czarną -> 3 śruby wewnątrz + jedna po prawej stronie opcjonalnie) i zrób fotkę nieco oddaloną z tej samej pozycji tak żeby było dobrze widać gaźnik z boku.
Oznaczenie gaźnika, o ile mnie pamięć nie myli, jest z przodu wybite na podstawce... ciężko dojrzeć nawet po odkręceniu w/w obudowy.
Ostatnio zmieniony 17 listopada 2009, 21:45 przez unikorn, łącznie zmieniany 1 raz.
tomson1991

Post autor: tomson1991 »

No właśnie taka czysta jest dlatego wydaje mi się że ona w ogóle nie działa choć nie mam zielonego pojęcia o gaźnikach :/ ale gazowałem trochę to nic nie ciągnęła powietrza ani nie wciągała tak mi się wydaje natomiast ta lewa pracowała ładnie.
unikorn

Post autor: unikorn »

...to jakaś plaga w tym kraju. Muszę podziękować, Ojcu za to że nie zrobił tak w moim gaźniku....
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Kolor ma przecież normalny bo przy pierwszej gardzieli tą z klapką od ssania jest przecież wylot odmy i tam jest zawsze trochę brudno od parów oleju . 2 gardziel nie powinna się otworzyć gdy stoimy autem dodając gazu otwiera się ona dopiero pod obciążeniem np: gdy jedziemy.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
unikorn

Post autor: unikorn »

A skąd ten wniosek?
ODPOWIEDZ